Kuinka tämä tilanne hoidetaan?
Työkaverini menee omille asioilleen kysymättä koskaan sopiiko ja on sitten mielin määrin ulkona töistä.
Eilen kysyin voinko käydä yhdessä työpaikan tilaisuudessa, sen kesto oli 20 min. Hän antoi luvan hirveän valituksen jälkeen, eikä olisi siltikään antanut mennä.
Mulla meinas mennä maku koko jutusta ja olal menemättä mutta menin kuitenkin. Olin siis ihan sen 20 min poissa työpisteeltä. Nyt tää on loukkaantuneena linoittautuneena huoneessaan, eikä puhu.
Menenkö sanomaan tuosta meidän pomolle, vai mitä teen? Meillä on pieni tiimi
Kommentit (5)
vaan jatkossa ilmoitat menoistasi etkä välitä toisen vinkumisesta jos esteet ei ole todellisia.
Miksi mun pitää kysyä lupa ja hänen ei? Ja jos jonnekin joksu luvalla menen aina sanoo "älä sitten ole kauan" ja itse shoppailee ym. ja syö eväänsäkin sen jälkeen vasta töissä
vaan jatkossa ilmoitat menoistasi etkä välitä toisen vinkumisesta jos esteet ei ole todellisia.
Miksi mun pitää kysyä lupa ja hänen ei? Ja jos jonnekin joksu luvalla menen aina sanoo "älä sitten ole kauan" ja itse shoppailee ym. ja syö eväänsäkin sen jälkeen vasta töissä
ei tarkoita luvan pyytämistä... vink vink.
en että "kysy lupa". Sekin oli tietysti väärä sananvalinta: Noin periaatteessahan työajalla ei hoideta omia asioita, teillä on siis varmaan liukuva työaika ja joku kellokorttisysteemi, joten jokainen vastaa omasta ajastaan esimiehelle. On kuitenkin hyvien tapojen mukaista SOPIA sekä työ- että omista menoista työkaverien kanssa niin, että työpaikalla suurimman osan ajasta on joku, jos kyse on esim asiakaspalvelua sisältävästä hommasta, jossa jonkun pitäisi olla paikalla.