Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvänlaatuinen aivokasvain, ennusteet?

Vierailija
04.10.2011 |

Veljelläni todettiin tänään epileptisen kohtauksen ja tajunnanmenettämisen jälkeen hyvänlaatuinen aivokasvain otsalohkossa. On kuulemma sellaisessa paikassa että voidaan leikata, mutta osa kasvaimesta saatetaan joutua jättämään.

Onko kokemuksia tällaisista kasvaimista ja leikkauksista ja mitä on odotettavissa? Kasvain ei ollut oireillut aiemmin, paitsi viimeiset pari kk ollut silmän nykimistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa päivässä kotiutui, nyt parin lapsen äiti ja puuhakas uranainen. Ei ole jättäny mitään jälkiä operaatio eikä kasvain.

Sitä en tiedä, jäikö hälle jotain hippuja siitä aivoihin vai saatiinko kaikki pois.

Tsemppiä!

Vierailija
2/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroit tämän positiivisen kokemuksen!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mikä hyvänlaatuinen kasvain on kyseessä (niitäkin on aika todella monenlaisia, mikäli et tiennyt) ja tarkasta sijainnista. Tietämäni useat tapaukset vaihtelevat laidasta laitaan. Osalla ei leikkauksen jälkeen ole kuin arpi, jotkut jäivät pahasti vammautuneiksi tai jopa tajuttomaksi loppuiäkseen.

Vierailija
4/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se mut sitten hölmöksi että kyselen asiasta muilta? Eikö se tee viisaammaksi kun saa lisää tietoa? Sain vasta tunti sitten tietää koko hommasta eikä mulla ole hajuakaan siitä että niitä on niin erilaisia, kerroin vain kaikki tiedot mitä mulla tällä hetkellä on.

Kiitos vaan empatiasta (googleta jos et tiedä mitä se on).

Vierailija
5/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka joku tonttu sinulle lähetti.

Minulla on muutama tuttu jolla on ollut samalla tavalla, ja voivat hyvin. Myös pahalaatuisesta pään kasvaimesta tunnen täysin tervehtyneen ihmisen.

Vierailija
6/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselläni kaikki meni hyvin. Kasvain tosin oli eri paikassa kuin veljelläsi. Kasvain poistettiin onnistuneesti ja leikkaus oli minulle itselleni erittäin helppo ja toipuminen nopeaa. Viikon särki päätä leikkauksen jälkeen, mutta kipulääkkeet veivät kivun.

Pahin asia koko kasvaimessa oli epilepsiakohtauksesta tullut vuoden autonajokielto. Myös epilepialääkkeitä piti syödä muutaman vuoden ajan ja ne väsyttivät aluksi. Hiuksissa tietenkin oli kolo, mutta pitkät hiukseni peittivät sen hyvin.

Kaikkiaan olin töistä (vaativa asiantuntijatehtävä)poissa 2+4 viikkoa. Eli 2 vko kun kasvain löydettiin ja 4 vko leikkauksen jälkeen.

Mitään pysyvää haittaa ei jäänyt. Persoonallisuus tai älykkyys ei muuttunut. Tosin kasvain ei ollut otsalohkossa, vaan ihan muuaalla.

Tsemppiä veljellesi.

Vierailija
7/10 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt 67-vuotias. Hänellä se on sellaisessa paikassa, etteivät lääkärit ole suostuneet leikkaamaan ollenkaan, koska riskit ovat liian suuret.

Päänsärkyjä on välillä muttei juuri muita oireita. Kasvain on pysynyt samankokoisenakin kuin havaittaessa, eli jotenkin kapseloitunut.

Vierailija
8/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvainpotilaalle kaikki tunteet on sallittuja. Tietoa joutuu itse etsimään. Onneksi on netti sivuja ja keskustelupalstoja.

Vierailija
10/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on todettu hyvänlaatuinen aivokasvain. Meningioma.