Mies rankaisee väärin
Mitä teen miehen kanssa? Hän uhkailee 3-vuotiasta rankaisuilla mutta ei toteuta mitään, uhkaa jättävänsä yksin kotiin kun lapsi venkoilee ulos lähdettäessä, laskee kolmeen mutta mitään ei tapahdu kun kolmeen on laskettu... joskus jopa laski 2 ja puoli, ihan kuin pieni sen tajuaisi!
Itsellä menee hermot, kun mies vaan ei tajua. Lapsi on muutenkin äärimmäisen voimakastahtoinen (jopa hankala), ja mä olen koko ajan kusessa kun mies antaa periksi ja mä joudun sit tulemaan hätiin kun hän on aikansa uhkaillut eikä mikään ole toiminut.
Toisina kertoina taas raahaa ilman varoituksia jäähylle.
Turha ehdottaa, että veisin miehen neuvolaan puhumaan tästä. Mies ei lähtisi.
Löytyisikö jostain netistä kirjallisuutta/artikkeleita asiasta?
Kommentit (4)
että ei tulisi "uhkailla" asioilla, joita ei ole valmis toteuttamaan. Lapsi kyllä oppii nopeasti, ettei sellaisella ole mitään tehoa.
Vie kursseille ennenkuin teet lisää lapsia tuon kanssa!
Mutta kun mies ei tajua! Olen sanonut tilanteissa monta kertaa, että et voi uhata jollet toteuta, ja joskus puuttunutkin sanomalla että nyt sitten viet jäähylle kun olet sillä uhkaillut. Mutta kun mies ei opi! Eikä se arvosta mun kasvatusneuvoja niin paljon, että viitsisi sen verran yrittää sisäistää asioita. Siksi pyydän esim. nettiluettavaa, jonka voin suoraan linkata miehelle että näkisi kuinka minua fiksummat ihmiset ovat tämän saman havainneet.
MLL:n sivuilta
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/
Itse alkaisin etsiä kohdasta "Kättä pidempää".