Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotuksia sinulla on lapsesi eskarivuodesta?

Vierailija
12.10.2011 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tärkeimpänä että oppisi itse huolehtimaan tavaroistaan ja muistamaan "velvollisuuksia". Tässä auttaa hyvin eskarista kerran viikossa tuleva läksy, joka on lähinnä symbolinen, mutta opettaa hulehtimaan läksyvihkon mukaan ja muistamaan tekemään läksyt ja viemään sen sitten takaisin eskarin.

Myös aamuisin koitetaan opetella että mitä millaisellakin ilmalla kannattaa pukea päälle.

Varsinaisia oppimiseen liittyviä tavoitteita ei ole, olisi ihan kiva jos osaisi kirjaimet ja numerot ja ymmärtäisi vähän laskemisen ja äänteiden päälle.

Mulla on kolmas lähdössä kouluun, ensimmäinen poika ja huoman että kiinnostus näihin akateemisiin asioihin on ihan eri luokkaa kuin siskoillansa aikaisemmin. En siis yleistä tätä koskemaan poikia, vaan meillä ja kuulemma aika usein näin on. Olen vaan huomannut että ekallakin ehtii :)

Vierailija
2/2 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsi saa olla vielä lapsi, leikkiä vapaasti, olla huoleton, ei jatkuva valmennettava eikä arviointien kohde. Että normaaleista lapsista ei väen väkisin etsitä "kehityskohteita", ellei mitään erityistä ole pielessä. Että lasta voidaan vieläkin ottaa syliin ja pitää lapsena, jos hänellä on huono olla tai suru. Että tärkeintä on edelleenkin hoitajan ja lapsen välinen lämmin suhde ja luottamus. Toki odotan myös sitä, että oppii rauhoittumaan ja tekemään tehtäviä ohjeiden mukaan, mutta sen useimmat päiväkotilapset ovat jo oppineetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi