Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhin yökastelija jonka

Vierailija
10.10.2011 |

tiedät ja siis minkäikäisenä viimein kuivaksi oppinut?

Kuinka usein vahinkoja?

Meillä alkaa jo keinot loppua, kaikki mahdollinen tehty ja kokeiltu..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herää yöllä vieläkään pissahätään. Välillä on viikkoja ettei tule vahinkoja ja sit taas tulee. Iltajuomista kannattaa välttää.

Yhdessä vaiheessa oli lääkityskin mutta sit kokeiltiin ilman ja näytti ihan hyvältä jo ilmankin lääkitystä mutta alkoi taas. Täytyy varmaan meidän mennä lääkäriin uudestaan.

Vierailija
2/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu edelleen vanhempiensa luona ja on vähän syrjäytynyt. Mutta nämä on kai harvinaisia.

Kaverin pojalla oli yökastelua vielä eskari-iässäkin, mutta lääkityksellä jäi sitten vihdoin pois.

Vierailija
4/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee kahden ex-yökastelijan äiti.

Vierailija
5/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minirin, sillä vaiva pysyy kohtuu kurissa mutta ei sitä voi jatkuvasti syödä. Hälytin, siitä ei ollut MITÄÄN apua, ja siis syömiset juomiset rajoitettu ja jopa psykologin luona käyty juttelemassa.. Ja vahinkoja tulee oikeastaan joka yö.

Huolestuttaa että kuinka vaikuttaa henkiseen kasvuun. huoh.

Vierailija
6/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänet tapasin, nukuttiin sitten hänen omassa asunnossaan Ullanlinnassa, jossa oli hänen lapsuutensa 80 cm leveä sänky. Siihen läpipissattuun sänkyyn, jonka pohja oli täynnä keltaisia läikkiä, mahduimme molemmat. Kirjahyllynä hänellä oli melamiininen isoveljensä lapsuuden kirjahylly, joka oli täynnä jalkapallotarroja. Imuria ei ollut koko asunnossa ja tyhjillä lattioilla leijailivat villakoirat, joita nykyinen vaimoni noukki käsin. Suihkupyyhkeenä hänellä oli mummonsa vanha kasvopyyhe. Ostin hänelle imurin ja Finlaysonin ison pyyhkeen.

Vierailija
7/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös eskari-ikäinen, joka ei todellakaan herää pissahätään ja kastelee vaippaan joka yö. n. vuosi sitten söi minirin kuurin, mutta se auttoi ehkä 2 yötä, sen jälkeen ei. Ei oteta kotona ongelmaa, mutta kun tulee noita yökyläilykutsuja kavereille, niin sitten tuleekin kiusallinen tilanne! On pari kertaa laittanut ja ottanut aamulla pois vaivihkaa itse vaipan, mutta onhan se kurja piilotella pissavaippaa sitten tavaroissa jne. Vinkkejä?

Juuri oli viikonloppuna pojalla harrastukseen liittyvä yöpyminen. Kerroin vetäjälle asiasta. Poika meni itse vessaan ja otti lääkkeen + laittoi vaipan ja yökkärin siellä päälle. Vaippa on aika huomaamaton. Aamulla kävi itse vessassa ottamassa vaipan pois ja jätti sen roskiin. Juteltiin asiasta etukäteen ja sovittiin että tekee näin, koska ei itse halunnut kaikkien näkevän vaippaa. Lisäksi infosin ohjaajalle ongelmasta ja kerroin, että poika tekee näin (jotta ohjaaja osaa auttaa, jos tulee joku ongelma).

t. 8

Vierailija
8/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oppi ihan opettamalla. Nukuin hänen vieressään ja herätin hänet itse aina, kun pissa tuli. Hälytinlakana ei toiminut siksi, ettei hän herännyt sen ääneen ja itse en saanut nukuttua ollenkaan odottaessani vain sitä kamalaa ujellusta. Toimin sitten itse hälyttimenä ja se toimi hyvinkin nopeasti.

Usein saan lukea kommentteja, ettei sitä voi opettaa, mutta tiedän, ettei se ole totta. Monille tehoaa se hälytinlaite, jonka idea on juurikin opettaa lapsi heräämään pissantulotunteeseen. Tai toimimaan unissaan niin, että pissa menee pönttöön eikä sänkyyn.

Toki kaikki ei opi millään koskaan.

Vierailija
9/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökasteli noin 10 vuotiaaks, ei joka yö, mutta kuukausittain.

Vierailija
10/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänet tapasin, nukuttiin sitten hänen omassa asunnossaan Ullanlinnassa, jossa oli hänen lapsuutensa 80 cm leveä sänky. Siihen läpipissattuun sänkyyn, jonka pohja oli täynnä keltaisia läikkiä, mahduimme molemmat. Kirjahyllynä hänellä oli melamiininen isoveljensä lapsuuden kirjahylly, joka oli täynnä jalkapallotarroja. Imuria ei ollut koko asunnossa ja tyhjillä lattioilla leijailivat villakoirat, joita nykyinen vaimoni noukki käsin. Suihkupyyhkeenä hänellä oli mummonsa vanha kasvopyyhe. Ostin hänelle imurin ja Finlaysonin ison pyyhkeen.

Olisi pitänyt huomioida myös ne lukemattomat tyhjät, puolitäydet ja täydet Ballantines-viskipullot keittiön kaapissa ja kaikki muu alkoholi siellä. Koko kaappi oli täynnä alkoholia.

-se imurin ja Finlaysonin ison pyyhkeen ostanut-

Vierailija
11/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse.

Normaalitahti oli n. 2 kertaa viikossa, joskus useiden kuukausien kuivia jaksoja, joskus taas joka yö märkänä. Alkoi traumaperäisesti ollessani 7-vuotias, sitä ennen olin siis oppinut kokokuivaksi normaalia aikaisemmin.

16-vuotiaana koko touhu loppui kuin seinään, kun muutin ensimmäiseen omaan asuntooni.

Vierailija
12/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänet tapasin, nukuttiin sitten hänen omassa asunnossaan Ullanlinnassa, jossa oli hänen lapsuutensa 80 cm leveä sänky. Siihen läpipissattuun sänkyyn, jonka pohja oli täynnä keltaisia läikkiä, mahduimme molemmat.

Kirjahyllynä hänellä oli melamiininen isoveljensä lapsuuden kirjahylly, joka oli täynnä jalkapallotarroja.

Imuria ei ollut koko asunnossa ja tyhjillä lattioilla leijailivat villakoirat, joita nykyinen vaimoni noukki käsin. Suihkupyyhkeenä hänellä oli mummonsa vanha kasvopyyhe.

Ostin hänelle imurin ja Finlaysonin ison pyyhkeen.

Vierailija
13/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollutkaan yökuiva, nukkuu sikeästi eikä herää lainkaan, vaikka vahinko tulisi housuun. On kokeiltu hälytintä, ei herännyt siihenkään, vaikka ääni on tosi kova!

Minirin toki vähentää virtsan määrää, mutta lapsi ei ole silläkään täysin kuiva.

Käytämme yövaippaa ja emme stressaa asiasta. Tämä on periytyvä vaiva ja lapsellani on tähän sukurasite.

Lähes kaikilla aika parantaa vaivan. Minusta on lapsellekin helpompaa, kun asiasta ei tehdä liian suurta numeroa. Ainoastaan järjestetään kaikki niin, että siitä on mahdollisimman vähän harmia lapselle.

Vierailija
14/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös eskari-ikäinen, joka ei todellakaan herää pissahätään ja kastelee vaippaan joka yö. n. vuosi sitten söi minirin kuurin, mutta se auttoi ehkä 2 yötä, sen jälkeen ei. Ei oteta kotona ongelmaa, mutta kun tulee noita yökyläilykutsuja kavereille, niin sitten tuleekin kiusallinen tilanne! On pari kertaa laittanut ja ottanut aamulla pois vaivihkaa itse vaipan, mutta onhan se kurja piilotella pissavaippaa sitten tavaroissa jne. Vinkkejä?

Vierailija
15/15 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein vaippoja voi, tai mä voisin mutta miehen mielestä se aiheuttaa "kärsimystä" Nyt sitten alkanut piilotella pissajuttujaan ympäriinsä peittääkseen jälkensä. Huone haisee ihan kamalalle eikä kyllä enää tiedetä mitä pitäisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän