Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutteko kirkkoon siksi, että uskotte vai siksi, että haluatte muuten vain maksaa kirkollisveroja?

Vierailija
06.10.2011 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti koska haluamme muuten vain maksaa kirkollisveroja. Ja siks, kun ei haluta erota kirkosta.

Vierailija
2/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan omalta osaltani perhe- ja päiväkerhoja, vanhuspalveluja, vammaisten päivätoimintaa jne. Ei tarvitse ottaa kummilasta (eli rahoittaa kyläpäällkköä) Afrikasta vaan voin kustantaa tavallisten köyhien suomalaisperheiden hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan kirkkohäät ja ristiäiset. Ja käyttää seurakunnan kerhoja. Ja sukulaiset suuttuu jos eroan.

Vierailija
4/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liityin takaisin. Uskon, ja koen, että evlut kirkko on kuitenkin turvallisin hengellinen koti henkisen hyvinvoinnin kannalta.

Vierailija
5/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev lut kirkossa on minun seurakuntayhteyteni. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajanani ja koen tärkeäksi kokoontua yhteen muiden uskovien kanssa.

Kirkollisvero on liian pieni. Uskovien tulisi maksaa kymmenykset tuloistaan seurakunnalle. Sen pitäisi tapahtua iloisesti antaen, ei niin että maristaan maksun suuruudesta. Kaikki varallisuus, mitä meillä on, on Jumalalta ja meidän tulee olla kiitollisia, että saamme antaa Jumalan työhön siitä mitä olemme Häneltä lahjaksi saaneet.

Vierailija
6/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisverot menevät hyvään tarkoitukseen, ei esim. asehankintoihin tai uraanikaivosten valtionapuihin. Usko on häilyvää.

Vierailija
7/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että haluan osallistua omalta osaltani kirkon hyväntekeväisyystyöhön ja haluan tukea nuorisotyötä, esim.saapas jne... en varsinaisesti usko jumalaan...

Vierailija
8/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Suomessa ei makseta vielä riittävästi veroja. Haluan maksaa veroja, enkä ymmärrä minkä takia rahojani ei oteta yhtään enempää. Etenkin Paavojen takia maksan veroja, sekä Lipposen ja Väyrysen, jotta en joudu koskaan äänestämään heitä. Maksaisin mielelläni veroja, jotta Soinistakin saataisiin Paavo.

Vierailija
9/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisverot menevät hyvään tarkoitukseen, ei esim. asehankintoihin tai uraanikaivosten valtionapuihin. Usko on häilyvää.

Hyvin pieni osa menee tuohon "hyvään". Kyllä valtaosaa menee leipäpappien palkkoihin ja byrokratiaan.

Vierailija
10/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen tarvitsevani seurakunnan palveluita kuten ip-toimintaa koululaiselle viime vuonna (oli muuten aivan loistava ip-kerho ja ohjaajat), kesäkerhoa niinikään esikoiselle viime kesänä, päiväkerhoa nyt kuopukselle kun olen äitiyslomalla, perhekahvilaa yms. Uskon omalla tavallani Jumalaan, siihen en niinkään seurakuntaa tarvitse. Maksan myös ihan mielelläni kirkollisveroa näiden ja muiden kirkon palveluiden turvaamiseksi.

Vierailija
11/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pieni osa menee tuohon "hyvään". Kyllä valtaosaa menee leipäpappien palkkoihin ja byrokratiaan.

vihkimään ihmisiä rannoilla ja kuumailmapalloissa, joustavat ristiäisten takia ja käyttävät lauantainsa surevien omaisten lohdutteluun. Jopa silloin, kun sureva itse ei ole vaivautunut kirkollisveroa maksamaan.

Vierailija
12/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sukulaiset suuttuu jos eroan.

...ja sukulaiset tietää eroamisestasi koska...?

Vierailija
13/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sukulaiset suuttuu jos eroan.

...ja sukulaiset tietää eroamisestasi koska...?

tulevia lapsiani ei kasteta.

Vierailija
14/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) olen saanut itse paljon hyvää (rippi, kaste, häät kirkossa, perhekerhot jne)

b) kirkko tekee hyvää ulkomailla, joten katson auttavani tällä tavalla myös heikompiosaisia ulkomailla

c) kirkko auttaa vähempiosaisia myös kotimaassa.

Siksi maksan veroja mielelläni!

Uskon ylimaalliseen rakkauteen ja enkeleihin.

Vierailija
15/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enkä varsinkaan halua maksaa turhia kirkollisveroja yksikölle, joka antaa osalle porukasta vapaat kädet toimia lainvastaisesti.

Vierailija
16/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan luterilainen kirkko on hengellinen kotini ja haluan kuulua siihen! Uskoon tultuani vain varmistui entisestään.

Vierailija
17/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannatan kirkon toimintaa instituutiona, joka auttaa monia ihmisiä sekä aineellisesti että henkisesti. Haluan myös omalla jäsenyydelläni vaikuttaa siihen, millainen kirkko on. Toimin siellä aktiivisesti omien liberaalien näkemysteni mukaisesti periaatteella "kirkko olemme me".

Vierailija
18/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kirkko tekee todella tärkeää työtä. Haluan osaltani tukea kirkon diakoniatyötä ja esim. perheasiain neuvottelukeskuksen toimintaa.

Vierailija
19/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan siksi, ettei lapsen lapsen lapseni elä muslimivaltiossa.

Luuletko, että kaikki kirkosta eronneet eroavat siksi, että kääntyvät muslimiksi?

Voi tätä logiikkaa...

Vierailija
20/29 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev lut kirkossa on minun seurakuntayhteyteni. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajanani ja koen tärkeäksi kokoontua yhteen muiden uskovien kanssa. Kirkollisvero on liian pieni. Uskovien tulisi maksaa kymmenykset tuloistaan seurakunnalle. Sen pitäisi tapahtua iloisesti antaen, ei niin että maristaan maksun suuruudesta. Kaikki varallisuus, mitä meillä on, on Jumalalta ja meidän tulee olla kiitollisia, että saamme antaa Jumalan työhön siitä mitä olemme Häneltä lahjaksi saaneet.

enemmän rahaa kuin toisille, jos se kaikki onkin siis Jumalan antamaa? Minä kun luulin että palkan suuruuteen vaikuttaa ihan ihmisen oma tahto ja omat teot..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi