Mitä jouluaterian jälkiruoaksi?
Aamu alkaa riisipuurolla.
Päivällä kinkkua ja leipää välipalaski.
Ateria perinteinen suomalainen jouluateria.
Sisältäen paljon kalaa.
Suklaakonvehti, kahvi ja konjakki menee sitten myöhään illalla/yöllä.
Kommentit (17)
on se perinnejälkiruoka. On ollut jo lapsuudesta lähtien ja otin sen myös meidän jouluperinteeseen mukaan.
Viktorian kiisseli; kylmää riisipuuroa&kermavaahtoa sekoitettuna, siihen sitten vadelma- tai lakkakastike... nam!
Omassa kodissani on perinteisesti jouluaterian jälkeen pieni tauko; siivotaan pöytä ja laitetaan kahvi tulemaan. Kahvin kanssa on kaikkea mitä jouluksi on leivottu: hedelmäkakkua, jouluisia pikkuleipiä, torttuja, pipareita jne.
Appivanhemmilla on aina heti ruuan jälkeen luumurahka. Sitten on tauko ja sen jälkeen usein pelkkä kahvi ja konvehti.
Itse tykkään enemmän siitä että ruuan jälkeen on suoraan kahvi JA jälkiruoka.
höh, liivate unohtui tuosta mulla :/
keitä riisit,luumuja hiukan,sekoita vatkattuun kErmarahkaan!NAM!
monesti ollut Budabestvaahtoa. namnam!
on ollut kahvit ja sen kanssa joulusydämiä, pipareita ja joulutorttuja. Mutta kyllä joku jäädyke maistuis parhaimmalta! :)
raikas hedelmäsalaatti (kermavaahdon kanssa). Tuoretta appelsiinia, omenaa, banaania, päärynää, ananasta sekä yksi tölkki hedelmäsalaattia kostukkeeksi.
Maistuu niin hyvältä raskaan jouluaterian jälkeen, ja ennen konvehteja :-)
saamme joka joulu lahjaksi täytekakun, ja se syödään sitten jälkkäriksi kahvin kanssa. Sitten ei enää muuta sille illalle (koska päivällinen on niin myöhään).
Panna Cotta, glögimoussee, valkosuklaavadelma jotakin.
Meillä ei tosiaan luumukiisselit ja rahkat uppoa.
Pohdiskelen vain.
monesti ollut Budabestvaahtoa. namnam!
kiitos!
Olen muutamana jouluna tehnyt ja hyvin om porukoille uponnut.
Panna Cotta, glögimoussee, valkosuklaavadelma jotakin.
Meillä ei tosiaan luumukiisselit ja rahkat uppoa.
Pohdiskelen vain.
ei hedelmäsalaattia kiitos, koska syömme sitä arkena IHAN joka päivä. Vähän juhlavampaa olla pitää..
Sori vaan, laitatko ensi kerralla vähän tarkemmat speksit, mitä ei saa vastata :-D Mitenkään kun en voinut tietää, että teillä syödään arkena IHAN joka päivä hedelmäsalaattia.
ps. Kannattaisiko välillä jo pitää taukoa..?
ei hedelmäsalaattia kiitos, koska syömme sitä arkena IHAN joka päivä. Vähän juhlavampaa olla pitää..
meillä yhtä perineikäs kuin kinkku.