Saako sairaslomalla matkustaa?
Puhun pidemmästä sairaslomasta, joka johtuu sairaudesta. Onko moraalisesti oikein mennä pidemmälle lomalle?
Kommentit (13)
toki tietty , jos olet ns flunssa poteva..
mut jos pitkäaiakissairaus niin hullua olisi jos ei saisi menneä mihinkää
itse olen ollut vakavasti sairas jo monta vuotta, kaikkien sairauksieni lisäksi olisin varmasti tullut myös hulluksi , jos en olisi saanut kotoota mihinkää lähteä
eli matkaan vaan jos kunto sallii ja lääkärit antaa luvan :)
näin itsekin tehnyt useita ulkomaanmatkoja, monet tilanteessa omallavastuulla.
mut kun kuolemansairas olen, niin miksi odottelisin sitä noutaja murheissani kotona, kun voin nauttia viimeisistä päivistäni vielä kun kynnelle kykenen.
mukavaa lomaa sinulle ap
vähän niin ja näin, jos vaikka sormi paketissa, ja saikkua 4 vkoa, ja sitten lennähtää etelään pariksi viikoksi, mutta ihan sallittua kyllä.
toki tietty , jos olet ns flunssa poteva..
mut jos pitkäaiakissairaus niin hullua olisi jos ei saisi menneä mihinkää
itse olen ollut vakavasti sairas jo monta vuotta, kaikkien sairauksieni lisäksi olisin varmasti tullut myös hulluksi , jos en olisi saanut kotoota mihinkää lähteä
eli matkaan vaan jos kunto sallii ja lääkärit antaa luvan :)
näin itsekin tehnyt useita ulkomaanmatkoja, monet tilanteessa omallavastuulla.
mut kun kuolemansairas olen, niin miksi odottelisin sitä noutaja murheissani kotona, kun voin nauttia viimeisistä päivistäni vielä kun kynnelle kykenen.
mukavaa lomaa sinulle ap
Ei matkustaminen tarkoita sitä että olisit työkykyinen.
niin minä ainakin olisin tyytyväinen jos sairaslomalainen lähtis matkalle! Sehän olis osoitus, että on jo paranemaan päin ja pieni loma piristää! Kohta varmaan jo töihin tulossa :)
Tai paha reuma, niin etelän lämmössä kai oireet helpottaa, sekin olisi minun mielestä positiivista. Että yrittää jotain, muutakin ko maata sängyn pohjalla...
Jos siis on vaikka työssä jossa joutuu käyttämään tietokonetta, ja on käsi paketissa eli ei voi olla töissä, niin voi kyllä matkustaa kunhan ei sitten matkalla rasita kättään (joku muu kantaa laukut yms.).
Matkusti sairaslomalla henkilöautolla Lappiin noin 12h ajomatkan ja kävi ulkomailla lomalla lentokoneella lentäen. En olis kyllä itse kehdannut samaan aikaan valittaa selkävaivoja jos pystyy tuollaisia matkoja autossa istumaan...
Moraalisi on sitten jokaisen ihan oma asia.
Matkusti sairaslomalla henkilöautolla Lappiin noin 12h ajomatkan ja kävi ulkomailla lomalla lentokoneella lentäen. En olis kyllä itse kehdannut samaan aikaan valittaa selkävaivoja jos pystyy tuollaisia matkoja autossa istumaan...
Voihan jollain olla vaiva, ettei voi istua töissä koko päivää, mutta riittävillä tauoilla tai lentokoneessa välillä kävelee, niin vaiva on siedettävissä.
pystyy matkustamaan vahvasti lääkittynä pitkiä lentoja, mutta noilla lääkkeillä ei kyllä työtään voi tehdä. Samoin on ihan eri matkustaa autossa/koneella ja päästä lomalle lepäämään kuin istua joka arkipäivä töissä. Eli en menisi arvioimaan toisen matkustuskykyä tai sairauden astetta, kukin itse tietää mihin pystyy ja mihin ei. Itse vakavasti sairastuneena lähden pian matkalle, sairaus sinällään ei estä minua tekemästä töitä mutta henkinen vointini kyllä ja siihen parin viikon irtiotto tekee hyvää.
muttei pysty töihin.
Monethan joutuukin matkustamaan hoitoihin ja kuntoutukseen.