Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostimme asunnon: suihku ja lattialämmityssäädin rikki

Vierailija
13.10.2011 |

Saimme avaimet tänään, ostimme siis uuden omistusasunnon.

Lähdin tänään (vapaapäivä) tekemään muuttosiivousta, ja huomasin suihkun oleva rikki (jäi käteen...jää siis koko ajan, eli jatkuva ongelma) ja lattialämmityksen säätimen vain pyörivän paikallaan - eli on mahdoton tietää ensinnäkin millä asteella lämmitys on saati säätää sitä.

Soitin myyjille ja kerroin tilanteen. He pesivät kätensä eivätkä ottaneet mihinkään kantaa, sanoivat vaan etteivät ole itse huomanneet vastaavaa, että ei suihku ole heillä käteen jäänyt ja lattialämmitystä eivät kuulema ole käyttäneet.

Miten tästä etenen?

Välittäjä sanoi, että voi laittaa myyjille kirjallisen reklamaation, mutta siinä se.

Miten tämä voi olla näin?

Laskimme, että uuden vastaavan suihkun asennus (putkimies paikalle) ja suihku, sekä säätimen uusiminen vievät noin 500 euroa.

Voiko tämä olla totta?!

Miten etenemme, neuvoja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattialämmitystä käyttäneet! Omistusasunnossa on kuluja, en millään usko että noihin saat 500 euroa menemään

Vierailija
2/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että se lattialämmityksen säätö eli termostaatti ei pelaa ei välttämättä ole iso ongelma. Toisaalta koko lattialämmitys voi olla rikki, eli sitten on lattia otettava auki ja koko rakenne... vaihdettava koko lattialämmitys.

En jättäisi asiaa siihen, jos myynti-ilmoituksessa on ollut maininta lattialämmityksestä?

silloin sem åpitää toimia eikä siihen vaikuta onko itse myyjät käyttäneet sitä tai ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoaako se hanasta alkaen lattialle? Lisäksi olet voinut rikkoa lattialämmityksen säätimen tahallasi saadaksesi alennusta.

Vierailija
4/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi ostaa merkkikohtaisesti, esim. meillä Ensto merkkinen ja tilattiin netistä.

Vierailija
5/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitte uuden asunnon eli uudiskohteen, ja siellä jo asukas....?

Vierailija
6/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaankaan ole ostaneet UUTTA omistusasuntoa ja silloin teidän taytyy vain hyväksyä, että siellä voi olla ties mitä piileviä vikoja, joista tulee kustannuksia. Esim. kaverini osti asunnon, joka oli kauniisti remontoitu, mutta kun edelliset asukkaat muuttivat pois, niin paljastuikin, että heidän kirjahyllyn takana ei ollutkaan ollut tapettia. Tämmöisistä ei kuitenkaan voi reklamoida oikeastaan, koska jotta jotain rahaa voisi saada hyvitykseksi niin vian pitäisi olla useita prosentteja kauppahinnasta. Esim. koko kylpyhuoneenkaan uusimisen tarve ei välttämättä tarkoittaisi sitä, että saisitte hyvitystä. Jos asunto olisi ollut vaikka 50000 euron arvoinen, niin sitten ehkä, mutta jos 380 000 euron arvoinen, niin sitten taas ei, vaikka molemmissa olisi saman hintainen kylppäriremontti edessä.

Vierailija
7/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin katso vaikka kuluttajaviraston sivuja ja etsi sieltä miten edetä. täällä saa vain ilkeitä vastauksia. Ja tuo kantaa ottamattomuus kyllä kertoo jotain edellisistä asukkaista. Etteivät muka ole käyttäneet koskaan lattialämmitystä...hmm...epäilen

Vierailija
8/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin katso vaikka kuluttajaviraston sivuja ja etsi sieltä miten edetä. täällä saa vain ilkeitä vastauksia. Ja tuo kantaa ottamattomuus kyllä kertoo jotain edellisistä asukkaista. Etteivät muka ole käyttäneet koskaan lattialämmitystä...hmm...epäilen

Vierailija
9/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille uusi asunto, tuo asunto on n. 5 vee vanha.

Suihkussa jää se hanaosa käteen, tämän vuoksi myös vedenpaine onneton.

Lattialämmitystä ovat varmaankin käyttäneet, luulen, että tarkoittivat että eivät ole säädintä käyttäneet, ;)

Ja mitä alennukseen tulee; kämppä on maksettu jo, että tuskin mitään alennuksia sentään...korvaukset toinen juttu, ja ne toki kulujen mukaan kuitteja vastaan, eikö?!

Mutta mikä on oikeudellinen asemamme, jos kieltäytyvät maksamasta?

Asuntoilmoituksessa "kunto erittäin hyvä".

t. ap

Vierailija
10/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole merkittävä vika. Moraalisesti toki mielestäni myyjän olisi syytä korvata mutta mikään ei pakota sitä tekemään.

Vierailija
11/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa, kun ajattelen joitain älykääpiöitä tapetoimassa: ei jaksa siirtää kirjahyllyä niin jätetään tapetoimatta :D

Vierailija
12/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko asunnon ostoa harkitesssa mennä kämppään lämpökameralla sihtailemaan nurkkia? Ainakin saisi selville, että falskaako nurkat.

Vierailija
13/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun saa Heikkolasta vitosella ja parilla kympillä vaikka Stockmannilta. Vähän suhteellisuudentajua kiitos.

Vierailija
14/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihi naurattaa, kun ajattelen joitain älykääpiöitä tapetoimassa: ei jaksa siirtää kirjahyllyä niin jätetään tapetoimatta :D

aloittajasta

Vierailija
15/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihi naurattaa, kun ajattelen joitain älykääpiöitä tapetoimassa: ei jaksa siirtää kirjahyllyä niin jätetään tapetoimatta :D

aloittajasta

lainopilliseen seikkaan, hän on älykääpiö?

sori, mut ei mahdu ainakaan mun pääkoppaan. ehkä minäkin olen älykääpiö -not. ;)

asiaan: tokihan myyjä vastaa noista! onhan se nyt ihan selvää, että jos myynti-ilmossa on kunnoksi sanottu erittäin hyvä, tulee suihkun siihen sisältyä!!! ja lattialämmityksen pitää toimia, ellei muuta ole mainittu!

mitä te muut oikein inisette? taidatte olla itse todellisia tohvelisankareita: "myykää mulle vaan paska asunto, mä en valita vaik olis kuinka rikki ja käyttökelvoton uuni, jääkaappi ja vettä ei tule hanasta, mulle käy ja omalla rahalla sit korjaan, kun oon ensin 500k ostanu"...

haloo!!!

Vierailija
16/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto-osake? Eli käytännössä kerrostalo- tai rivitaloasunto? Nuo molemmat taitavat kuulua taloyhtiön vastuulle, eli valitukset sinne.

Vierailija
17/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun saa Heikkolasta vitosella ja parilla kympillä vaikka Stockmannilta. Vähän suhteellisuudentajua kiitos.

joka kiinni seinässä, ja on todellakin kalliimpi kuin muutaman kympin..

Vierailija
18/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkeaksi noiden pikkuasioiden takia?

Vierailija
19/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsisuihku? termostaatti? juoksuputki? Jos itse termostaattihana pysyy seinässä kiinni, niin uuden letkun ja käsisuihkun ostaminen ei maksa paljoa. Jos lattialämmityksessä on pelkkä säädin rikki, ei sekään maksa paljoa. Tympeetä toki, ettei myyjä ole näitä viitsinyt korjata.

Vierailija
20/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen putkimiestä tarvita. Ne irrotti pesukoneliitännän ja laittoisen sen alkuperäisen hanan takaisin. Vedenpaineeseen se ei vaikuta.