Helvetti noita talvivaatteiden hintoja :/
Pitäisi ostaa nuorelle koko setti, eli housut+takki+kengät ja lompakko ei vain kestä. Kaikki kivat takia vähintään sen 100e ja housut että kengät toiset mokomat.
Onko teillä suositella jotain edullista mutta kestävää merkkiä mitä voisi käydä katsomassa?
Tilasin jo h&m takin ja housut, katsomaan mitä tulee mutta niihin en voi täysin luottaa.
Olenko ainut köyhä työssäkäyvä? tekee jo nyt pahaa, kun mennään kiertelemään kauppoja ja etsimään talvivaatteita.
Kommentit (46)
katso Erätukun sivuilta, siellä on lapsille hyviä talviasukokonaisuuksia. Mukaan tulee joissain pipo, kauluri ja hanskat. Satuin löytämään, ja pitäis itsekin tilata.
kokemusta on eri ikäsistä ja kirppareilla kun kiertää säännöllisesti niin heinäkuusssa voi löytää ihan uudenveroisen ("tärkki" vielä tallella) burtonin takin 10e, haltin kerranpidetyt toppahousut 5e jne. Turha selitellä mitään, se on halusta kii.
Mutta siis kaikki kivat takit 100 €? Minä en edes vilkaise sen hintaluokan vaatteita. Maksaahan ne halvempien liikkeiden halvemmat vaatteetkin usein melkoisesti, mutta huomattavasti halvemmalla pääsee helposti. Minä keskitän kyllä ostoksia alennusmyynteihin, mutta lapseni ovat vasta alakoulussa ja ymmärrän jos teini alkaa olla kranttu.
On ihan erilaista ostaa neljätoistaveelle vaatetta kuin kaksivuotiaalle taaperolle. Kirppareilta löytyy mitään erittäin harvoin. Ja harvassa on ne teinit jotka laittaa päälleen kulahtaneet kirpparipöksyt.
Kaikilla ei ole aikaa kiertää niillä kirppareilla tai alemyynneissä, ja vaikka olisi niin uskokaa jo, ei välttämättä löydy.Icepeak on edullinen ja toimiva merkki. Löytyy ihan Prismasta ja Cittarista. Tsemppiä ap!
Täälläpäin nuoret itse kiertelee kirppareita tosi paljon ja samoin myyvät siellä omiaan. Ja tosiaan on ihan pintamuotiakin kirpparit täynnä. Koska ne teinit on niin vaativia ja uutta pitää shoppailla joka viikonloppu.
Itselläkin kokemusta 1-22-vuotiaille lapsille ostelusta eli ihan siksi kehtaan ehdottaa muillekin tätä järkevää tapaa löytää nuorille vaatteita.
kokemusta on eri ikäsistä ja kirppareilla kun kiertää säännöllisesti niin heinäkuusssa voi löytää ihan uudenveroisen ("tärkki" vielä tallella) burtonin takin 10e, haltin kerranpidetyt toppahousut 5e jne. Turha selitellä mitään, se on halusta kii.
Puhumattakaan siitä, ettei hyviä kirppareita oikeasti ole joka paikkakunnalla.
On ihan erilaista ostaa neljätoistaveelle vaatetta kuin kaksivuotiaalle taaperolle. Kirppareilta löytyy mitään erittäin harvoin. Ja harvassa on ne teinit jotka laittaa päälleen kulahtaneet kirpparipöksyt. Kaikilla ei ole aikaa kiertää niillä kirppareilla tai alemyynneissä, ja vaikka olisi niin uskokaa jo, ei välttämättä löydy. Icepeak on edullinen ja toimiva merkki. Löytyy ihan Prismasta ja Cittarista. Tsemppiä ap!
Täälläpäin nuoret itse kiertelee kirppareita tosi paljon ja samoin myyvät siellä omiaan. Ja tosiaan on ihan pintamuotiakin kirpparit täynnä. Koska ne teinit on niin vaativia ja uutta pitää shoppailla joka viikonloppu. Itselläkin kokemusta 1-22-vuotiaille lapsille ostelusta eli ihan siksi kehtaan ehdottaa muillekin tätä järkevää tapaa löytää nuorille vaatteita.
Lähin kirppari 20 km:n päässä. Ei kuule teinit kiertele siellä lähetystorilla koulun jälkeen. Kunnon kirppareille matkaa 30km. Kellä on aikaa lähteä sinne viikoittain tai päivittäin töiden jälkeen etsimään vaatetta? Ei minulla ainakaan.
20.
se on halusta kii! jos on aikaa istua palstailemassa niin on aikaa shoppailla netissäkin esim nettikirppareilla, turha lässyttää tekosyitä, marttyrismi paistaa liikaa läpi
Ajattelemme, taidamme asua eri paikkakunnilla. Teinitytöille voi vielä jotain löytyä, mutta POJILLE ei.
Aina ei ole halusta kiinni. Mä ostan mieluummin pojalleni sen 70e toppatakin uutena kuin alan käyttämään 10 tuntia viikossa sen vitosen takin metsästykseen. Jos edes löydän.
20.
josta saa uudenveroiset talvivaatteet teinipojalle. Menen heti katsomaan.
Pitäisi ostaa nuorelle koko setti, eli housut+takki+kengät ja lompakko ei vain kestä. Kaikki kivat takia vähintään sen 100e ja housut että kengät toiset mokomat.
Onko teillä suositella jotain edullista mutta kestävää merkkiä mitä voisi käydä katsomassa?
Tilasin jo h&m takin ja housut, katsomaan mitä tulee mutta niihin en voi täysin luottaa.
Olenko ainut köyhä työssäkäyvä? tekee jo nyt pahaa, kun mennään kiertelemään kauppoja ja etsimään talvivaatteita.
tai ostan heti kun saan halvalla =) sillä tavalla olen säästänyt satoja, satoja euroja =)
minkä kokoista vaatetta kaipailet?
tässä oli meidän viimevuotinen suosikki =):
http://www.ellos.fi/dv/30-Paallysvaatteet-Takit/_/N-fucZ1z141wv?Nr=2608…
ja mä en ymmärrä et jotkut heti on myymässä pois (siis ei voi säästää sisaruksille pojalta-pojalle esim.) kun tähänkin tahtiin vaatteiden hinta nousee nin aina jäät häviölle...
http://www.ellos.fi/dv/30-Paallysvaatteet-Takit/_/N-fucZ1z141wv?Nr=2631…
tämän ostin tänä vuonna pojalleni =)
ja elloksen alekoodilla housut http://www.ellos.fi/dv/30-Paallysvaatteet-Paallyshousut/_/N-fuhZ1z141xe… (tais olla nää) kans 20ekee =)
sit vielä on hm mustat housut jotka maksoi vaan 9.95 ekeä =)
Ja kaikki pitäs vielä saada valmiina :D Kyllä me muut olemma nettikirpparimme ja nettikauppamme ite googlettaneet. Ai mut hei, siitähän on himppusen vaivaa ja sitähän ei sais olla. Kaikki mulle heti!
Aloita ny sitte aiemmin mainitusta huutiksesta. Ja näe sen jälkeen vaivaa hieman. Jätä palstailu ja käytä se aika niihin vaatehankintoihin.
se on halusta kii! jos on aikaa istua palstailemassa niin on aikaa shoppailla netissäkin esim nettikirppareilla, turha lässyttää tekosyitä, marttyrismi paistaa liikaa läpi
Tottakai se on halusta kiinni, mutta ei jokaista hetkeä tarvitse käyttää hyödyllisesti, ethän itsekään tällä hetkellä käytä.
On ihan erilaista ostaa neljätoistaveelle vaatetta kuin kaksivuotiaalle taaperolle. Kirppareilta löytyy mitään erittäin harvoin. Ja harvassa on ne teinit jotka laittaa päälleen kulahtaneet kirpparipöksyt. Kaikilla ei ole aikaa kiertää niillä kirppareilla tai alemyynneissä, ja vaikka olisi niin uskokaa jo, ei välttämättä löydy. Icepeak on edullinen ja toimiva merkki. Löytyy ihan Prismasta ja Cittarista. Tsemppiä ap!
Täälläpäin nuoret itse kiertelee kirppareita tosi paljon ja samoin myyvät siellä omiaan. Ja tosiaan on ihan pintamuotiakin kirpparit täynnä. Koska ne teinit on niin vaativia ja uutta pitää shoppailla joka viikonloppu. Itselläkin kokemusta 1-22-vuotiaille lapsille ostelusta eli ihan siksi kehtaan ehdottaa muillekin tätä järkevää tapaa löytää nuorille vaatteita.
Lähin kirppari 20 km:n päässä. Ei kuule teinit kiertele siellä lähetystorilla koulun jälkeen. Kunnon kirppareille matkaa 30km. Kellä on aikaa lähteä sinne viikoittain tai päivittäin töiden jälkeen etsimään vaatetta? Ei minulla ainakaan.
20.
minäkin ja vielä pikkukaupungissa.
Elämässä on aikaa sellaisille asioille, joita haluaa tehdä, kun vähän prioirisoi. Mutta jokainen tavallaan.
Meillä nuoret muuten osaavat ihan itse käyttää nettiä ja etsiä niitä vaatteita niiltä nettikirppiksiltäkin.
Samoin eri nettifirmoista etsivät vaatteita ja tarjouksia. Eli alkuperäisen avauksen mukaiset kamppeetkin nuoret löytäisivät ihan itsekin netistä, jos ei kirppiksiä tai kauppoja ole liki.
Ja kaikki pitäs vielä saada valmiina :D Kyllä me muut olemma nettikirpparimme ja nettikauppamme ite googlettaneet. Ai mut hei, siitähän on himppusen vaivaa ja sitähän ei sais olla. Kaikki mulle heti! Aloita ny sitte aiemmin mainitusta huutiksesta. Ja näe sen jälkeen vaivaa hieman. Jätä palstailu ja käytä se aika niihin vaatehankintoihin.
Käyhän kurkkamassa hiukan heidän valikoimiaan teinipojille. Ja naura sitten.
Itse ostin alesta viime keväänä kivat kypäräpipon 10€, eccon goretexit 33€ ja tänä syksynä rasavilin toppahaalarin 45 €. Toppahanskat vielä puuttuu, mutta enköhän alle satasella pääse.
Jo on kirpputorilla käynti saatu kuulostamaan ehdottomalta ikävältä kunnon kansalaisen velvollisuudelta. Minä käyn kirpparilla, jos minulla on aikaa ja jos minua huvittaa, valittanut en tietääkseni ole.
...kun ei ole teiniä. Mutta ehkä voisit tehdä näin:
Mieti, kuinka paljon rahaa olet valmis laittamaan teinin vaatteisiin. Ilmoita summa teinille ja kerro, mitä sillä pitäisi saada. Sitten yhdessä pohditte, mitä hän haluaisi, mihin raha realistsesti riittää, mitä vaihtoehtoja on, mitä hän olisi valms itse etsimään vaikka kirpparilta tai alesta, jne.
Jos nuori on sen ikäinen, että voi jo hiukan tienata omaa rahaa, siihenkin voisi rohkaista. Jos siis haluaa jonkun tietyn kalliin merkkivaatteen, vaikkapa.
Miksi vanhemman pitäisi yksin stressata ja etsiä vaatteet teinille? Eikö näiden ostosten pohdintaan voisi ottaa teinin itsensä mukaan?
Hyvä yritys, mutta laiskoja en hyysää. Tiedän montakin ja tiedän hemmetin halpoja merkkivaatepuoteja muutaman netissä, mutta ei ole tarvis huudella niitä muille. Kukin nähköön ettimisen vaivan ite. Tai maksakoon kaupoissa maltaita, ihan ansiosta, laiskuus voi tulla kalliiksi.
ostettu viime syksynä ja on moitteettomassa kunnossa vielä, eli mennee vielä useamman vuoden. Kengät n. 100 euroa pari ja niilläkin kävelee useamman vuoden.
http://www.eratukku.fi/ulkoilu/galaxy-jr-toppapukusetti-p-3074.html