Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi päätellä miten päin sikiö on kohdussa?

Vierailija
10.10.2011 |

Kun näin loppuraskaudessa liikkeet eivät ole enää selkeitä potkuja vaan sellaista möyrimistä. Suurin osa liikkeistä tuntuu ja näkyy minun napani yläpuolella, mutta toisaalta vauvan hikka tuntuu myös parhaiten suht ylhäältä. Ensimmäinen lapsi kyseessä ja viimeeksi neuvolassa tarjonnasta ei osattu sanoa oikeastaan mitään varmaa kun vauva tuntui olevan ihan kummallisesti vinkkurassa. Viikkoja on nyt kasassa 36.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo kohdussa ns. oikein päin, niin silloin takapuolen kyllä näkee punkaavan vatsanpeitteiden läpikin. Samoin kantapäiden on helppo erottaa.

Vierailija
2/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vatsaa hieroin. Ja potkut oli kyl napakoita, et kantapäästä sai välillä kiinni.

En tie onko sitten outoa, et äiti itse pystyy sanomaan miten lapsi on, koska kätilöt äitipolilla auna ihmetteli mistä tiesin miten lapsi milloinkin oli. Sydänkäyrää kun otettiin, niin näytin aina heti mistä kohtaa kuuluu parhaiten kun teisin missä asennossa lapsi oli.

Jännä, että edes kätilö ei tunnustelemalla osannut sanoa miten päin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tie onko sitten outoa, et äiti itse pystyy sanomaan miten lapsi on, koska kätilöt äitipolilla auna ihmetteli mistä tiesin miten lapsi milloinkin oli. Sydänkäyrää kun otettiin, niin näytin aina heti mistä kohtaa kuuluu parhaiten kun teisin missä asennossa lapsi oli.

Jännä, että edes kätilö ei tunnustelemalla osannut sanoa miten päin on.

neuvolassa ja synnärilläkin sydänäänten kuuntelija aina kysyi, miten päin vauva on ennen kuuntelua. Kyllä mä yleensä tiesinkin.

Vierailija
4/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vähän vaikeaa tietää onko pää vai pepu kyseessä. Mutta jos kantapäät työntyy vatsanahasta melekin läpi, niin aika selvä raivotarjonta.

Vierailija
5/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo kohdussa ns. oikein päin, niin silloin takapuolen kyllä näkee punkaavan vatsanpeitteiden läpikin. Samoin kantapäiden on helppo erottaa.

se mitä luultiin takapuoleksi, olikin lapsen pää... oli siis perätilassa.

Vierailija
6/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli istukka etuseinässä ja lapsi raivotarjonnassa. Selkä oli oikealla puolella joten potkut/kantapään työnnöt ei tuntuneet ollenkaan (loppuraskaudessa) kun vauva kääntyi pariksi päiväksi niin, että selkä oli vasemmalla puolella kantapään erotti selvästi työntyvän oikeaan kylkeen. Tästä päättelin että istukka ol enemmän oikealla edessä.

Ja ap:lle tiedoksi että tuskimpa minäkään olisin tiennyt miten päin vauva siellä köllii, mutta mulla olikin loppuraskaudesta usein ultria missä asennon näki/kerrottiin.

Vierailija
7/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta normaalisti se kuitenkin neuvolassa osataan sanoa.

Vierailija
8/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäitä en tunne ja kuten kirjoitin, liikkeet eivät ole mitään selkeitä potkuja vaan sellaista punkeamista ja möyrimistä enimmäiseen. Ylipainoakaan ei ole yhtään. Neuvolan terveydenhoitaja vaan sanoi, että vauva on jotenkin aivan kummallisesti vinkkurassa.

Vierailija
9/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä näkyi ja tuntui jotakin puskemista ja ilmeisesti ne olivat jalat, mutten kyllä tunnistanut kantapäitä. Yhtä hyvin olisivat voineet olla kädet. Eikä ollut yhtään ylipainoa, vaan olin melkein alipainon puolella eikä vatsassa ollut varmaan grammaakaan rasvaa. Tosin istukka olikin edessä, ehkä se vaikutti.

Vierailija
10/10 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten liikkeet olivat aika vaimeita eikä mahan läpi oikein erottanut mitään ruumiinosia. Loppuraskaudessa raivotarjonnan tunnisti siitä, että jalkojen liikkeet tuntuivat lähinnä ylhäällä kyljessä (vauvalla siis jalat kippurassa mahan alla) ja hikka tuntui ihan alhaalla. Kohdunsuulla tuntui myös tosi kovia sukkapuikkovihlaisuja kun pää painoi (vauva laskeutui ja kiinnittyi jo joskus rv 37 vaikka syntyikin rv42...).