Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapset, joilla ranska A1-kieli

Vierailija
07.10.2011 |

Miten nopeasti lapsenne ovat oppineet ranskaa. Tuntuu, että englannin lukijat oppivat paljon nopeammin fraaseja ja käyttämään kieltä.

Ranskan lukijat opettelevat vain sanoja...

miten muilla? siis 3. luokalla..

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan a-ranskaa alakoulussa ja mielestäni sanakokeita on paljon "hankalampi" pitää, kuin enkussa. Olemme opetelleet nimenomaan fraaseja:

Je m'appelle Alice.

J'ai 9 ans.

Comment tu t'appelles?

J'ai un chat.

Je n'ai pas de chien.

ym. ym.

Vierailija
2/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti on kovin erilaista eri kouluissa. Lapseni koulussa ollut pelkkiä sanoja ja sanakokeita. Ei osaa sanoa edes omaa nimeään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti on kovin erilaista eri kouluissa. Lapseni koulussa ollut pelkkiä sanoja ja sanakokeita. Ei osaa sanoa edes omaa nimeään.

Vierailija
4/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain vinkkiä: millainen ranskan romppu tai kieli-dvd kannattaisi ostaa, jotta lapsi saisi tukea ranskan opinnoilleen?

Tai onko netissä jotain hyviä sivustoja?

nimim. kiitollisena avusta

Vierailija
5/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa siis sanoa "Minun nimeni on..."

Vierailija
6/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan työelämässä!

Vierailija
7/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yläasteella ranskaa ja musta on tuntunut, että en muista kielestä mitään

Minun nimeni on Alice. Olen 9 - vuotias. Mikä sinun niemsi on? Minulla on kissa. Minulla ei ole koiraa, menikö nappiin? :)

Vierailija
8/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yläasteella ranskaa ja musta on tuntunut, että en muista kielestä mitään

Minun nimeni on Alice. Olen 9 - vuotias. Mikä sinun niemsi on? Minulla on kissa. Minulla ei ole koiraa, menikö nappiin? :)

Niin ja ikänikin alkaa lähennellä jo neljää kymppiä. Kyllä tämäkin muori siis jotain taitaa: D

Vierailija
9/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla "vieras" kieli kuin ranska, vaan suurimmalle osalle tavalla tai toisella tuttu, ranskan ääntämiseen ja muihin asioihin joutuu varmasti aluksi panostamaan enemmän. Sinuna en ottaisi paineita. Ope

Vierailija
10/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoisin että on tosi hyvä idea ottaa A1 kieleksi jokin muu kuin englanti. Väittäisin että englantia oppivat tänä päivänä kaikki, ja sitä on helppo oppia. Sen sijaan ranska/saksa/venäjä ovat vaikeampia kieliä.

Omilla lapsillani A1 kielenä muu kuin englanti ja olin ihan yllättänyt kuinka paljon he osaavat englannin sanoja ja ymmärtävätkin joitain fraaseja ilman että ovat lukeneet sitä sanakaan.

Vierailija
12/33 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin missä on pankki? Ja toisella reissulla kielitaitoni tuli tosi tarpeeseen Pariisissa: saatiin ostettua hassista.

Pyyhkisin ranskalla pyllyni jos osaisin sitä vielä.

Vierailija
13/33 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai edetään eri tavalla

Vierailija
14/33 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin missä on pankki? Ja toisella reissulla kielitaitoni tuli tosi tarpeeseen Pariisissa: saatiin ostettua hassista.

Pyyhkisin ranskalla pyllyni jos osaisin sitä vielä.

Meillä akateeminen perhe, jossa lapsella jo nyt toiveita, että voisi opiskella ulkomailla isona. Kiinnostunut kielistä ja kulttuureista. Kielitaito avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia. Kaikissa duuneissa ei toki kieliä tarvitse.

Vierailija
15/33 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat lukee saksaa. Kolmasluokkalaisella oli nyt ensimmäinen koe, jossa tuli osata kysymyksiä vastauksineen, kuten "missä asut? mistä tulet? mikä on nimesi? mitä kuuluu?" jne. Myös kirjan kappaleiden sisällöt tuli osata.

Ransakalukijoilla oli myös vastaava koe, heidän oli tullut osata numerot 1-10. Vähän eri tasoiset kokeet siis. :)

Ekaluokkalainen saksanlukija on opetellut tähän mennessä värejä sekä sanomaan oman nimensä/kysymään kaverin nimeä ja erialisia tervehdyksiä, toivotuksia.

Vierailija
16/33 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustan ottamaan muun kuin englannin ekaksi vieraaksi kieleksi, kielten osaaminen on lahja, jota vaikea vanhempana saada. Useampi kieli parempi, harvinaisempi parempi yleisen rinnalla.

Vierailija
17/33 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat lukee saksaa. Kolmasluokkalaisella oli nyt ensimmäinen koe, jossa tuli osata kysymyksiä vastauksineen, kuten "missä asut? mistä tulet? mikä on nimesi? mitä kuuluu?" jne. Myös kirjan kappaleiden sisällöt tuli osata.

Ransakalukijoilla oli myös vastaava koe, heidän oli tullut osata numerot 1-10. Vähän eri tasoiset kokeet siis. :)

Ekaluokkalainen saksanlukija on opetellut tähän mennessä värejä sekä sanomaan oman nimensä/kysymään kaverin nimeä ja erialisia tervehdyksiä, toivotuksia.

Vierailija
18/33 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranska on vittumainen ja erittäin vaikea kieli mutta kiitos kännyköiden, tekstareiden ja sähköpostiviestien, sekin on muuttumassa vähän edes "käyttäjäystävällisemmäksi"

Olen itse ymmätränyt, että vaikka vaikea lausua suomalaisen, on kuitenkin säännöiltään huomattavasti englantia loogisempi. Mistä siis vittumaisuus?

Vierailija
19/33 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotaan, että ranska on vaikea kieli?

Esim kiina kuulemma helppo kieli oppia, mutta vaikea kirjoittaa.

Vierailija
20/33 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ranska alkoi kolmosella ja vapaaehtoinen englanti nelosella (molemmista kymppi mutta ranskaa varten jo oma äidinkieli pitää olla hallussa ja lahjakkuutta muutenkin jos ottaa ranskan tai jopa vielä toisen pitkän kielen. Ja työtä pitää olla valmis tekemään) Englnati tuntui tosi helpolta ranskan jälkeen ja totta on että sitä kuulee joka paikassa. Kyllä ainakin meillä oli jo kolmannella perusfraasit, varmaan riippuu opettajasta ja ehkä luokan tasostakin. On varmaan paljon helpompi opetella ensin yksittäisiä sanoja ja lausumista kuin lauseita. Ihan hyvä tapa. Kyllä sieltä ne lauseet ym tulee aikanaan, ei kannata huolehtia. Ja ennen kaikkea ranskan opiskelu kuten kaikkien kielten vaatii kotiväeltäkin innostusta ja tukea (meillä kuunnellaan ranskankielistä musiikkia ja perehdytään maahan esim netissä ja tarkoitus on käydä siellä joskus lastenkin kanssa)