Lue keskustelun säännöt.
oisko teistä ok jos 15v lapsenne haluaisi vauvan? mun tytär
13.10.2011 |
seurustellu yi vuoden 20v miehen kanssa, nyt oisivat muuttamassa yhteen ja kuulemma yrittävät lasta. onko mulla mitään sanomista asiaan? mies on ihan ok, ei mikään hampuusi, silti hirvittää.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
eli puhua REALISTISESTI millaista on lapsen kanssa. Kysyä ihan suoraan, että millä maksavat asuntonsa vuokran, vaatteensa, ruokansa ja vaikka pesukoneen. 15-vuotias joka asuu kotona ei yleensä käsitä paljonko rahaa menee jo pakolliseen, eli asuminen, ruoka, vaatteet, päälle sähkö, kotivakuutus, ja mahdolliset muut kuten leffassa käyminen jne.
Kannattaa ihan laskea vaikka paperille mitä rahaa tulisi ja mihin sitä menisi. Sitten miettiä mitä nuori haluaa lapselle antaa, olla koko ajan kiristämässä vyötä vai antaa enemmän. Miettikää vaikka tilannetta että lapsi haluaa 70euroa maksavan lelun, millä rahalla sen tyttösi voi ostaa jos tuloja ei juuri ole (opiskelijalla esim.) ja onko kiva aina sanoa lapselle ettei ole rahaa. Jos odottaa muutaman vuoden, ehtii opiskella ammatin ja saa sitä kautta töitä ja paremman elintason lapselleen.
Ja painottaisin sitäkin, että apuani ei tulisi saamaan yhtään. Normaalit mummojutut hoitasin, eli muutaman kerran vuodessa vahtisin ja ostaisin lahjat jouluna ja synttäreinä, muuten olisi itse 24/7/365 lapsesta vastuussa. Ja myös siinä tilanteessa että miehen kanssa eroaa (tai tämä vaikka kuolee, epätodennäköistä mutta mahdollista) kannattaakin aina tehdä elämästään sellaista että pärjää myös yksin jos jotain pahaa tapahtuu.