kuinka paljon lypsää kerralla ..
tänään jo 2 krt 200 ml lypsänny maitoa.. koska tämä maidon tuli loppuu.. rinnat paakkuuntuu silti koko ajan.. haluun koko imetykset pois! ja pelkästään pulloa ja nania .. tämä imetys saa mut raivoon partaalle enkä haluu ees yrittää enään :( ja en ole teini äiti ikää jo 30v tosin vauva vasta 3.5 viikkoa, mut nyt niin täys imetystä ei mun juttu..
Kommentit (4)
Maidontulo vähenee hiljalleen. Minä lypsin maidot keskoselle 6kk ajan, koska hän ei oppinut koskaan rinnalle. Kun lopetin, vähensin pumppaamiskerrat kahdeksasta neljään. Aluksi maitoa tuli ihan saman verran kuin ennenkin, mikä oli tosi tuskallista. Tuli jopa 600ml yhdellä pumppaamiskerralla jossain vaiheessa. Kesti aina viitisen päivää, että maidontulo väheni, kun olin vähentänyt pumppaamista. Tällainen hiljalleen lopettelu vei minulta noin kuukauden, mutta eipä tullut tiehyttukoksia.
Älä pumppaa yhtään. Jos ihan sikana kiristää niin jonkun 10 ml voi puristella suihkussa pois. Tää toiminu monella hyvin.
miettisinkin että jos jättää kokonaan pumppaamatta ni loppuukos itsestään.. ainuut vaan saanko rintatulehduksen ja kuinkas pahana.. nyttenin on aivan järkky olo ollut näiden valtavien rintojen kanssa .. buranaa olen nyt säännöllisesti ottanut kun kolottaa paljon .. :( hetken on helpannut kun olen pumpannut.. muuten on kivikovat rinnat koko ajan.
niin yksilöllistä kuinka kauan maidontulon loppuminen kestää.. Esikoisesta ei muutenkaan tullut maitoa paljoa, joten pelkkä imetyksen lopettaminen auttoi ja parina yönä oli liivit läpi asti märät mutta kertaakaan en pumpannut maitoa pois. Toisesta kun lopetin niin yritin samaa, mutta rinnat olivat pitkään erittäin turvonneet ja maitoa valui varmaan viikon, pari kertaa yritin tyhjennellä huonolla rintapumpulla, että saisin tukoksia auki, mutta en saanut ulos kuin 20ml molemmista tisseistä yhteensä..
Neuvona sanoisin siis että yritä olla pumppaamatta maitoa jos siis vain suinkin pystyt, pumppaa vasta sitten kun olo käy sietämättömäksi äläkä tyhjennä rintoja kokonaan, vain sen verran että olo hieman helpottaa.. Tsemppiä! Ja toivottavasti tänne ei tule kukaan aukomaan sun päätöksestäsi olla imettämättä! :) Itse olen ekaa imettänyt 1kk ja toista 4 kertaa (syntyi keskosena)