Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jamesille lempinimi?

Vierailija
04.10.2011 |

Mulla on tuttu (ihan aikuinen mies) jonka nimi on James ("tseims") ja tuo nimi vaan ei mitenkään toimi mun suussa, varsinkaan suomenkielisessä puheessa. Mies itse ehdotti että keksin hänelle jonkin kivan lempinimen, mutta en keksi yhtään mitä tuosta sais väännettyä. Miehen kanssa puhun useimmiten englantia, joten nimen tulisi toimia sekä englanniksi että suomeksi. Ei siis mitään "Jamppaa"

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zambuu

Vierailija
2/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suomeks Jampero :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukunimi Hirvisaari, ammatti kansanedustaja ja puoluekanta PS?

Jamesin lemipinimi on perinteisesti Jim, Jimmy tai joskus Jamie.

Vierailija
4/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ääntäminen englanniksi, eli vaikka olisi Jimi niin ei auta, jos pitäisi lausua tsimi, ja jos lausutaan suomalaisittain niin ei ole mitään yhteyttä alkuperäiseen nimeen äänneasultaan. Joku Sasakin kuulostaa enemmän Tseimssiltä kun Jimi.

ap

Vierailija
5/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Jamsku

Vierailija
6/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin Jesse James!

Vierailija
7/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaikka Sessuksi tai Timiksi, jos kerran "ts"-äänne pitää typistää :D

Minä tuossa tilanteessa kyllä kutsuisin ihan Jampaksi tai Jamiksi, tai ehkä Sampaksi tai Samiksi?

Vierailija
8/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaikka Sessuksi tai Timiksi, jos kerran "ts"-äänne pitää typistää :D

Minä tuossa tilanteessa kyllä kutsuisin ihan Jampaksi tai Jamiksi, tai ehkä Sampaksi tai Samiksi?

Ei sille mitään mahda, mutta mielellään läheisen ystävän nimen lausuisin oikein.

Toi jesse olis ollu tosi hyvä, mutku oma veli on jesse niin ei mielellää. Ehkä pitää keksiä sille joku ihan muu ku nimestä tempastu nimi tyylii joku Kuppi :D

Vierailija
9/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan etta sujuu. Voi muuten olla muukin puheesi vaikeaselkoista.

Vierailija
10/12 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt rautojen takia vispaa pari vuotta puhe niin pahasti ettei suomikaan oikein onnistu.

Sitä paitsi kyllähän nyt jokaisella ihmisellä pitää lempinimi olla eiks je :D

Vierailija
11/12 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pitaako keksia englantilainen lempinimi vai suomalainen? Kun se j aantyy eri tavalla noissa kielissa niin eihan sita voi mitenkaan valttaa etta suomalainen ja englantilainen aantavat nimen eri tavalla. Mutta kylla se mies varmaan ihan ymmartaa jos sina aannat sen suomalaisittain jos kerran haluat.

Tiedoksi vaan noille aikaisemmille ehdottelijoille etta Jim on kylla tosi vanhanaikainen lempinimi Jamesille. Alle kolmekymppisia Jimeja ei Englannista loydy. Jimmyakaan en ole kuullut kaytettavan nuorilla/lapsilla. Jamie on modernimpi, tai monet Jamesit ovat vaan Jameseja.

Vierailija
12/12 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kyseessä on lempinimi sen ei tarvitse olla mikään virallinen väännös jamesista jne. vaan ihan joku päästä heitetty. Juuri tuo j on se ongelma, eli mielellään ei alkaisi jiillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän