Saako toisen vauvalle antaa suukkoja?
Suukottelen paljon omaa vauvaani, muttei ikinä tulisi mieleen suukotella toisten lapsia. En tykkää jos omaa lastani suukottelee joku muu kuin minä tai isänsä. Mummo on kovasti suukottelemassa ja en tykkää. Onko väärin kieltää häntä tekemästä niin?
Kommentit (14)
suukotella ne jotka haluavat. Eipä niitä halukkaita suukottelijoita taida olla kuin lapsen mummo ja eräs ystäväni.
Mutta aika omituiselta se minusta ainakin tuntuu.. Itse kyllä saatan suukottaa jotain ihanaa ystävän tai sukulaisen vauvaa. En ole edes ajatellut, että se voi häiritä jotakuta... pitääkin harkita vastaisuudessa. Omituista..
saavat suukottaa, kunhan eivät suukota suulle. Itsekään en pussaa lasta suulle ihan karieksenkin takia.
Minun lapsiani saa kaikki halukkaat suukotella ja hemmotella muutenkin. Meidän lasten elämässä ei ainakaan ole tungokseksi asti ihmisiä, jotka rakastavat heitä niin että haluavat suukotella.
suukottelee mummot ja tädit. Ei ole tullut mieleenkään kieltää. Paitsi että mummoja piti ohjeistaa suupusujen osalta aluksi :)
on ihanaa, että lapseni elämässä on ihmisiä, jotka haluavat pusuttaa häntä. Lapsi ei ole omaisuuttani, vaan hänellä on omat ihmissuhteensa.
Lisää vielä mummojen ja tätien pusuttaman lapsen äiti
kauheaa.. ihan suukottelee??
Eikös ole ihanaa että lapselle osoitetaan hellyyttä? Nautitaan suomalaiset hellyydenosoituksista ken niitä saa :)
toisten miehiä, vaikka ne onki lutusia. Enkä halua, että lapseni alkaa suukottelemaan muita ihmisiä, kyllä se halaus riittää jos oikein haluaa olla mukava. Ja joskus tuntuu, että lapsia ahdistaa semmonen lähelle tulo ja hipeltely.
toisiaan, jos vähänkin tunnetaan. Yhden vierailun aikana tulee 6 pusua aina yhdeltä ihmiseltä :). No, useimmat miehet kättelee toisia miehiä, mutta jotkut pussailee kyllä miespuolisia ystäviäänkin.
Poskisuukoista on täällä kysymys ja niin varmaan Suomessakin. Täällä kosketetaan muutenkin enemmän, taputellaan olkapäälle, silitetään lasten tukkaa jne. Suomessa en kyllä menis koskemaan kenenkään lapseen millään tavalla. Varmaan joutuis välittömästi raastupaan.
no minusta se on epähygienistä eli ei mielellään muut kuin perheenjäsenet
Jos suukottelu on epähygieenistä, niin sittenhän perheenjäsentenkin suukot ovat epähygieenisiä.
Suomessa en kyllä menis koskemaan kenenkään lapseen millään tavalla. Varmaan joutuis välittömästi raastupaan.
Kyllä täälläkin saa lapsia helliä. Tietenkin lapset eivät välttämättä ole niin tottuneet ihan ventovieraiden kosketteluun ja hellyydenosoituksiin.
Kyllä mä ainakin paijailen tuttuja lapsia, ja kun teen joskus ryhmiksissä sijaisuuksia, halailen ja sylittelen kyllä hoitolapsiakin. Ne tulevat niin äkkiä tutuksi, kun muutaman päivänkin on hoitamassa.
kyllä meillä ainakin mummot suukottelee lapsia, ja itsekin suukottelen sisareni vauvaa