Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nuori heittäisi lukion ym. lekkeriksi, pistäisitkö

Vierailija
03.10.2011 |

omana kämppään opiskelemaan elämää vai odottaisitko lukion loppuun 3,5-4v? Jos siis mikään muu ei tunnu kivalta kuin juopottelu ja dataaminen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paikkakunnallanne mahdollista työllistyä johonkin "ei niin hohdokkaaseen työhön?" Vuosi siivoamassa, mäkkärissä jne voi tuoda perpektiiviä siitä mitä haluaa tulevaisuudeltaan. Olisiko myös radikaalia rajata datausaika muutamaan tuntiin päivässä? Meillä ainakin onnistuu langattoman rajaus niin että jokaislle koneelle voi rajata oman pääsyn nettiin. Keskimmäinen lapsistamme datafriiki , kasilla, hänen koneensa ei pääse nettin kuin klo16-20 välillä.

Vierailija
2/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kasvattanut lapsen/teiniin siihen ettei mitään heitetä lekkeriksi vaan kaikki tehdään kunnolla. Alkoholinkäyttöön ja kokeiluun on nollatoleranssi. Sori, mutta en osaa auttaa. Tavallaan peli on toisaalta menetetty jo tuossa iässä, mutta toisaalta ei ole, jos nuori itse kokee "herätyksen" ja tajua muuttaa elämänsä kurssia.

Itselläni on viisi lasta, kasvatuksesta riippumatta yksi heistä on heittänyt lekkeriksi, kolme muuta on hyvin kunnianhimoisia ja ahkeria, pienimmästä ei vielä tiedä. Tiesitkö että lapset imevät vaikutteita muistakin kuin sinusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Miten sen tekisit?

itse olen kasvattanut lapsen/teiniin siihen ettei mitään heitetä lekkeriksi vaan kaikki tehdään kunnolla. Alkoholinkäyttöön ja kokeiluun on nollatoleranssi. Sori, mutta en osaa auttaa. Tavallaan peli on toisaalta menetetty jo tuossa iässä, mutta toisaalta ei ole, jos nuori itse kokee "herätyksen" ja tajua muuttaa elämänsä kurssia.

Itselläni on viisi lasta, kasvatuksesta riippumatta yksi heistä on heittänyt lekkeriksi, kolme muuta on hyvin kunnianhimoisia ja ahkeria, pienimmästä ei vielä tiedä. Tiesitkö että lapset imevät vaikutteita muistakin kuin sinusta?

jonka kasvatukseen olen pystynyt keskittymään sataprosenttisesti.

Vierailija
4/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Miten sen tekisit?

jonka kasvatukseen olen pystynyt keskittymään sataprosenttisesti.

Vain sinun sanomisesi vaikuttavat? Ei mediaa, ei mitään lukemista? lapsesi on toki alle 10, huomaan sen tekstistäsi.

Vierailija
5/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä panisin sen etsimään itselleen jonkun toisen koulutuksen.

Alaikäisen lähettäminen omaan kämppäänn, jos on syytä olettaa, että siellä ryypätään eikä muutenkaan selviä oikeasti, on heitteillejättö, eikä mikään kasvatuskeino.

Vierailija
6/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä panisin sen etsimään itselleen jonkun toisen koulutuksen.

Alaikäisen lähettäminen omaan kämppäänn, jos on syytä olettaa, että siellä ryypätään eikä muutenkaan selviä oikeasti, on heitteillejättö, eikä mikään kasvatuskeino.

ei alle 18-vuotiaana. Ja kun muuta koulutusta ei halua edes hakea, vaan ei lukiokaan nappaa.

t.ap

Vierailija
7/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kämppään lähettäminen on edelleen vähän ongelmallista, koska sossu olettaa että te maksatte elämisen siellä. TÄysi-ikäisen kotona asuessa olisi kuitenkin mahdollista periä tältä vuokraa ja osaa ruoka- ja muista kuluista. Sitä varten hänen olisi sitten pakko mennä töihin.

Aika paljon riippuu myös siitä, mitä tarkoittaa, että lukio ei "nappaa"? Eikö hän pääse läpi kursseista vai eikö arvosanat tyydytä äitiä? Vai eikö lukutapa tyydytä äitiä? Jos kaikki menee läpi, nipotus on turhaa ja voi olla jopa vahingollista. Ehkä hän ei rehellisesti pysty sen senempää, vaikka haluaisitkin uskoa niin - ja dataaminen on yhtä tärkeää kuin lukeminenkin.

Vierailija
8/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kämppään lähettäminen on edelleen vähän ongelmallista, koska sossu olettaa että te maksatte elämisen siellä. TÄysi-ikäisen kotona asuessa olisi kuitenkin mahdollista periä tältä vuokraa ja osaa ruoka- ja muista kuluista. Sitä varten hänen olisi sitten pakko mennä töihin.

Aika paljon riippuu myös siitä, mitä tarkoittaa, että lukio ei "nappaa"? Eikö hän pääse läpi kursseista vai eikö arvosanat tyydytä äitiä? Vai eikö lukutapa tyydytä äitiä? Jos kaikki menee läpi, nipotus on turhaa ja voi olla jopa vahingollista. Ehkä hän ei rehellisesti pysty sen senempää, vaikka haluaisitkin uskoa niin - ja dataaminen on yhtä tärkeää kuin lukeminenkin.

Kuulemma on ihan hyvä kun saa kokeista hylättyjä ja vitosia ja kutosia. Ja kuitenkin meni lukioon 8.5 keskiarvolla. Nyt on tehnyt itsellensä sellaisen lukujärjestyksen, että tunteja on viikossa 7-9. Eli nukkuu puolille päivin ja käy 1-2 tunnilla.

t.ap

Vierailija
9/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs rahalla ostaa kaljaa jos et anna.Ei ehkä lukio nappaa.Olisko amis vaihtoehto.Äläkä liikaa nipota ei ainakaan sitten kuuntele.Sano et haluuks spurkuks kadulle jos ei huvita koulutus ja työt.Ja pidemmällä tähtäimellä jos ajattelee meinaako et joku tyttö/poikaystävä kattelee tollasta laiskaa joka ei pysty itteensä elättää.Ja sanot et sä et anna rahaa jos ei hanki koulutusta.

Vierailija
10/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lukiossa OPO pitää huolen, että noin helppoa lukkaria ei kukaan tee.

Miksi teiniäsi ei kiinnosta lukio ? Sinne kuitenkin halusi ?

Asuu kotona eli sinä voi kieltää datauksen ja vaatia opiskelemaan, sinähän ne kirjat kuitenkin maksat. Nettipiuha pois ja vaadit opiskeluun panostamista.

Jotenkin tuntuu, että yläasteikäiset tekevät kuvaamallasi tavalla, mutta lukioon menneet yleensä tajuavat että lukio on tärkeä että saa hyvän opiskelupaikan jne

Onko teinisi masentunut ? Onko kavereita ?

Vierailija
11/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käy tekemässä silloin tällöin kerhonohjaajan hommia, josta saa rahaa. Tupakkaan ja viinaan ym ei meiltä rahaa saa. Kavereita on.

t.ap

Vierailija
12/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, siis, muksusi pitää datailua ja ryyppäämistä koulua tärkeämpänä ja sinä olet palkaksi lähettämässä omaan kämppään? Anteeksi nyt vaan mutta ei tunnu yhtään loogiselta ratkaisulta. Jos teiniin ei voi luottaa siinä, että koulussa käytäisi ja suoritettaisi se loppuun ilman valvontaa niin miksi hitossa sille pitäisi oma kämppä hankkia?

Hirveän moni nykyvanhempi antaa lapsensa suoraan vaan lopettaa lukion ja siirtyä "sairaslomalle" että saa istua koneen ääressä päivät pitkät mitään tekemättä. Tässä taloustilanteessa kannattaa kyllä ensin käydä se lukio loppuun, sitten pääsee työ- ja koulutuspaikkojen käydessä vähiin harrastamaan tuota ihan tarpeeksi jopa kyllästymiseen asti. Niin kauan kuin kakara asuu sinun elätettävänä, niin tasan tekee kouluhommat miten määrätään! Eihän lukiossa edes tarvitse tehdä paljon mitään muuta kuin käyä tunneilla ja kurssi menee silti läpi.

Vierailija
13/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, siis, muksusi pitää datailua ja ryyppäämistä koulua tärkeämpänä ja sinä olet palkaksi lähettämässä omaan kämppään? Anteeksi nyt vaan mutta ei tunnu yhtään loogiselta ratkaisulta. Jos teiniin ei voi luottaa siinä, että koulussa käytäisi ja suoritettaisi se loppuun ilman valvontaa niin miksi hitossa sille pitäisi oma kämppä hankkia?

Hirveän moni nykyvanhempi antaa lapsensa suoraan vaan lopettaa lukion ja siirtyä "sairaslomalle" että saa istua koneen ääressä päivät pitkät mitään tekemättä. Tässä taloustilanteessa kannattaa kyllä ensin käydä se lukio loppuun, sitten pääsee työ- ja koulutuspaikkojen käydessä vähiin harrastamaan tuota ihan tarpeeksi jopa kyllästymiseen asti. Niin kauan kuin kakara asuu sinun elätettävänä, niin tasan tekee kouluhommat miten määrätään! Eihän lukiossa edes tarvitse tehdä paljon mitään muuta kuin käyä tunneilla ja kurssi menee silti läpi.

ja saa ihan itse kustantaa elämänsä? Voisi tehdä hyvää monelle kermaperseelle, joille kotona kannetaan kaikki nenän eteen, eikä sitä vastaan tarvitse tehdä mitään.

Ap:lle tsemppiä, en todellakaan osaa sanoa mitä tekisin sinun saappaissasi.

Vierailija
14/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luuletko ettei ole nuorelle rautalangasta väännetty, että koulu pitää käydä?

t.ap

Vierailija
15/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole; vaan elämän realiteetti!

Jos muksu päättää ettei opiskele, niin saa maata perse homaassa jossain muualla!

Itsehän muksu päättää että hoitaa elämänsä ihan hyvin kuten tahtoo: joten tehköön kuten tahtoo jossain ihan toisessa osoitteessa.

Vierailija
16/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella, että kouluttamaton, lukioa käymätön täysi-ikäinenkään nuori pystyisi elättämään itsensä ja maksamaan vuokransa jos heität pois kotoa. Ei se oikeasti mistään töitä saa. Eli kyseessä on järjellisesti ajatellen heitteillejättö.

Mä muistelen, että oot kirjotitanut tästä joskus aikaisemminkin, muistan ton selityksen tosta lukkarissta, jossa suunnilleen tunti/päivä koulua.

Ajattelin silloin ja ajattelen nytkin, että lapsesi on todennäköisesti sairas. Hän sanoo, että koulu on liian raskasta ja ehkä se onkin. Hän on selvästi masentunut ja/tai kärsii jostain (sosiaalisesta?) ahdistuksesta tai fobiasta. Sä et varmaan näe sitä, koska läheiset usein kieltäytyvät näkemässä ongelmaa, eikä se ole ihan helppoakaan kun toinen on vähän kerrallaan vajonnut tilaansa - niin kuin auton iskarit menee vähän kerrallaan, huomaamatta. Se ei parane sillä, että "keskustelet vakavasti" tai haukut hänet, eikä silläkään, että heität hänet ulos kotoa. SUN ON HANKITTAVA LAPSELLESI HOITOA!

Harmi, että hän on ehtinyt täysi-ikäiseksi, hoitoa olisi helpomaa saada, jos olisi vielä 17. Monet nuorisopsykat kuitenkin hoitaa myös alle 25-vuotiaita, joten raahaa hänet sinne tai edes koululääkärin kautta jatko-hoitoon. Tietenkin hän panee ensin vastaan, mutta raahaat ihan fyysisesti sinne.

Vierailija
17/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella, että kouluttamaton, lukioa käymätön täysi-ikäinenkään nuori pystyisi elättämään itsensä ja maksamaan vuokransa jos heität pois kotoa. Ei se oikeasti mistään töitä saa. Eli kyseessä on järjellisesti ajatellen heitteillejättö.

Mä muistelen, että oot kirjotitanut tästä joskus aikaisemminkin, muistan ton selityksen tosta lukkarissta, jossa suunnilleen tunti/päivä koulua.

Ajattelin silloin ja ajattelen nytkin, että lapsesi on todennäköisesti sairas. Hän sanoo, että koulu on liian raskasta ja ehkä se onkin. Hän on selvästi masentunut ja/tai kärsii jostain (sosiaalisesta?) ahdistuksesta tai fobiasta. Sä et varmaan näe sitä, koska läheiset usein kieltäytyvät näkemässä ongelmaa, eikä se ole ihan helppoakaan kun toinen on vähän kerrallaan vajonnut tilaansa - niin kuin auton iskarit menee vähän kerrallaan, huomaamatta. Se ei parane sillä, että "keskustelet vakavasti" tai haukut hänet, eikä silläkään, että heität hänet ulos kotoa. SUN ON HANKITTAVA LAPSELLESI HOITOA!

Harmi, että hän on ehtinyt täysi-ikäiseksi, hoitoa olisi helpomaa saada, jos olisi vielä 17. Monet nuorisopsykat kuitenkin hoitaa myös alle 25-vuotiaita, joten raahaa hänet sinne tai edes koululääkärin kautta jatko-hoitoon. Tietenkin hän panee ensin vastaan, mutta raahaat ihan fyysisesti sinne.

kiinnostaisi!!!

t.ap

Vierailija
18/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kasvattanut lapsen/teiniin siihen ettei mitään heitetä lekkeriksi vaan kaikki tehdään kunnolla. Alkoholinkäyttöön ja kokeiluun on nollatoleranssi.

Sori, mutta en osaa auttaa. Tavallaan peli on toisaalta menetetty jo tuossa iässä, mutta toisaalta ei ole, jos nuori itse kokee "herätyksen" ja tajua muuttaa elämänsä kurssia.

Vierailija
19/19 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kasvattanut lapsen/teiniin siihen ettei mitään heitetä lekkeriksi vaan kaikki tehdään kunnolla. Alkoholinkäyttöön ja kokeiluun on nollatoleranssi.

Sori, mutta en osaa auttaa. Tavallaan peli on toisaalta menetetty jo tuossa iässä, mutta toisaalta ei ole, jos nuori itse kokee "herätyksen" ja tajua muuttaa elämänsä kurssia.

ollut aina keskitasoa, eli ihan hyviä numeroita tuonut kotiin. Nyt vaan ei kiinnosta ja tulokset ovat sen mukaiset.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme