Opettaisiko internet minua neulomaan?
Onko neulontataitoisia paikalla?
En ole koulun kässätuntien jälkeen puikkoihin kajonnut - mitä nyt seurustelun alkuhuumassa jonkun kerran ähersin miehelleni umpirakastuneena lemmenpunaisen kaulaliinan... ja senkin päättely meni jotenkin kummallisesti. XD
Mutta nyt tekisi mieli opetella. Olisi niin kiva väkertää jotain pimeiden syysiltojen iloksi. Tulisi naposteltuakin vähemmän, ja pieni puuha voisi auttaa purkamaan stressiä? (Tai sit ehkä vaan aiheuttaa sitä lisää silmukoiden putoamisineen ja lankasotkuineen... :P)
Lapseni ihasteli ohimennen ponchoa jossain kuvassa, olisi kuulemma niin kiva intiaanileikkiin. Luuletteko, että kokematon (mutta sitkeä) neuloja sen voisi osata tai oppia? Neulejälkeni on aina ollut ihan hyvää ja tasaista, mutta hidas tietysti olen enkä muista enää mitään muuta kuin ne perussilmukat.
Voiko netin avulla opetella neulomaan? Voiko netistä löytää vaikkapa nyt sitten ponchon ohjeet? Siinähän pitää kai kaventaa ja leventää ja vaikka mitä, miten mä ne osaan?
Kommentit (4)
Netti (käspaikasta aloitin) sekä ala-asteen käsityökirja. Aloittelin patalapuista ja yksinkertaisesta kaulaliinasta, mutta pikku hiljaa siirryin haastavampiin töihin. Lähtökohtana oli ala-asteella tehty pariton lapanen ja yläasteen villasukat, jotka olivat n. 10 numeroa liian suuret.
Minulla ei todellakaan kouluaikoina ollut jälki siistiä ja tasaista, mutta opinpa senkin. Enää ei telkkarin ääressä jaksa istua, jos ei käsillä ole mitään tekemistä.
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/index.html