Närästyslääkkeistä..
Mikä ihme avuksi kun mikään ei tehoa??
Käytän lääkärin määräyksestä tarvittaessa (eli lähes päivittäin) 20 mg nexiumia sekä vaihtelevasti rennietä, gavisconia tai antepsinia. Syömiset olen miettinyt tarkkaan välttäen niitä minkä tiedän aiheuttavan poltetta. Vaatteet ei kiristä, en polta enkä juo. makuulla ollessa oireet ei pahene, joten sängyn päätyä en ole nostellut.
Tähystys om tehty jokin aika sitten, mitään suurempaa vikaa ei siis pitäisi olla.
Joka päivä polttaa ainakin vähän, tuntuu ettei lääkkeistä ole apua. Tyhjä vatsa pahentaa oireita.
Mikä ihme avuksi? Olen kiitollinen jos jollakulla on vinkki mitä voisin kokeilla, itse en enää keksi uusia konsteja. Kaikki ajatukset, varsinkin lääkkeistä joista on ollut oikeasti apua tulevat tarpeeseen.
Kommentit (7)
Usein lääkkeitä saa syödä todella pitkään, ennenkuin ne alkavat tehota. Toisaalta jos syy on esimerkiksi stressi, niin stressiä pitää alkaa jotenkin purkaa, pelkät lääkkeet eivät välttämättä auta. Jos kyse on palleatyrästä, voi kirurginen operaatio olla ainakin joissain tapauksissa ainoa tehoava hoitokeino.
Stressiä en ainakaan tiedosta, uni ok mutta toki enemmänkin nukkuisi ;)-
Tähystyksessä pieni tyrän alku, joka ei kuulemma aiheuta oireita.
Täytyy käydä lueskelemassa tota refluksipalstaa, sillä todella haluaisin vinkkiä/kokemuksia noista erilaisista lääkkeistä.
Oireita on kaikkinensa ollut jo muutama vuosi, välillä enemmän välillä vähemmän. Nyt taas ollut viikkoja jo huonompi jakso :(
vuosikausia. Lopulta tuli muitakin oireita ja kipuja ja löytyi karmea määrä sappikiviä.
Sappirakon ja -kivien poiston jälkeen lakkas närästyskin vaivaamasta.
syötkö kaurapuuroa/-velliä joka aamu? se saattaisi olla hyväksi.
kahvi ja tee pois kokonaan.
alkoholi pois kokonaan
jos on ylipainoa, laihduta
ei sipulia, ei omenaa
kysy lääkäriltä, jos lääkemerkkiä voisi vaihtaa ja kokeilla jotain muuta jos nykyinen ei auta
muuta en nyt keksi...
vaikka en tiedä onko niistä apua, mutta kokeilla voi
se on todella hyvä ja asiantunteva. Sieltä saa parhaat vinkit ja paljon tietoa vaivasta/sairaudesta. Mikä sinulla oli ap tähystyksen tulos? Oliko vatsaportti ok, oliko palleatyrä/sen alku?
Nukuthan riittävästi? Miten on stressin laita - ne pahentavat ja voivat joskus olla syynä närästykseen.