Lähikoulumme oppilasaines on hyvä, mutta rehtori on työpaikkakiusaaja. Mitä tekisitte?
Rehtorin minäkeskeinen persoona ja käytös heijastuu opettajien työyhteisöön ja sen myötä lasten opetukseen.
Kannattaako hakea eliittikouluun kun koulumatkoihin menisi päivässä noin 60-90 minuuttia päivässä? Millaisia kokemuksia teillä on pitkistä koulumatkoista?
Ensi vuonna kolmannelle siirtyvä lapsi kyseessä.
Kommentit (6)
mutta kun rehtorin toimet ovat aiheuttaneet sen etteivät oppilaat saa mielestäni parasta mahdollista opetusta. Erittäin kokenut, innostunut, tuloksellinen ja motivoiva opettaja savustettiin ulos. Nyt on taas työrauhaongelmia, kiusaamista ja hyvien oppilaiden tehtävänä on auttaa heikompia. Luokan tasosta kertoo mielestäni esimerkiksi se, ettei luokan priimusoppilas osaa vielä panna lauseisiin pisteitä ja isoja alkukirjaimia. Rehtorin asenne on, että ei saa vaatia liikaa oppilailta. Pelkään, että ongelmia on edessä myöhemmin jos mitään ei saa vaatia.
Mahdolliseen uuteen kouluun tulee oppilaita usealta eri alueelta ja koulussa on paljon kerhotoimintaa.
että lähikoulun rehtori saatiin muuttamaan koulua vanhempainyhdityksen ja opettajakunnan yhteisvaatimuksin.
Se oli hyvä valinta. Aluksi asuimme hyvinkin kaukana koulusta, mutta nykyään noin kilometrin päässä. Koko ajan oli tarkoitus muuttaa koulun lähelle, mikäli kaikki lapset pääsevät pääsykokeista läpi. Mitään huonoa sanottavaa ei koulusta ole.
että lähikoulun rehtori saatiin muuttamaan koulua vanhempainyhdityksen ja opettajakunnan yhteisvaatimuksin.
mutta enpä usko, että onnistuisi. Rehtori on kerännyt paljon liittolaisia vanhemmista ja taitaa olla omat suosikkinsa opettajissakin, joita suosii muiden kustannuksella. Rehtoria ei voi kyseenalaista millään tavalla ilman että hän loukkaantuu verisesti.
Se oli hyvä valinta. Aluksi asuimme hyvinkin kaukana koulusta, mutta nykyään noin kilometrin päässä. Koko ajan oli tarkoitus muuttaa koulun lähelle, mikäli kaikki lapset pääsevät pääsykokeista läpi. Mitään huonoa sanottavaa ei koulusta ole.
Meille kuitenkin muuttaminen ei ole vaihtoehto.
ihan siksi, että se on sosiaalisten suhteiden takia tärkeää. Lähikoulussa on lähialueen kavereita, joiden kanssa voi omatoimisesti viettää aikaa myös koulun ulkopuolella. Muualla koulussa oleva lapsi tarvii vanhempien säätämistä ja kuljetuksia kaupungin toiselle puolelle kaikkiin vapaa-ajan sosiaalisiin suhteisiinsa.
Alakoulussa opettaja on luokassa kuningas, Vaikka rehtori tekisi mitä, se ei luokkahuoneessa paljon tunnu. Yläkoulussa homma alkaa sitten mennä toisin, siellä opettajien yhteyistyö ja työyhteisö ja johtamistapa alkavat vaikuttaa ihan todellisella ja konkreettisella tasolla myös oppilaisiin. Ja siellä oppilaat ovat niin isoja, että pytyvät hoitamaan kaverihommansa kaupungin toiselle laidallekin itse julkisilla, pyörällä, mopolla ja taksilla.