Enterorokko aikuisella?
Hei!
Onko kellään kokemusta enterorokosta aikuisella? Meillä tuli pojalle joku rokko viimeviikolla, epäilimme vesirokoksi, mutta tiistaina huomasin itselläkin rakkuloita. Niitä on pääosin käsissä ja JALKAPOHJISSA! Jalkapohjissa ovat ihan törkeän kipeet, en juurikaan pysty edes kävelemään. Myös suu tuntuu oudolta, sielläkin varmasti on muutama. Mutta eniten tuo jalkapohja haittaa, kun kävely oikeasti sattuu todella paljon. Onkohan tämä enterorokkoa?
Kauanko tämä kestää?
Kommentit (5)
Sitäpä tuo. Itse olin viikon sairaslomalla ja allekirjoitan tosiaankin kakkosen viestin ihan täysin. Minulla myös kynnet vaurioituivat, mutta ei niistä mitään pysyvää jäänyt. Olo oli muutaman päivän ihan perkeleellisen kipeä. Mutta, se helpottaa kyllä. Itsekään en pystynyt parina päivänä helposti kävelemään, mutta sitten kipu päkiöissä helpotti ja pystyin liikkumaan korkkareilla :-). Yhdistettynä verkkareihin tosi tyylikäs näky.
Sitäpä tuo. Itse olin viikon sairaslomalla ja allekirjoitan tosiaankin kakkosen viestin ihan täysin. Minulla myös kynnet vaurioituivat, mutta ei niistä mitään pysyvää jäänyt. Olo oli muutaman päivän ihan perkeleellisen kipeä. Mutta, se helpottaa kyllä. Itsekään en pystynyt parina päivänä helposti kävelemään, mutta sitten kipu päkiöissä helpotti ja pystyin liikkumaan korkkareilla :-). Yhdistettynä verkkareihin tosi tyylikäs näky.
Osa varpaan kynsistä lähti ihan kokonaan irti, lapsiltakin. Toivottavasti ap selviää vähemmällä
2
Mutta kaikki menee ohitse, don't worry ap. Vähän aikaa olo on erittäin kurja, mutta kohta paranet. Itse pystyin syömään ainoastaan mustikkajäätelöä pahimpina päivinä (eikä hajuakaan, miksi juuri mustikka valikoitui mauksi). Sen koommin en ole sitten mustikkajäätelöä syönyt, enkä syö.
*lohtuhali*
Juuri nuo oireet (rakkulat suussa, jaloissa ja kämmenissä) kuuluvat enterorokkoon.
Itsellä sitä ei ole ollut, mutta lähipiirin aikuiset olivat todella tuskaisen oloisia enterorokon kourissa. Juurikin tuota jalkapohjien arkuutta valittelivat. Lapset vaikuttivat olevan vähemmän kipeitä.
Kannattaa varautua siihen, että jalkapohjien ja käsien iho seuraavaksi kuoriutuu ihan liuskoina.