Miksi mies ei tee mitään kotihommia kotona ollessaan???
Ei ainakaan mitään jos en ole tyyliin ranskalaisilla viivoilla hälle listaa tehnyt??
Mulla meni nyt kuppi nurin kun töistä tulin, mies ollut eilen ja tänään 8v kanssa kotona kun pojalla pientä lämpöilyä.
Esim wc on paskainen, vaatekasoja siellä täällä, eteinen hiekkainen, ruokapöytä kuin pommin jäljiltä jne.
Minä rupean vääntämään siskonmakkarasoppaa jota herrasväki eilen toivoi ja nielin itkua ja paasasin miehelle.
Hän vain toteaa ettei tiennyt että olis jotain tehtävänä ja stressiä töistä jne.
Jos hällä olis kaikki nämä hommat mitä mulla varsinaisen työnsä lisäksi niin meidän kodin siivous esim olis jo 10v sitten ulkoistettu.
Ei sen tarttee yhtä tarkka olla kuin minä, ei tosiaankaan MUTTA tulis edes hieman vastaan niin tuntisin näin roskaksi itseäni, sille on aivan paskan hailea kodin viihtyisyys, siisteys yms. asiat.
Vittu että on paska olo ja tietysti muutenkin kamala päivä töissä.
Huokaus:´´(
Kommentit (3)
ja tietää että sä teet kuitenkin. Valitat mutta teet. Keskustelu, kotitöiden jako ja siinä pysyminen. Jos ei ukko tee osuuttaan, ei sitä tee kukaan muukaan. Ja jos sä valitat että et pysty elämään likaisessa kodissa, tee sitten itse mutta lopeta ruikutus. Ja passaaminen. Kyllä se ukko pesee pyykkiä kun ei ainuttakaan vaatetta ole puhtaana kaapissa.
Kerro sinä edes yksi ainoa järjellinen syy, miksi niitä kotitöitä tekisi mies?
Onhan hän ottanut sinut, vaimon ihan sitä tarkoitusta varten, ettei hänen tarvitse itse sellaisista turhanpäiväisistä hommista välittää kuin siivous, pyykkäys, vessanpesu...
Älä sitten hämmästy, jos sinä et jostakin syytä voit (tai halua) enää kaikkea tehdä, sillä silloin mies heittää sinut pihalle (ja mahdollisesti vaihtaa uuteen) ihan niin kuin minkä tahansa muun epäkuntoisen kodinkoneen.
Eli karusti sanottuna: Se ei osaa eikä tiedä. Ihan sama juttu kuin jos vaikka mies jättäisi autonsa puoleksi vuodeksi vaimon käyttöön ja sitten kävisi ilmi, että on ajettu käsijarru päällä, öljyjä ei ole vaihdettu, autoa ei ole katsastettu, renkaat on kiinnitetty päin helvettiä ja tuulilasinpyyhkijät repsottavat - ja vain siksi, että vaimo ei tiennyt miten autoa pitää huoltaa, eikä sitten sitä tehnyt. Näin siis kärjistettynä, en siis väitä että naiset eivät osaa huoltaa autoja. :D
Mutta ihan oikeasti, jos mies ei ikinä tee kotihommia, saa sen sopankin nokan alle ihan tuosta vaan ja kaapissa on aina puhtaita sukkia ja kalsareita, niin ei sitä tajua, että noiden asioiden eteen jonkun on pitänyt nähdä vaivaa.