Minkälainen kokemus synnytys on vaikkapa kymmenettä kertaa
synnyttämään menevälle? Onko se tyyliin, jahas, käyn synnyttämässä tässä sillä aikaa kun lihapullat on uunissa?
Kommentit (8)
mutta ainakaan vielä se ei tuolta tunnu.
Kyllä se joka kerta jännittää. Mulla on synnytykset menneet hyvin ja ilman komplikaatioita, että varsinaisesti en pelkää vaikka kokemusta on myös kohtukuolemasta.
Kun on monta synnytystä takana, se heijastuu henkilökunnan käytökseen, "rouva kun on niin kokenut...".
Yhdeksän kertaa olen vasta synnyttänyt.
Viimeisestä voin kertoa sen verran että en osannut ponnistaa(!)Ponnistusvaihe kesti yli puoli tuntia. Avautumisvaihe oli aika iisi.
Mutta kaikenkaikkiaan, ei eroa tokalla ja vikalla. Ensimäinen synnytys oli omassa sarjassaan, muut kahdeksan sitten aika samalla kaavalla menty. Ja joka kerta pelottaa ihan yhtä paljon...
mut hirvittää jo valmiiks se loppu rutistus. Ei mulle ainakaan ole mikään helppo keikka. Siihen kipuun ei totu ikinä.
Anoppi tekassu kahdeksan lasta ja sanoi, että joka kerta pelkäs yhtä paljon synnytystä.
Luulin jotain aivan muuta! Terv. kerran synnyttänyt
suurimmalla osalla sen ekan jälkeen. Eli toka on yleensä helpompi tai ainakin nopeampi kuin eka. Mutta siitä tokasta eteenpäin ei helpota.
Luulin jotain aivan muuta! Terv. kerran synnyttänyt
Toinen helppo. Kolmatta en pelänny yhtään, niin oli helvettiä ja ponnistusvaihe kesti 1,5 tuntia.
Neljäs menetteli kun sain spinaalipuudutuksen, mutta ponnistuvaihe ei ollu todellakaan kivuton ja helppo.
Nyt tästä viidennestä pelkään siis jo valmiiksi.(viimeiseksi jää oman ikäni takia)
Ihmettelen niitä, jotka sanovat että vauva vaan liukui ulos. Kerran ponnistin ja se oli siinä. Kyllä meikäläinen on saanu tehdä töitä ihan tosissaan.
T: keväällä viidennen synnyttävä
ja toivon, että tämäkin menee yhtä helposti ja luomusti, kuin kuusi viimeisintä, joista kolme synnytin suunnitellusti kotona.
Ja kyllä, kuudetta odottaessani valmistin lapsille lounasta siinä samalla, kun otin minuutin välein tulevia suppareita vastaan.
Itse olen synnyttänyt viisi lasta ja joka kerta avautumisvaihe kesti 10 tuntia, ponnistaminen oli helpompaa koska joka synnytyksessä oppi uusia asioita oman kehon hallinnasta. Ja jo toinen synnytys oli sellainen että lähdin nopeasti pois sairaalasta, en ollut sairas enkä potilas.
Ja koska olen ihan hyväkuntoinen ihminen, toimintakykyni oli aivan normaali synnytyksien jälkeen.