Lapsen hautajaisiin sopiva laulu?
Mielellään EI uskonnollinen (eli ei Maankorvessa eikä Jumalan kämmellä). Alle kouluikäisen kummilapsen hautajaisiin pitäisi keksiä joku laulu, jonka sekä mies, että minä voitaisiin yhdessä laulaa (vanhempien toive).
Lapsi nukkui pois pitkällisen sairauden jälkeen.
Kommentit (83)
Ehdotan myös prinsessaa <3 Otan osaa. <3
se saa lentää tuulien teitä. jne...
lasken matkaan leijan kauneimman.
onko loppu liian uskonnollinen? anna rauha, varjele meitä..
kauneimman...
se on kyllä uskonnollissävytteinen.
Jos lapsi oli tyttö olisiko pieni tytön tylleröinen liian falski? Sen kun voi käsittää osin niin että uni olisi "kuoleman unta".
musta sinne sopii myös vaikka Jenni Vartiaisen Missä muruseni on, kato vaikka lyriikat.
musta sinne sopii myös vaikka Jenni Vartiaisen Missä muruseni on, kato vaikka lyriikat.
Leija laulu on "liian" uskonnollinen. Muuten hyvä ehdotus.
Kaunis on maa + Pieni tytön tylleröinen. Täytyy funtsia. Muitakin ehdotuksia kuunnellaan!
ap
Pepin jäähyväislaulu siis.
Kummilapselle sopisi kyllä toi Leija- laulukin. Kun kummeja ootte.
Minun ystäväni on kuin villasukka,
joka talvella lämmittää.
Ja minun ystäväni on kuin niitynkukka
joka saa minut hymyilemään.
Ota kädestä kiinni tule kanssani rantaan,
vien sinut katsomaan,
miten aurinko laskee puiden taakse
ja saa taivaan punertamaan.
Minä olen vielä pikkuinen ja siksi tahtoisin
oppia tään maailman paljon paremmin.
Ja kun mä sitten joskus olen aikuinen
niin toivon että oppimasta koskaan lakkaa en.
Minun ystäväni on kuin villasukka,
joka talvella lämmittää.
Ja minun ystäväni on kuin niitynkukka,
joka saa minut hymyilemäään
Ota kädestä kiinni,
tule kanssani rantaan,
vien sinut katsomaan,
miten aurinko laskee puiden taakse
ja saa taivaan punertamaan.
Sininen uni, Tapio Rautavaara.
Joka ilta kun lamppu sammuu,
Ja saapuu oikea yö,
Niin Nukku-Matti nousee,
Ja ovehen hiljaa lyö.
On sillä uniset tossut
Ja niillä se sipsuttaa,
Se hiipii ovesta sisään
Ja hyppää kaapin taa.
Ja sillä on uninen lakki,
Ja sininen uninen vyö,
Ja unista jäätelön palaa
Se pienillä hampailla syö,
Ja sillä on sininen auto
Ja se auto hyrrää näin:
Surrur, surrur ja lähtee
Unen sinistä maata päin.
Ja pieni sateenvarjo
On aivan kallellaan,
Ja sinistä unien kirjaa
Se kantaa kainalossaan,
Ja unien sinimaahan
Se lapset autolla vie.
Surrur, surrur ja sinne
On sininen, uninen tie.
Ja siellä on kultainen metsä,
Ja metsässä kultainen puu,
Ja unien sinilintu,
Ja linnulla kultainen suu,
Ja se unien sinilintu
Se lapsia tuudittaa.
Se laulaa unisenlaulun,
la la lal lala lallal laa.
kummilapsi, oletan, että te kuulutte kirkkoon ja lapsi on kastettu. Miksi, jos edes kuoleman edessä ei saa puhua mitään hengellisyydestä?
Otan osaa menetykseenne. Laulaisin silti hengellisen laulun.
kappalehan on sävelletty lapselle hautajaislauluksi. kaunis.
varteenotettavia ehdotuksia.
Niin, tuosta leija biisistä. Niin, me ollaan kyllä kummeja. Mutta esim. itse olen eronnut kirkosta heti lapsen ristäisten jälkeen, mies erosi myös pari vuotta sitten kirkosta eikä perhe ole mikään hirmu uskonnollinen.
ap
on laiva valmiina lähtöön se kaukomaille käy missä taivaalla illan tullen ei pohjan tähteä näy
kun nousee purjeet purren ja köydet irrotetaan käymme ystävä armas surren sua jäämme me kaipailemaan
me tiedämme että sä lähdet vain koska muuta et voi ja me toivomme että nyt sulle pian taas laulu onnesta soi
me kanssasi riemuita saimme ja katsella maailmaa monta ihmettä näytit sä meille jotka nyt meitä lohduttaa saa
ja jollet sä luoksemme tulla vois milloinkaan uudestaan niin kuitenkin sydämissämme sua vain aina muistellaan
jos vanhemmat ovat niin toivoneet. eivät kummit ole mikään kristittyjen yksinoikeus. myös uskonnottomilla perheillä on kummeja lapsilleen. siis ei uskonnollista laulua.
kummilapsi, oletan, että te kuulutte kirkkoon ja lapsi on kastettu. Miksi, jos edes kuoleman edessä ei saa puhua mitään hengellisyydestä? Otan osaa menetykseenne. Laulaisin silti hengellisen laulun.
Mulla on tasan tarkkaan yks kummilapsi ja enempää ei ole eikä tule. Erosin kirkosta kummipojan ristiäisiltana. Miksikö en eronnut jo aikaisemmin? Sen takia, että tiesin "joutuvani" siskon toisen lapsen kummiksi ja meidän äiti olisi saanut hepulin, jos/kun olisin eronnut kirkosta.. Kyllähän se siihen sitten lopulta tottui, kun meidän lapsia ei ole kastettu (pakkohan se oli..).
Vai mikä se onkaan suomeksi (Höstvisan ruotsiksi)..
Ja osanottoni suruun.
kummilapsi, oletan, että te kuulutte kirkkoon ja lapsi on kastettu. Miksi, jos edes kuoleman edessä ei saa puhua mitään hengellisyydestä? Otan osaa menetykseenne. Laulaisin silti hengellisen laulun.
Vastasinkin jo sun kysymykseen.. Mies ja minä ollaan kumpikin erottu kirkosta eikä lapsen perhekkään ole mikään uskonnollinen. Ja en ymmärrä sitä, että miksi meidän pitäisi laulaa jostain taivaasta, kun emme kumpikaan siihen usko emmekä enkeleihin.
Minä ja mies uskotaan siihen, että lapsi elää omaa elämäänsä toisessa muodossa, joka ei ole enkeli tms. Vaikea selittää.
ap
Armas Järnefelt: Kehtolaulu (berceuse)