Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysvapaus uudessa työpaikassa?

Vierailija
07.10.2011 |

Kelan sivuilla surffasin eikä ainakaan minun silmiini sattunut mitään tietoa siitä onko isyysvapaan saamiseksi mitään työssäoloehtoa? Siis, että miehen olisi pitänyt olla x kuukautta töissä ennen kuin vapaan saa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyysvapaata kyselet niin alan työehtosopimus on se mistä tieto löytyy.

Monissa tesseissä palkallisen äitiysvapaan edellytyksenä on vähintään puolen vuoden työsuhde.

Luultavasti tämä 6 kk on myös isyysvapaan edellytyksenä, jos sellainen on tessiin kirjattu.

Vierailija
2/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyysvapaata kyselet niin alan työehtosopimus on se mistä tieto löytyy. Monissa tesseissä palkallisen äitiysvapaan edellytyksenä on vähintään puolen vuoden työsuhde. Luultavasti tämä 6 kk on myös isyysvapaan edellytyksenä, jos sellainen on tessiin kirjattu.

kaikkien TESsien mukaan isyysloma (tai edes äitiysloma) ei ole palkallinen, vaikka olisi 20 vuoden työsuhde. (Jos ei ole palkallinen, niin Kelastahan saa osan korvauksena.)

Ihan varma en ole, mutta olen siinä ymmärryksessä, että isyysloman sinänsä saa täysin riippumatta työsuhteen pituudesta. Saahan äitiyslomankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyysloman saa ja Kela korvaa aina. Joskus ta maksaa palkkaa ja silloin ta hakee kelasta, jos ei maksa niin työntekijä hakee itse Kelasta. Joillakin aloilla maksetaan palkka ja silloin on työssäoloehto PALKANMAKSULLE, ei vapaan pitämiselle.

Vierailija
4/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se normaali lyhyt isyysvapaa, jonka voi pitää lapsen syntyessä, eli silloin sekä isä että äiti voivat olla yhtä aikaa kotona. Sitten on lisäksi isäkuukausi, joka on nimenomaan isälle korvamerkitty ja ideana on, että äiti palaa siksi aikaa töihin (tosin useimmat pitävät sillä aikaa kertyneitä vuosilomia tms.). Ja sitten on tietysti sen lyhyen äitiysvapaan jälkeen alkava vanhempainvapaakausi, jonka voi käyttää kumpi tahansa vanhemmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan