Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unikoulusta

Vierailija
05.10.2011 |

En ymmärrä miten lapsen etu on nukkua huonosti (katkonaisesti) koko elämänsä ensimmäinen vuosi.

Itse luotin siihen ettei neljän kuukauden ikäinen enää fysiologisesti tarvitse ruokaa yöllä ja että lapsi saa paremman levon (aivot saavat rauhassa levätä ja kehittyä) kun nukkuu ehjän yön.

"Unikoulun" ensimmäisenä yönä itki suunnilleen yhtä usein kuin oli herännyt syömään (heräsi itkemään myös yösyötettäessä) , toisena yönä jo harvemmin, ja kolmantena enää kaksi kertaa.

Tuon kolmen yön jälkeen on nukkunut 10-12h yössä.

Miksi olisi lapsen etu että edelleen nukkuisi yönsä 2-3 tunnin pätkissä ja söisi yöllä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan kuinka tärkeää uni on niin aikuiselle kuin lapselle. Kumma kun se ei ole tärkeää vauvoille LOL!

Unikoulu pelasti meidänkin perheen, kummankin lapsen kohdalla siihen alettiin kun olivat 6kk. Sen jälkeen kaikki voivat paljon paremmin.

Vierailija
2/5 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 4kk vauva on kyllä aika pieni vielä...Ja voi tarvita ravintoa viellä yöllä. En kyllä itse raaskisi alkaa huudattaa noin pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan kuinka tärkeää uni on niin aikuiselle kuin lapselle. Kumma kun se ei ole tärkeää vauvoille LOL!

Unikoulu pelasti meidänkin perheen, kummankin lapsen kohdalla siihen alettiin kun olivat 6kk. Sen jälkeen kaikki voivat paljon paremmin.

Jos ajattelee millaisen määrän ärsykkeitä ja uusia asioita vauva joutuu päivän aikana kohtaamaan, niin luulisi että katkeamaton kunnon uni olisi ensiarvoisen tärkeää aivojen palautumiselle.

Huomaan ainakin itse selvästi olenko nukkunut 8 tuntia yhteen menoon vai vaikka 12h ja heräillyt välissä.

Vierailija
4/5 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon tuon jo siksikin, ettei tuon kolmannen yön jälkeen ole herännyt itkemään öisin vaan herää aamuisin aurinkoisena.

Vierailija
5/5 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kuin pienen muutaman päivän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän