VR:n rahojen palautus? (Asiallisia vastauksia kiitos!)
Kuinka pitkään on mennyt että VR maksaa rahat takaisin?
Siis kun olin yksi niistä rahansa menettäneistä tuossa pari viikkoa sitten, ostin nettikaupasta liput, veloitus meni, mutta lippuja ei varattu.
Kaksi viikkoa on kulunut siitä (tasan) kun tuo tapahtui ja kun hain rahojani takaisin (eli tein korvaushakemuksen), eikä niitä näy vieläkään tilillä!
Oikeasti alkaa ketuttamaan, ja olen jo sanonut että en VR:n palveluita enää käytä.
No kuitenkin, onko asiasta tietäviä, vaikka VR:llä töissä olevia, tai saman kokeneita paikalla?
Kommentit (12)
Mutta nyt, kun tilanne on mikä on, voisin luulla että aikaa menee hieman kauemmin...
Pitää pyöritellä lomakkeita, käsitellä ja sitten pankitkin lepuuttavat aikansa rahoja tilillä. Soita VR:lle ja kysy, voi olla että jos on ruuhkaa niin voi mennä kauemminkin.
Ei tässä muuta, mutta aiemmin samalla viikolla saman kokenut kaveri sai ne rahat seuraavalla viikolla jo takaisin.
Ja olen jo soittanut sinne, mutta vastaukseksi tulee jotain ympäripyöreää, "en tiedä kun olen täällä vain töissä" mutinaa...
ap.
VR:llä olevan jo jonkun rutiinin näihin, kun liikaveloituksia tuntuu sattuvan joka toiselle! Mulla ei edes olisi varaa maksaa lippua useampaan kertaan ja odottaa sitten seuraavaan kuuhun asti. Joutuisin sitten kai poliisien kanssa tekemisiin niin kuin se yksi, joka ei ostanut kahta lippua :(
Marraskuussa tyttäreltä meni 380e mutta sarjalippu jäi saamatta automaatista. Teki korvaushakemuksen joka Vr:llä kirjattu 12.12. Tänään 29.12. soitin, ja tivaavat nyt uuden sarjalipun tilausnumeroa (osti seuraavana päivänä uudet ja lainasi rahaa minulta että pärjää kun lainat vei loput). -Eli epäonnistuneen oston tilausnro jne ei enää riittänytkään hakemuksessa, vaan vaativat seuraavan päivän onnistuneen oston tilausnroa. Ja riitahan siitä tuli, koska en tajua mitä pirua uudella ostolla on tekemistä sen epäonnistuneen kanssa. Mikseivät tarkista onko näitä epäonnisia lippuja käytetty, ja asiakas onkin rehellinen? Rikollisina tuntuvat pitävän ja 380e on maannut kuukauden VR:n tilillä. Nyt varmaan vielä hidastelevat kun laitoin ansaittua palautetta.Ja kun ilmoitin että tytär on kiireinen tk-lääkäri(huijarilääkäriksiköhän luuli, tarkoitin ettei nyt ihan huithapeli ole), alkoi kaakatus että kaikkia kohdellaan samalla tavalla riippumatta ammatista. Kysyin myös miten rahojen palautus jos ei olisi ostanut uutta lippua, olisi mennyt bussilla? Tai jäänyt peeaana kämppäänsä? Kuulema kyllähän maksu palautettaisiin, mutta ei selvinnyt mitä siinä tapauksessa olisi pitänyt todistaa...hankkia varmaan turvakamerakuvaa ettei ole ollut lähelläkään junaa???Kiitos suunsoittoni, tyttäreni rahojen palautushakemus siirtyi varmaan pinon alimmaiseksi. Siitäs sain, kyllä pitäis olla nöyrä. Mehän ollaan huijareita kaikki kunnes toisin todistetaan. Ts suuri osa kuulema on rehellisiä mutta jotkut huijaavat - joten kohtelevat kaikkia huijareina varmuuden vuoksi. Huhhuh...
Uskomatonta. Tosin nykyään VR maksaa ainakin junan myöhästymisistä tulleet korvaukset ihan parissa päivässä, tai niin ainakin minulle kävi. Miten tämä keissi ratkesi?
Mun korvaushakemus on ollu nyt 3vk vireillä. Ei oo mitään kuulunnu, siksi tänne eksyinkin asiaa ihmettelemään, että kauankohan yleensä menee. Voi v.
Mä olin siinä surullisenkuuluisassa junassa joka myöhästyi juhannusperjantaina yli 2h, ja jonka loppumatkan jouduin menemään bussilla. Samana iltana laitoin korvausvaatimuksen menemään, ei ole kuulunut mitään.
Kolmisen kertaa on käynyt niin että netin kautta lippua ostaessani en ole saanut lippua, vaikka rahat ovat "hävinneet" tililtä. Jokaisella kerralla on ehtinyt kulua 3-4 viikkoa ennen kuin lipun hinta on palautettu, eikä reklamaatioon ole vastattu koskaan yhtään mitään. Ei siis edes pahoitteluja, vaikka vika on ollut selvästi VR:n verkkopalvelussa.
kaksi viikko nyt odotellut, kymmeniä sähköposteja ja tunteja puheluita asiakaspalveluun eikä rahoja vieläkään näy vaikka viikko sitten laittaneet kuulemma maksuun....
heittäisin mutulla. käsittely varmasti kestää, koska tuossa laitoksessa moiseen ei ole rutiineja. joltain vakuutusyhtiöltä rahat saa nopeammin takaisin, koska heillä on korvauskäsittelijät erikseen.