Miksi hymyilevä vauva on niiiiin ihana?
Pakko hymyillä heti mukana ja silittää ja pusia pientä :)
Kommentit (23)
pysyis hengissä, jos ei sais hymyllään houkuteltua ihmisiä hoivaamaan itseään. Terve ihminen hymyilee hymyilevälle vauvalle vaistomaisesti, se kuuluu meidän biologiaan. Vauvan hymy on parasta terapiaa kaikille stressaantuneille, surullisille ja väsyneille ihmisille. :)
Evoluutiossa on säilynyt sellaiset ihmiset, jotka osaa vauvana mahdollisimman hyvin pyytää hoivaa. (Vauvahan kuolisi, jos ei siitä huolehdittaisi.)
Huijausta kaikki tyynni. Aikuisena se sitten vaan muuttaa pois ja sanoo: moro!
Pienen vauvan katsominen ja sylissä pitäminen on valtavan terapeuttista. On käsittämätöntä nähdä mitä suuria ponnistuksia 2 kuukautiselle vauvalle aiheuttaa äänteen tekeminen ja jopa hymyileminen. Mutta vauvoilla on tsemppiä, niissä on jo kaikki. Ihana seurata ensimmäistä lastenlastaan. Toivottavasti kaikki pikkuvauvojen äidit saavat itse nauttia pienistään ja saavat siihen tukea lähimmiltään. Sitä varmaan tarvitaan.
kenties väsyttää, mutta tää aiheutti mussa ihan tajuttoman hihityksen:D
Ei saa minussa mitään reaktiota aikaan. En ole koskaan kuulunut siihen ihmisryhmään, joka lässyttää ja ihailee vieraitakin vauvoja kun ne on niiiin ihkusööttejä!!! Joo, ei kyllä ole.. Rumia pallopäitä suurin osa.
Toisaalta miehen lapsen koen ihan hellyyttävänä tapauksena, joten kaipa se (edes puoliksi) oma on aina parempi...
ei vauvat herättäny mitään tunteita, ei niinkun yhtään mitään ennenkun sain oman vauvan. Sitä katsellessa tajusin mikä ihana pulleronpallero se onkaan:) Ja sen jälkeen myös ne vieraat vauvat on herättäny jonkun hormoniryöpyn aina,,
hiljaisena kyyhöttävää surullisen näköistä vauvaa, joka ei ota kontaktia. Se on syötävän ihana, en oo ketään ikinä rakastanut niin paljon. Onneks olen saanut rakastaa sitä jo 15 vuotta.
Kuten myöskin positiiviset, halivat ja hymyilevät hoitolapseni, jotka ovat minulla hoidossa 8 tuntia joka päivä, joten uskon tuntevani nämäkin vauvelit.
Rakkain ja mieleenpainuvin on kuitenkin sukulaistyttö joka istua jurpotti jo vauvana. Hymyili jos hymyili, yleensä ei.
Mutta se tyttö se vasta olikin pakkaus, sitä teki mieli halia jos ketä..
Tämä tyttö on nyt 16-v teini, ei hymyile edelleenkään, mutta oi että on niin rakastettava jurpo. Ihan kuin minä..kai..=))
vauvan, niin pakko on hymyillä myös, vaikka hetkeä aikaisemmin olis vituttanut joku oikein tosissaan. Hymyilevät ja iloiset vauvat ovat ihania.
Vauvan hymy on parasta terapiaa kaikille stressaantuneille, surullisille ja väsyneille ihmisille. :)
tai että ne ei saa mulla aikaan mitään tommosia ketjussa kuvailemianne reaktioita.
No, en silti koe olevani sen huonompi ihminen, eikä mua haittaa jos muut ihastelee vauvoja.
Mä tykkään enemmän karvaisista eläimistä, ihminen on jokseenkin ruma eläinlaji jos ihan realistisesti ajattelee. Kyllä sylissä tyytyväisyyttään hyriseva pehmeäkarvainen lämpöpatterikissa vaan on mulle kaikkein terapeuttisin. :D
Mussa on joku biologinen virhe, hahaha. :)
On ne niin ihania. ? Varsinkin oma.
Rauhoittaa levotonta mieltä pelkkä katselu.
Kyllä vauvat on kieroja :)
Kyllä vauvat on kieroja :)
Kyllä ton nelikuisen naamasta loistaa että tää on trakkaan harkittu juttu :D
? Sain kokea sen onnen kolmannen kerran ?
? Tämä kolmas rakkauspakkaus on yhtä hymyilevä kuin sisaruksensa!?
? Sydän ihan sulaa kun katselen hänen hymyään!?
? Käännän katseeni pois vasta kun vauva lopettaa hymyilemisen?
? Nautin niin siitä hymystä että haluan nähdä joka sekuntin siitä?
? Rakastan vauvoja?
? Minua ei haittaa, että vauva "huijaa" hymyllään hoitamaan häntä hyvin, teen sen kaiken niiiiin mielelläni ja rakkaudella!?
? Rakastan sinua pieni vauvani!?
Se hautoo koko tähänastisen elämänsä mojovinta pierua. Ja niitä on tulossa vielä vaikka kuinka.
Ja juuri kun ajattelin ettei legendaarisia ketjuja enää paljoa voi syntyä..
Masentuneen näköinen, silmät kyynelissä oleva vauva!!! Mä ottaisin heti syliin ja rutistaisin, pusisin, silittäisin, yrittäisin saada hymyilemään, vaihtaisin vaipat, antaisin maitoa... Voi pientä jos näyttää ihan masentuneelta! :((((