Mies kummastuttaa
Miehen kanssa olemme olleet yhdessä vuosikaudet, naimisissa kymmenisen vuotta ja lapsia kolme, joista nuorin on 4,5v. Olemme molemmat töissä, miehellä pidemmät päivät ja pitkät työmatkat ja minä yleensä hoidan lasten hoitoon/kouluun/harrastuksiin viemiset ja hakemiset (oma työviikko n.38 tuntinen).
Lisäksi hoidan lähes pääsääntöisesti viikolla kaupassakäynnit, siivouksen, ruoanlaiton, läksyt. Mies kylläkin hoitaa kotia ihan kiitettävästi viikonloppuisin.
Miehen käytös ja mielipiteet ovat alkaneet ärsyttämään ja kummastuttamaan. Eilen seksin päälle tokaisi, että olen päästänyt itseni löysään kuntoon niin kropaltani kuin lantionpohjalihasten osalta. Seksi ei kuulemma ole enää hyvää. Vielä pari kuukautta sitten ei ole ollut ongelmaa ja kuopuksen syntymästäkin on kulunut jo monta vuotta. Virtsankarkailua tai muuta ongelmaa ei itselläni ole, joten kummastelen erityisesti siksi, että mies vonkaa seksiä useamman kerran viikkoon ja valittaa jos minua ei huvita (joskus olen poikki tästä kaikesta rumbasta). Sanottakoon vielä se että painan n. 57 kiloa, olen ihan ok näköinen (meikkaan, laitan hiukset jne) ja meillä on seksiä n. kerta viikkoon. Viimeksi kun ei seksi perjantai-iltana huvittanut niin mies näppärästi rupesi uhkailemaan toisilla naisilla, että jos joku joskus häneen päin katsoo niin kuinka hän voi sanoa ei jos kotona ei seksiä saa (useammin kuin kerta viikkoon).
Itsestäni tuntuu, että menen tukka putkella paikasta A paikkaan B alkaen kello 6 aamulla ja illalla viimeisenä laittelen paikkoja kuntoon kun talo on hiljennyt. Minulla ei ole paljon mahdollisuuksia harrastaa, vaikkakin se tekisi minulle hirveän hyvää. Koetan päästä Zumbaan keskiviikkoiltoina, mutta mies ei työnsä luonteen vuoksi pääse useinkaan kotiin ajoissa.
Kummastuttaa ja ärsyttää se, että sitä pitäisi olla täydellinen äiti, vaimo ja nainen. Miksei työntekijäkin. Pitäisi olla aina reippaana, hehkeänä, timmissä kunnossa, aina valmiina seksiin. Kodin pitää olla kunnossa, työt hyvin tehtyinä, lapset hyvn kasvatettuina, mies tyytyväisenä.
Pääpaino itselläni on tällä hetkellä siinä että lapsista tulee kelvollisia kansalaisia ja onnellisia ihmisiä, vaikka tästäkin on ajoittain huono omatunto kun tuntuu että joka paikkaan pitää revetä samaan aikaan ja mitään asiaa ei saa tarpeeksi hyvin tehtyä. parisuhdetta koetan ylläpitää omalta osaltani, vaan ei tunnu olevan riittävästi.
Kertokaapa siis minulle onko mieheni kohtuuton vai onko tälläistä muissakin perheissä?
Kommentit (24)
täähän on todella aika kakspiippuinen juttu. Miehesi on kyllä törkimys ja itsekäs, mutta asiassa on toinenkin puoli.
Mulla ex-miehen eli lasten isän kanssa oli vähän sama homma. Se kerta viikkoon seksiä ja mies aina valittamassa seksin vähyydestä. Ja mua ei tietysti kiinnostanut eikä jaksanut kun aina jouduin kaikki asiat hoitamaan.
Noh, erosin. Nyt mulla on PALJON enemmän hommaa, mutta myös uusi miesystävä. Arvatkaa vaan, onko seksiä vain kerran viikossa? Niinpä, kummasti sitä jaksaa ja kiinnostaa vaikka kaikki hommat kaatuisi niskaan :)
Tulin vain pientä päivitystä heittämään.
Mies on ollut pari päivää tosi kiukkuinen, en oikein ymmärtänyt että mistä. Nukkui viimeyön sohvallakin. Näin sitten miehen viestit Facebookissa ja niin syvällisiä keskusteluja on käynyt syyskuun eksänsä kanssa... Valitellut kuinka väsynyt olen ja arki on niin rankkaa, ja kuinka mies itse on paljon poissa kotoa ja kuinka positiivinen ja hehkeä miehen eksä on. Mainittakoon vielä etteivät ole olleet 15 vuoteen missään tekemisissä ennen tätä.
Vitsit että mulla on jotenkin tosi petetty olo. Meidän yksityiselämän juttuja riepoteltu ja revitty auki ihan väärälle ihmiselle. ( Mieheni jätti tämän eksän ja eksä lähetteli monta vuotta kirjeitä perään kertoen mieheni olleen hänen elämänsä Rakkaus.)
Voi että olen pettynyt.
Voi olla ihastunutkin toiseen, mutta siksi että ette tee asioita yhdessä, olet lasten kanssa enemmän kuin miehen kanssa, aika menee työhön ja huusholliin. Muistatko mikä oli hyvää suhteen alussa, miten silloin keskustelitte ja millä äänensävyllä ja kiinnostuksella toista kohtaan?
mutta silti mulla on samoja fiiliksiä miehesi suhteen kuin muillakin.
Mun exmieheni halusi eron 2 v sitten ja ennen sitä hän käyttäytyi juurikin pitkälti noin. Kiukutteli kuin pikkupoika ihan naurettavistakin asioista. Ei myöntänyt kuin vasta 1,5 v jälkeenpäin, että eron aikaan hänellä oli toinen nainen, klassisesti työkaveri. En tiedä, millä tasolla - oliko jo seksiä mukana (varmaankin, aikuisilla ihmisillä...) Enkä olisi IKINÄ tuota exmiehestäni uskonut. Luotin kuin kallioon.
Mutta hitusen ymmärrän miestäsikin siinä, että häntä ärsyttää se, että olet aina väsynyt ja haluton läheisyyteen. Voisitko jotenkin tuoda miehellesi esiin sitä, että mitenkä te voisitte järjestää niin, ettet uupuisi kaikkien asioiden hoitamisen lomassa? Ja miettiä työnjakoja yms.
Jos lähestyisitkin miestäsi siltä kantilta, että sinustakin olisi niin kiva olla läheisemmässä suhteessa, mutta kun tää ja tää vie voimat, mitä tehdään.
Varmasti tuo eksälle vuodattaminen tuntuu tosi pahalta, etkä ehkä halua/jaksa kovin rakentavasti alkaa ehkä miehesi kanssa puhumaan.
Voimia sinulle!
Meillä kävi juuri noin ja miehellä oli toinen nainen!
Ukko olisi ulkoruokinnassa tai perheterapiassa sen tunnin jälkeen.
Muutama kysymys;
- Oletko selvittänyt mistä voisitte löytää ammattiapua ?
- oletko ehdottanut parisuhdeterapiaa tai jotain mihellesi ?
- Oletteko kirjoittaneet 3hyvää ja 1kehitys listoja tai muuten käsitelleet kunnolla tilannetta ?
Jaksuja
hänellä lienee joku kriisi itsensä kanssa menossa? 30, 40 tai 50vee?
alkaa oma pää ja järki sumenemaan kun tätä asiaa funtsin.
Mies täytti juuri 41v ja itse 40v, ehkä hänellä on tosiaan ikäkriisi menossa takautuvasti.
Täytyy yrittää jutella tänä iltana, ärsyttää sen verran koko juttu.
ap.
Juteltiin eilen illalla ja nyt ärsyttää vielä enemmän. Mies tosissaan on sitä mieltä mitä sanoi eikä todellakaan kuunnellut minua. Jäin jotenkin altavastaajaksi ja selittelijäksi koko tilanteessa ja mies oli se päällepäsmäri joka vaati yhtä sun toista mieleistään asiaa toteutettavaksi. Idiooteinta on se, ettei minulla ole miehen suhteen sen kummempia vaatimuksia (vaikkakin voisi olla) eikä mies niitä kyllä toteuttaisikaan. Ei vain ole aikaa miettiä kun elämä on yhtä juoksua. Ehkä tässä meillä on jotain parannettavan varaa. Harmittaa vaan kun roolit on kääntyneet tasapainoisista ihan vinksalleen.
Minusta miehesi kuulostaa siltä että sillä on ikäkriisi tai toiseen naiseen ihastuminen päällä.
Jos ikäkriisi niin tuntuu etteikö enää ikinä pääse nuoren tiukan naisen kanssa puuhailemaan, nyt pitäisi ainakin kokeilla kaikki mahdolliset asennot ja asit jne. Sinällään varmaan ihan ok ajatella asioita mutta kääntää omat ongelmansa kurjasti sinun ongelmiksi.
Jos taas kyse toisesta naisesta niin noilla valituksilla etsii itselleen oikeutta mennä vieraisiin ? Ja purkaa sinuun omaa huonoa omatuntoa toisesta ?
Mitä jos pyytäisit miestäsi kirjoittamaan sinulle listan missä kertoisi kolme asiaa joista pitää sinussa ja sitten vaikka yhden sellaisen konkreettisen asian teidän suhteessa jota toivoisi muutettavaksi ? Ja sinä kirjoittaisit vastaavan listan. Jos niiden pohjalta syntyisi rakentavampaa keskustelua ?
Tai esitä miehellesi että menette jollekkin parisuhdeterapeutille ? Jos teillä on kovin erilaiset näkemykset tilanteesta niin ehkä ammattilaisen luona voisitte oppia ratkaisemaan tilanteen molempia mahdollisimman hyvin tyydyttävästi. Miehesihän ei selvästikkään ole tyytyväinen ja sinun tekstistäsikin paistaa tyytymättömyys jatkuvaan kiireeseen. Eli jotain voisi olla tehtävissä että kummallakin olisi parempi olla.
Näin ihan psykologisten (suomalaisten seuruututkimusten) mukaan. Kriisit (jos niitä on) liittyvät ihan muihin asioihin elämässä.
Ikäkriisi on vain hyvä syntipukki kaikista ihmise hairahduksista ja heikkoiksista.. Usein "kriisit" liittyvät käsittelemättömiin ongelmiin.
Esim. miksi tässä puhutaan vain seksistä, eikö pariskunnan välillä muuta enää ole? Itse en huolehtisi seksistä vasta kuin sen jälkeen kun asiat on muuten ok (eli parisuhteessa on lämpöä ja läheisyyttä arjen keskelläkin).
tästä lähin seksiä joka ilta klo 18, oli hän kotona tai ei.
ja hakee nalkutuksellaan tekosyytä "saada" käydä vieraissa. Toivoo, että sinä suutut, jotta hänellä on sitten "oikeus" käydä vieraissa. Rohkeus ei kuitenkaan riitä päättää nykyistä suhdetta ensin ja aloittaa vasta sitten uusi.
ja toiselta naiselta. Tai ainakin ihastukselta!
On ainakin löytänyt jonkun naisen, kenen kanssa on kiva jutella ja joka on nuori ja kaunis ja lapseton!
että voi kuukauden verran hoitaa arkisin kaikki samat hommat kuin sinä ja katsotaan sitten kuinka usein seksi on mielessä...tosin miehillä se taitaa olla aina...
Itse kyllä epäilisin tässä tilanteessa vahvasti toista naista. Isälläni oli sivusuhde vuosia sitten ja se näkyi ensin vittuiluna äidilleni + erilaisina syytöksinä ja valituksina. Vuoden päivät meni eteenpäin, kunnes sivusuhde paljastui :(
katsellut, ellei peräti ihan koitellut toista naista. Kaikki merkit viittaa siihen. Yleensä alkaa tuo tuollainen joka asiasta kiukuttelu. Varsinkin kun nyt on yhtäkkiä kommentoinut alapääsi "löysyyttä" niin viittaisi mun mielestäni siihen että on saanut viimeaikoina jotain mihin verrata. Jos ei siis ennen ole näitä kommentteja kuulunut ja ollut ihan tyytyväinen. Nyt hän on löytänyt jonkun johon on todella ihastunut ja näkee sussa kaikenlaista ärsyttävää, mitä tuossa toisessa ei ole. Jopa alapääsi kunto ärsyttää häntä, miten oletkin sen päästänyt löysäksi, nyt kun päässyt toista kokeilemaan.
siltä että toinen nainen on kiikarissa. Tuollaista käytöstä se juuri aiheuttaa.
Nosta kissa pöydälle ja kysy asiaa mieheltä suoraan. Ei vihaisesti, vaan asiallisesti. Mies todennäköisesti kieltää, mutta koita saada siitä keskustelu aikaiseksi.
päivä pulkassa jälleen.
Kiitoksia paljon ajatuksistanne, oli paljon hyviä juttuja ja ideoita mm. tuo että 3 hyvää asiaa ja yksi jonka toivoo muuttuvan. Voisi olla huomattavasti rakentavampaa kuin nykykeskustelu.
En halunnut tätä aiemmin sanoa, mutta minulla on käynyt joitakin kuukausia takaperin mielessä toinen nainen -ihastumisen tai ihailun tasolla ainakin. Mies käy silloin tällöin toisella paikkakunnalla työnpuolesta, naapurikonttorissa. Siellä hän lounastaa usein erään työkaverimiehen kanssa, mutta mukana on usein myös nuori ja kaunis naiskollega, johon työkaveri on mieheni tutustuttanut. Kun mieheni hänestä ekaa kertaa kertoi niin toistin vaan hänen etunimensä tyyliin "Ai Liisi" ja mies nolosotui tai hämmentyi silminnähden ja päästi hermostuneen naurahduksen. Heitin vitsinä että ai sellaisia tunteita tämä nainen herättää, mies sopersi jotain vaivautuneena. Myöhemmin kävi ilmi että kollegalla ja naisella on tai ainakin oli seksisuhde keskenään, vaikka molemmat ovat naimisissa. Ehkä ainakin miehen päiväunissa tämä nainen on.
Hankalia juttuja vaan nämä on, kun mitään mustaa ei ole valkoisella, on vain sellainen tunne. Sitä paitsi jotenkin tuntuu etten ikinä uskoisi miehelläni toista olevan, tuntuu ettei sellainen voisi omalle kohdalle sattua. Mitenhän saisi härkää sarvista? Mies on juuri sellaisella mielellä liikenteessä että ihan 100% varmasti kieltää koko asian jos sellaisesta mahdollisuudesta kysyn, vaikka kyse olisi pelkästä ihastumisesta. Uskon, että vaikka näyttäisin mustaa valkoisella niin mies edelleen jatkaisi kieltämistä.
Ehkä tässä on tosiaan kasvunpaikka meillekin. Jotain tarvitisee varmaan tälle suhteelle tehdä kun ei juuri kumpaakaan tyydytä, vaikka muuten ihan ok suhteelta tuntuu, ei ole mitään kamalan suuria ongelmia, kiirettä ja läheisyyden puutetta lukuunottamatta. Joku kysyi että puhun vain seksistä. Tämä on ihan totta ja miehen käsitys onnistuneesta parisuhteesta, siis se pelkkä seksi. Läheisyyttä on hieman muttei tarpeeksi. Se on kai sellaista kiireistä läheisyyttä - nopea suukko siellä, toinen täällä. Olen koettanut asiasta puhua, mutta tuloksetta. Sen sijaan että mies antaisi läheisyyttä niin on keskittynyt nalkuttamaan ja huomauttelemaan siitä, kuinka minä en ole juuri nyt tullut halaamaan jne. Eipä ole mieskään. Tässä molemmilla on parannetaavaa varmasti.
Tulipa pitkä teksti jostain mielen syövereistä.