Mies haukkuu ajotyyliäni :(
Sanoo, että häiritsen muuta liikennettä, kun ajan just nopeusrajoituksen mukaan ja joskus jopa vähän alle...Sain ajokortin vähän yli vuos sitten enkä liiku autolla niin paljon, kuin mieheni. Olen alkanut tuntea itseni todella epävarmaksi auton ratissa ja ahdistaa kun takana olevat ajavat ihan perässä kiinni:( Tuntuu, että kauhean monet taas ajaa ylinopeutta...Varsinkin, jos on vieraassa paikassa, tuntuu että todella on vaan muiden tiellä...Onko siitä jotain pahaa, että ajaa "varovasti" ja vähän rauhallisemmin? En haluaisi kenenkään päällekään ajaa...
Kommentit (37)
kun sä ajat. Mä en todellakaan ole mikään rauhallinen kuski ja mun mies on vielä kahjompi. Nykyään on oppinut, että jos mä en tunne oloani varmaksi, niin mä en todellakaan lähde ohittamaan ketään. Jos mä köröttelen jonkun perässä ja hermostun itsekin, kun ajetaan 20 km/t alinopeutta enkä mä pääse ohitse, niin mies rauhoittaa mua ettei meillä mikään kiire ole ja yrittää pitää mun hermoilun poissa. Se ei meinaan auta ketään, kun arkaa kuskia alkaa painostamaan. Ja siitä voi pahimmillaan seurata vakava onnettomuus.
kun ajan ylinopeutta... Eilenpä sain just sakot, taivas että mies oli hiilenä. Ei paljoo poliisi pelota kun tietää mikä myrskynmerkki on himassa oottamassa :-/
aja itselle ja olojen mukaan sopivaa nopeutta. Perässäroikkujista ei tarvitse piitata, niitä tulee aina olemaan. Kokemuksen myötä saat varmuutta. Muista, että auto on vain tapa liikkua paikasta toiseen ja liikenteessä on tilaa kaikille!
Itselläni oli 10 vuoden tauko (?!) ajamisessa ja otin minäkin miehen mukaan ekoille kerroille. Onneksi on niin kultainen ja rauhallinen, kun hermostutti ne pikkusähellykset..:)
Voisit ehkä ajella enemmän ihan yksikseen, jos miehen läsnäolo tai naputus alkaa häiritä?
Ajat nopeusrajoitusten mukaan, tai alle jos siltä tuntuu. Kolarin sattuessa se menee yleensä niin, että mitä enemmän vauhtia, sitä rumempaa jälkeä. Ja kun ajaa hitaasti, niin ei niitä kolareita yleensä edes satu kun on enemmän reagointiaikaa.
puskurissai roikutaan jatkuvasti se on merkki siitä että ärsytät muita hidastelullasi.
Se ei todellakaan mene niin että sinä olisit yksin oikeassa ja ne kaikki muut väärässä.
Tien päällä on muitakin: paina sitä kaasua, varsinkin liikkeelle lähdössä.
puskurissai roikutaan jatkuvasti se on merkki siitä että ärsytät muita hidastelullasi.
Se ei todellakaan mene niin että sinä olisit yksin oikeassa ja ne kaikki muut väärässä.
Tien päällä on muitakin: paina sitä kaasua, varsinkin liikkeelle lähdössä.
Tässä on esimerkki siitä, miten ei pidä ajaa. Nopeusrajoituksille on ihan syynsä ja just nää "kokeneet ja varmat" kuskit on niitä jotka aiheuttaa hurjastelullaan onnettomuuksia.
Ei se ketään hyödytä, jos sä epävarmana alat kaahaamaan. Sitä paitsi se eka auto ei tee jonoa, vaan se toinen joka ei aja ohitse.
Tässä on esimerkki siitä, miten ei pidä ajaa. Nopeusrajoituksille on ihan syynsä ja just nää "kokeneet ja varmat" kuskit on niitä jotka aiheuttaa hurjastelullaan onnettomuuksia.
siinä esimerkki liikkuvasta keilasta. Onneksi kaltaisistasi pääsee aina jollain konstilla ohi!
Eli siis mittarin mukaan tasan oikeaa nopeutta (autojen mittarit näyttävät järjestäin liian vähän) tai alle, niin ei siinä mitään, mutta silloin olisi kohteliasta päästää aina välillä se letka ohi.
Kyllä kanssa kerran ketutti kun ohikulkutiellä (rajoitus sata), joku tyttönen ajeli kännykkä korvalla noin yhdeksääkymppiä vasemmalla kaistalla rekan ohi. No siinä meni melko kauan ja jono oli aika pitkä takana.
Toisaalta jos se on noin pelottavaa olla liikenteessä kannattaisi varmaan mennä julkisilla
että pitää suunsa jatkossa kiinni. Tuolla menolla muutut vaan koko ajan aremmaksi kuskiksi ja siitä voi seurata joku päivä vakava onnettomuus. Paras olisi kun voisit kulkea yksinäsi useamman kerran viikossa jotain pitkää ajomatkaa, jotta ajotaitosi kehittyisivät.
Ei se ketään hyödytä, jos sä epävarmana alat kaahaamaan. Sitä paitsi se eka auto ei tee jonoa, vaan se toinen joka ei aja ohitse.
ole kysymys "kaahaamisesta" vaan ajamisesta liikennevirran mukana.
Ja se eka auto nimenomaan tekee sen jonon, varsinkin ruuhkaliikenteessä.
Itse hiillostan nysväreitä kaikin tavoin.
tästä just näkee, et naiset ei kuulu rattiin. jos et osaa ajaa, niin pysy pois teiltä, sohlaaminen muiden joukossa on vaarallista. kuuntele miestäs ja ajele vain ompelukoneella.
Aivan pökelöä ajella alinopeutta muiden tukkona. Parempi kun ei aja ollenkaan...
Eli siis mittarin mukaan tasan oikeaa nopeutta (autojen mittarit näyttävät järjestäin liian vähän) tai alle, niin ei siinä mitään, mutta silloin olisi kohteliasta päästää aina välillä se letka ohi.
Kyllä kanssa kerran ketutti kun ohikulkutiellä (rajoitus sata), joku tyttönen ajeli kännykkä korvalla noin yhdeksääkymppiä vasemmalla kaistalla rekan ohi. No siinä meni melko kauan ja jono oli aika pitkä takana.
Toisaalta jos se on noin pelottavaa olla liikenteessä kannattaisi varmaan mennä julkisilla
Muista nyt ainakin joskus katsoa sinne peiliin, ajaa sivuun ja päästää se takana oleva letka ohi.
ole kysymys "kaahaamisesta" vaan ajamisesta liikennevirran mukana. Ja se eka auto nimenomaan tekee sen jonon, varsinkin ruuhkaliikenteessä. Itse hiillostan nysväreitä kaikin tavoin.
luonnevammaisimmat kuskit ovat nimenomaan naisia.
Av-palsta osoittaa hyvin että luonnevammaisimmat kuskit ovat nimenomaan naisia.
kun tunnustaa virheensä ja oppii niistä niin lopputulos on hyvä!
Eli: painakaa sitä kaasua, ajakaa liikenteen mukana.
Älkää nysvätkö älkääkä puhuko puhelimeen niin kyllä se siitä.
jos joku roikkuu puskurissa, niin siinä on taas yksi urpo, joka ei tajunnut lähteä ajoissa matkaan, ja on siksi kiireinen ja ärtynyt. Se ei ole sun vika.