Balille???
Suunitelimissa olis lähteä tuonne helmikuussa.Onko kokemuksia ,että onko tuo se aika ,että tulee paljon vettä siellä;( Thaimaata olla koluttu joten ajateltiin tota Balia.Onko muilla muutakin kivoja vinkkejä tuosta kohteesta;))
Kommentit (8)
Googlasin juri tuossa ,että höh sadepäiviä olis helmikuussa 22;(( siis olisimme lähdössä lasten hiihtolomalla sinne.Tosiaan ,kun haluais vähän vaihteluu tuohon lomakohteeseen.Thaimaasta kyllä olemme tykänneet ja myös muksut:D Menisimme siis ilman matkatoimistoja ja tuossa ,kun olen selailut noita hoteleja,niin aika hyvin ovat jo täynnä.Olisimme menossa Kutalle.Mutta hitsi nyt tuo sää askaruttaa;((
Minä olen myös lähdössä perheeni kanssa Balille Tammi-helmikuuksi eli 2kk reissussa. Kiitos vinkeistä. Meillä nuorempi poika vasta 1,5 vuotias ja mietityttää saako sieltä muuten vauvan vaippoja vai täytyykö ostaa kestoja matkaan? meitä ei tuo sadekausi niin haittaa kivempi vaan kun on vähemmän turisteja (vaikka tietysti sellainen itsekkin olen) ja monesti hintatasokin alhaisempi joka paikassa sadekaudella.
mutta muutaman minuutin/max tunnin. siinä vähän eroa suomalaiseen sateeseen.
Koskaan ei satanut päiväsaikaan eikä sen takia todellakaan tarvinnut mennä sateen suojaan. Emme kastuneet kertaakaan vaikka kiertelimme viidakossa ja vuorilla sekä maaseudulla muutenkin.
2
ympäri vuoden ei oikeastaan ole erillistaä "turistikautta" vaan turisteja on tasaisesti aina. Emme kokeneet sitäkään ongelmaksi, täysin tyhjiä ihania rantoja löytyi kyllä tarpeeksi. Hintatasokin oli suunnilleen sama silloin 2v sitten tammikuussa ja tämän vuoden elokuussa joten tuskin siinäkään on high season lisiä hirveästi.
sori, vaipoista en tiedä mitään
ja jos tulee niin max tunnin päivässä. Kuivuu hetkessä eikä häiritse yhtään olemista. Turha sen takia on jättää menemättä. "Pahina" sadekausi loppuu tammikuun aikana
sanotaan olevan noin paljon. Vaikka sataisi joka päivä, se ei kauaa kestä ja hetkessä paiakt kuivuneet auringossa.
Tuo toinen kirjoittelikin tosi hyviä nähtävyyksiä. Lisäisin veilä, että riisiviljelmille ajaminen kannattaa.
tammi-helmikuun vaihteessa eikä meitä kyllä sade haitannut. Sitä tuli n klo 20.00-20.30 jolloin istuttiin ravintolan pöydässä. Ja muuten 9 päivästä vain 1 vähän pilvinen (nahka paloi silti ja +30 astetta lämmintä).
Vuokrasimme auton kuskeineen (maksoimme liikaa, n 60€ päivästä, sis mm pääsyliput). Kiersimme mm Ubudissa markkinoilla sekä lintu- ja apinapuistoissa, Kintamani tulivuorella, Lovinan "mustalla" rannalla katsomassa delfiinejä ja lähellä ihana Banjar - kuumat kylvyt. Lisäksi käytiin mm hedelmätilalla ja paikassa missä mamma paahtoi sitä kissankakkakahvia (maailman kalleinta Kopi Luwakia). Niin ja tietty puutyö- ja silkkipajoissa
Tytär oli juuri elokuussa siellä myös muutaman viikkon ja majoittui rantabungaloveissa, reissasi lisäksi Gilisaarilla...