Nyt palaa lakki kotipalvelun kanssa
Olin lääkärissä, ja meillä oli täällä silläaikaa kaupungin puolesta kotipalvelun työntekijä.
Työntekijä tuli aamulla kahdeksaksi, minä pääsin liikenteeseen vasta yhdeksältä, kun piti näyttää kaikki asiat erikseen, vaikka ko. hoitaja on ollut meillä usein ennenkin. Tulin takaisin varttia vaille yksitoista, ja nainen valittaa ettei voinut syöttää kuopustamme kun se katsoi häntä niin vierastaen. Siis kuopus oli ilman aamupalaa yhteentoista asti. Lisäksi työntekijä valitti ettei löytänyt vanhimman lapsen ulkoiluhousuja, vaikka olin ne kaapista näyttänyt. Keskimmäisen pojan kengät olivat olleet hukassa, kun ei ollut ymmärtänyt katsoa kenkälaatikkoon(meillä siis penkki jonka alaosassa sellainen iso laatikko). Oli tyytymätön kun lapset olivat "joutuneet" kertomaan hänelle missä meillä on kumisaappaat.
Olen aina kuvitellut että jos joku asia on epäselvä, se kysytään ennen kuin vanhempi lähtee, ja jos jotain ei löydy, osaa 4.5vuotias kertoa mistä mitäkin löytyy.
Vielä nauroi päälle kun sanoin että pojat syövät yhdentoista aikaan päiväruoan. Kuulemma se on liian aikaisin jos aamupala syödään puoli yhdeksältä.
En jaksa käsittää miksi mikään ei kelpaa, ja mitä teen väärin? Ajattelin että pääsen lähtemään n. 8.15 ja hoitaa muitakin asioita. Luulin että hän syöttää lapsille aamupalan, menevät ulos, ja tulevat sitten samaan aikaan minun kanssani sisälle, että syömme. Aamupalat oli osalta jätetty pois, yhden lapsen jalasta löytyi välihousuina hänen yöhousut, ja mitään hän ei ollut löytänyt. Ja kaiken huippu on se että naisesta paistaa kilometrien päähän, kuinka häntä ei kiinnosta lastenhoito, ja vain tietynlainen tyyli kelpaa hänelle(että lapset puetaan, syötetään ja ulkoilutetaan muulloin kuin silloin kun hän on, että hän vain saa istua sohvalla ja lukea kirjaa).
Kommentit (29)
kun pieniä lapsia. koulussakin syödään lounas 11 maissa.
ja itse kotihoitajana osaan kyllä etsiä tarvittavat vaatteet(yleensä dementikkojen).outo hoitaja, tee valitus ohjaajalle ettet moista halua seuraavalla kerralla.
ammattitaitoinen lastenhoitaja!
Sitä saa mitä tilaa, varmaan senkin jo huomasit?
Onhan se nyt ihan sama, mistä syystä se kotihoitaja siellä ap:llä oli. Jos on näytetty vaatteet ja pyydetty hoitamaan aamupala, niin onhan se nyt äärimmäisen huonoa hoitoa, jos yksi lapsista ei ole saanut ruokaa ja kaikki vaatteet olleet hukassa. Minä tekisin valituksen. Mt-ongelmainenkin saa valittaa, jos lapsia ei hoideta kunnolla. Vai mitä ajatellaan äidistä, joka ei anna lapselleen aamupalaa lainkaan?
kunnasta lastenhoitoapua VAIN jos on lastensuojelun piirissä...Aika omituista,että kunnilla on näin eriarvoista palvelua,kaikkihan me maksetaan veroja.Ainakin me,ja paljon!
Onhan se nyt ihan sama, mistä syystä se kotihoitaja siellä ap:llä oli. Jos on näytetty vaatteet ja pyydetty hoitamaan aamupala, niin onhan se nyt äärimmäisen huonoa hoitoa, jos yksi lapsista ei ole saanut ruokaa ja kaikki vaatteet olleet hukassa. Minä tekisin valituksen. Mt-ongelmainenkin saa valittaa, jos lapsia ei hoideta kunnolla. Vai mitä ajatellaan äidistä, joka ei anna lapselleen aamupalaa lainkaan?
ap purnaa, että oli joutunut näyttämään, mistä mikäkin löytyy. Oli ne muksut siellä ulkoilleetkin, eli vaatteet oli etsitty päälle.
Muakin oudoksuttaa, miksei nuorinta oltu syötetty, siitä sopii varmaan valittaakin.
ap, joka ei nyt ikävä kyllä ehtinyt Hullareille shoppaamaan ennen lekuria, kun piti jäädä neuvomaan kodinhoitajalle, mitä löytyy mistäkin. Törkiää!
Itseasiassa palkattais oma hoitaja lapsille(ois aina sama ja sais itse valita kuka hoitaa), mut niitä ei kasva joka oksalla odottamassa.
Joku kysyi missä on erikseen vanhusten ja lapsiperheiden hoitajat, tarkkaa en halua kertoa tunnistamisen pelossa, mutta etelässä me ei olla.
Joillekkin kommentoijille voin sanoa että asioiden hoitaminen ei ole hullareille menoa, ja tarjous muumimukien ostoa. Täällä kun ei Stocmannia ole, enkä kerää muumi kuppeja. :)
Asioilla voi käydä muuallakin kuin kaupassa shoppailemassa(satun muuten inhoamaan ko. hommaa). :)
Hoitsu oli käynyt lasten kanssa ulkona n. puoli tuntia. Siitä hän antoi sitä negistä kun ei olleet enempää ehtineet olla. Mun puolesta se puolentunninkin ulkoilu oli ok, mut se negistely ei. Ja missään tapauksessa se ei ollut ok että lapsi oli jätetty ilman aamupalaa. Mietin tuossa samaa kuin joku muu kirjoittaja että jos äiti jättäisi lapsensa ruokkimatta, niin mitähän siitä seuraisi? Mutta entäs kun kaupungin hoitsu tekee saman? Taidan antaa palautetta. Kaikkea ei pidä sietää vaikka saisikin kunnallista apua. Siitäkin maksetaan jne.
ap
OLET SAANUT HOITAJAN KUN ET ITSE PYSTY HOITAMAAN ASIOITA.
ÄLÄ VALITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kun et siitä sanonut aloituksessasi, vaan kerroit, että lapsi oli neuvonut saappaiden paikat. Niin eikös ne nyt kumminkin olleet ulkoilleet eli olihan se löytänyt vaatteet...?
Missä kunnassa siis on erikseen kodinhoitajat vanhuksille ja lapsiperheille? Kysyn, koska en ole koskaan tuollaiseen törmännyt ja aidosti olisin kiinnostunut kuulemaan.