Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkuu ajotyyliäni :(

Vierailija
13.10.2011 |

Sanoo, että häiritsen muuta liikennettä, kun ajan just nopeusrajoituksen mukaan ja joskus jopa vähän alle...Sain ajokortin vähän yli vuos sitten enkä liiku autolla niin paljon, kuin mieheni. Olen alkanut tuntea itseni todella epävarmaksi auton ratissa ja ahdistaa kun takana olevat ajavat ihan perässä kiinni:( Tuntuu, että kauhean monet taas ajaa ylinopeutta...Varsinkin, jos on vieraassa paikassa, tuntuu että todella on vaan muiden tiellä...Onko siitä jotain pahaa, että ajaa "varovasti" ja vähän rauhallisemmin? En haluaisi kenenkään päällekään ajaa...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatana mitä nysvääjiä oli taas liikkeellä!

60 alueella missä liikenne menee yleensä reilut 70 ajeltiin alta viittäkymppiä. No, pieniä pujotteluliikkeitä niin ohi päästiin.

Vierailija
2/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ap ajaa ainakin 100 kilometriä viikossa parin vuoden ajan niin jo alkaa varmuutta tulemaan. Et kehity ajajana jos annat aina miehen ajaa.

Ajotyylisi kuulostaa aivan kamalalta, mutta ei se tuosta miksikään muutu, jos et aja!

Mulle tulee aina mieleen, että joku kännikäinen siinä yrittää esittää selvää ja ajaa alinopeutta. Sitten ohi mennessäni vilkaisen että näyttääkö krapulaiselta :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen tientukko, ajat alinopeutta ja vielä mittarivirhe päälle= naiskatastrofi.

Käytä taksia.

Vierailija
4/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajotyylisi kuulostaa aivan kamalalta,

Mitä helvettiä? Ap kertoi ajotyylinsä olevan rauhallinen, mitähän kamalaa siinä nyt sitten mahtaa olla? Sen verran puistattavia tilanteita olen näiden hurjastelijapösilöiden osalta joutunut näkemään, että luojan kiitos näistä rauhallisistakin kuskeista.

Tosin omakin ajotyylini on välillä melko ronski, mutta ajokokemusta kuitenkin on jo vuosikausia ja kuitenkin ajan niiden omien rajojeni mukaan enkä liittynyt näihin liikenneidioottien valtavaan laumaan.

Vierailija
5/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta sille ukolle oma ratti.. ja seuraavan kerran kun alkaa kommentoimaan ajoasi niin iske se ratti sille käteen ja sano että aja sä tällä mä ajan AUTOA!

Ja noille "liikenteen virran mukana ajaville" sanoisin jotta olette ihan väärässä paikassa jos nopeusrajoitusten mukaan ajavat teitä hermostuttaa.. MENKÄÄ RADALLE PÄTEMÄÄN!!!!!!

Vierailija
6/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuuttaillaan usein risteyksissä, kun pitäisi kääntyä ja odottaa vastakkaisen suunnan puolelta että kaikki on menneet tai siis että on joku rako mistä kokenut autoilija nopeasti menisi... Mä en uskalla kun pelkään, että auto sammuu ja joku ajaa kylkeen.

Ajan nopeusrajoitusten mukaisesti mutta tuntuu että kaikki ajaa ainakin 10 km/h nopeammin. Mun mieheni ei taas halua että ajan ylinopeutta.

Sellasta se nyt on. Sitten kun se ajotaito kehittyy niin taidan itse hiilentyä aloittelijoista... Ainakin mies joskus niitä kiroaa vaikkei hänenkään korttinsa kovinkaan vanha ole.

Sanoo, että häiritsen muuta liikennettä, kun ajan just nopeusrajoituksen mukaan ja joskus jopa vähän alle...Sain ajokortin vähän yli vuos sitten enkä liiku autolla niin paljon, kuin mieheni. Olen alkanut tuntea itseni todella epävarmaksi auton ratissa ja ahdistaa kun takana olevat ajavat ihan perässä kiinni:( Tuntuu, että kauhean monet taas ajaa ylinopeutta...Varsinkin, jos on vieraassa paikassa, tuntuu että todella on vaan muiden tiellä...Onko siitä jotain pahaa, että ajaa "varovasti" ja vähän rauhallisemmin? En haluaisi kenenkään päällekään ajaa...

Vierailija
7/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vähän samanlainen tilanne, siinä tosin nainen koko ajan arvosteli miehen ajotapaa. Heitä auttamaan saapunut psykologi/parisuhdeterapeutti sanoi, että aina kun on arvosteltavaa lyökää se leikiksi: Arvostelijan pitää joko räpätä tai oopperalaulaa sanottavansa. Ehdotahan ap tuota miehellesi, voi olla ettette kauaa olisi vakavissanne. :D

Vierailija
8/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puskurissai roikutaan jatkuvasti se on merkki siitä että ärsytät muita hidastelullasi. Se ei todellakaan mene niin että sinä olisit yksin oikeassa ja ne kaikki muut väärässä. Tien päällä on muitakin: paina sitä kaasua, varsinkin liikkeelle lähdössä.

Mä en käsitä, kuinka joku viitsii ja kehtaa vetää kymmmenien autojen letkaa kilometritolkulla takanaan. Ja vielä väittää, että hän olisi oikeassa ja kaikki ne muut kymmenet autoilijat hänen takanaan väärässä!

Ap onneksi sentään ymmärtää olevansa vielä epävarma kuski ja toivon mukaan harjoituksen myötä kehittyy ajamisessa. Ajamista ei oikein opi muuta kuin ajamalla. Muistathan katsoa peiliin ja päästää taakse kertyneen jonon ohitse.

Nämä muut tientukkijamammat sen sijaan voisivat hetken miettiä, olisiko heidänkin ajotyylissään jotain korjattavaa. Eikä niin, että kaikki vika on kanssa-autoilijoissa.

Vierailija
9/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kyydistä ja ajele itsekseen. Ihan rauhassa. Ei se kokemus muuten tule kuin ajamalla.

Ite yritän aina pitää mielessä, kun joku nysvää liikennevaloissa tai ajaa hiljempaa, että se voi oikeasti olla vaikka vähän epävarmempi tapaus, eikä se voi varmemmaksi tulla jos se ei saa koskaan ajaa! Joten kyllä liikenteessä pitää kaikille olla tilaa, kaikki me ollaan oltu aloittelijoita joskus.

Ja ne takanahiillostajat, itsekin olen joskus meinannut hiillostamiseen syyllistyä, sitten olen painanut mieleeni, että mitä oikeasti siitä saan, mitä se muka minua auttaa jos hiillostan. Ärsyyntyisin itse vain enemmän kun kyttäisin sitä edellä ajavaa. Plus että, se olis mun vika jos edellä ajava yhtäkkiä jarruttaa, ja mä ajan sen perään. :D Pitää pitää sellanen turvaväli nääs et pystyy toimimaan myös äkkitilanteissa.

Mua kun hiillostetaan, saatan tehä näitä äkäsiä jarrutuksia ihan yhtäkkiä. Se on mun ainoa pahe. Esim. just ennen risteystä, laitan äkkiä vilkun päälle ja jarru pohjaan. Kyllä siellä takana tuleva vähän jo kiroilee... :DD

Vierailija
10/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kun hiillostetaan, saatan tehä näitä äkäsiä jarrutuksia ihan yhtäkkiä. Se on mun ainoa pahe. Esim. just ennen risteystä, laitan äkkiä vilkun päälle ja jarru pohjaan. Kyllä siellä takana tuleva vähän jo kiroilee... :DD

innolla kun joku lähtee seuraamaan sinua kun kyllästyy kikkailuisi...

Itselle kävi kerran niin että joku kikkaili edelläni enkä päässyt ohi. Sitten hän kääntyi pienemmälle tielle ja kääntyi taas juuri sinne minne olinkin itse menossa! Hän luuli että lähdin seuraamaan raivon vallassa häntä vaikka ajoin vaan kotiini! Hän välillä hidasteli ja välillä yritti raukka kovastikin kaahata ja minä vaan seurasin! Lopulta pää kääntyili siihen malliin että takuulla oli niska illalla kipeä.

Suu kävi ja hän soitti jo jonnekin vaikka edelleen ajoin vain kaikessa rauhassa kotiini.

Hauska yhteensattuma -minun kannaltani.

Takuulla ämmä muistaa vieläkin tapauksen -itse olen nauranut tälle hidastelelevalle idiootille useasti.

Vierailija
11/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku lähtee seuraamaan minua? Enhän ole tehnyt mitään väärää. Voin sanoa että ei olis tarvinu ajaa niin lähellä takana, turvaväli tulee jättää. Jätänhän itsekin aina, koska en halua ajaa kenenkään perään. Aina voi tulla yllättäviä tilanteita, esim. koira juoksee edelläni ajavan auton eteen ja auto jarruttaa, minähän olisin edellä ajanvan perässä kiinni jos en pitäisi turvaväliä ja seuraisi tilannetta. Seuraan aina edellä ajavaa ja sen aikeita.

Se on ihan laillista että yhtäkkiä päättää kääntyä, olihan mulla vilkku kuitenkin ensin päällä. ;)

Ei mua haittaa vaikka joku seuraisikin, tulisi vaikka sanomaankin mulle asiasta, niin voisin todeta että voi voi, niinkö? Sepä ikävää. :D

Vierailija
12/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajotaito kyllä ap kehittyy, vauhti itsessään ei pian pelota ja opit luotettavasti arvioimaan etäisyyksiä ja mihin väliin ehtii ja ei ehdi. Hallintalaitteet muuttuu rutiiniksi jne.

Mutta. Nuo miehes kommentit, se kuulostaa pahalta. Entisen avioliittooni parin viimeisen vuoden aikana en ajanut käytännössä yhtään enkä metriäkään mies kyydissä. Pelkäsin ja hermostuin kuittailuista ja muistuttelusta, miten kallis auto ja varo varo varo... Sivuhuomautuksena, aiemmin olin ajanut paljonkin enkä ikinä ole kolaroinut.

Eron jälkeen alkoikin sitten kova koulu. Arastelin jopa kun oli kavereita kyydissä, että mitä ne sanoo, voi ei en osaa jne. Vasta kuukausien kuluttua yht'äkkiä tajusin, että ajan ja olen aina ajanut ihan hyvin. En ole hurjapää mutten myöskään se törpöin tukko.

Eli laita kulta pieni se miehesi kuriin. Sano, että tuntuu pahalta ja hermostuttaa. Sano, että asiasta ja oikeasta vaarasta pitää sanoa, mutta ei jokaisesta tulevasta risteyksestä ja kaistanvaihdosta. Itse kadun vieläkin, että vain uhkailin jättää miehen tien varteen, ois ollut ehkä jopa fiksumpi liike kuin että jätin itse koko ajamisen.

Vierailija
13/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin kovin erilaisia kuljettajia.

Itse ajan ratikkaa mutten autoa niin kovin usein, ja olen varmasti näitä nopeusrajoitustennoudattajia sen kerran kun olen kumitassulla liikenteessä.

Itseänikin huvittaa se miten kehnosti pysyisin kaistalla jos en kovasti keskittyisi - ratikka kun liikkuu siellä missä raiteet ovat, niin ei duunissa tarvitse tuohon sivuttaisliikkeeseen kiinnittää huomiota.

Käytännössä olen siis hyvällä liikennesilmällä varustettu heikompitasoinen autonkuljettaja. Näillä skillsseillä ei pahemmin muita ohitella vierailla maaseututaipaleilla - vaikka näitä mielipiteitä kun lukee niin näyttää siltä että puolet väestä on sitä mieltä että hampaat irvessä vähintään suurinta sallittua + 10 km/h.

Ei ole turvallista eikä järkevää semmoinen meno :/

Vierailija
14/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpähän haukkukoon, mulle on ihan sama. Olenhan sentään nainen

Vierailija
15/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku lähtee seuraamaan minua? Enhän ole tehnyt mitään väärää.

lue lehtiä?

Joskus joku amfetamiinipöllyssä oleva loukkaantuu verisesti ja tekee ties mitä.

Itse en uskalla enää näyttää keskisormea vaikka aihetta olisikin.

Vierailija
16/37 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tiellä annettu nopeusrajoitus nimenomaan on KORKEIN mahdollinen nopeus ja parhaalla mahdollisella säällä!

Se ei siis tarkoita että ajetaan ainakin sen verran vaan nimenomaan alle.

Jos varot liikenteessä jotain joskus niin ajat juuri sääntöjen mukaan: niin pitää tehdä ettei sitten aja liian lujaa tilanteeseen jota ei pysty estämään.

Se että joku roikkuu perässä on takaa-ajavan ongelma ja hän on vastuussa turvavälistä jota ei pidä jos/kun onnettomuus tapahtuu.

Kaupunkiajossakin on turvavälit olemassa ja pitää aina olla valmis letkassakin pysähtymään JOS vaikka edellä ajaneen jälkeen joku vaikka ryntää tielle.

Autoilijalla on liikenteessä vastuu ja se koskee nimenomaan omaa ajamista.

On hyvä että tiedostat takanasi olevan lainrikkoja mutta mahdollisessa onnettomuudessa syy on muiden, ei sinun.

Vierailija
17/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aja myöskään ikinä ylinopeutta. Ei ole koskaan niin kiire että tarvitsisi. Jos keli on huono, ajan alinopeutta, enkä tunne mitään syyllisyyttä. Kiehukoot mehuissaan rauhassa hoppuilijat takana, en aio aja kovempaa kuin laki ja järki sallii.

Vierailija
18/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies muistaa muistuttaa mua joskus liukkailla keleillä, että ei ole sitten pakko ajaa suurinta sallittua nopeutta :-) Enkä kyllä tuolloin ajakaan. Se nopeusrajoitushan on suurin sallittu nopeus, ja alinopeudesta ei oikeasti ole haittaa ellei se nopeusero ole huomattava (tyyliin viittäkymppiä satasen alueella). Ainoa milloin alinopeudesta on selkeästi haittaa on esim. moottoritielle liittyminen, sillä jos sinne yrittää alinopeudella, aiheuttaa joko itselle tai muille vaaratilanteita.

Vierailija
19/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä on turvallisisnta jaa ns "virran mukana". Kuulostaa siltä, että tarttet rutkasti lisää ajokokemusta. Onko sulla oma auto? Jos ei, niin nyt on oikea aika ja paikka sanoa miehelle, että sulle hankitaan oma auto jolla saat riittävästi ajokomeusta tai sitten perheenn auto jää sinun käyttöösi niin kauaksi aikaa kunnes omaat turvallisemman ajotyylin eli sellaisen joka tyydyttää sekä miestäsi että sinua itseäsikin.

Vierailija
20/37 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et seilaa kaistalla eestaas tai vaikeuta ohitustilanteita. Tuskin kuitenkaan näin teet?

Ajovamuus ei vielä vuodessa kehity, eli miehesi on aika urpo. Kysy siltä miten se on ajatellut kommenteillaan parantavansa itsevarmuuttasi ajajana?

Ja perusteeton itsevarmuus liikenteessä on muuten syynä suureen osaan kolareita liikenteessä.

Varovainen epävarma kuljettaja aiheuttaa korkeintaan kolhuja. Kolhut taas ovat täysin merkityksettömiä kun vastakkainen mahis on suuret vammat tai hengenmenetykset piittaamattomuudesta ja harkitsemattomuudesta johtuen.

Tällaisia terveisiä ammattikuljettajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä