Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö lääkäri, onko asiakas käyttänyt hänen kirjoittamaansa reseptiä?

Vierailija
03.10.2011 |

Ts. jos lääkärini määrää minulle lääkettä xx ja kirjoittaa siitä reseptin, niin seuraavalla kontrollikäynnillä näkeekö lääkäri jostain tiedoista, olenko ostanut lääkkeen apteekista vai en?

Ja nyt ei ole kyse mistään psyykenlääkkeistä ym. Vaan sain vaan useita lääkereseptejä eikä ole ollut rahaa ostaa kuin yhtä viidestä lääkkeestä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
2/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan ostaa sen mistä vaan apteekista ja toiseksi jos ne jotenkin näkiskin sen niin ei niillä oo aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varmaan ihmeemmin edes kiinnosta. Sinähän se terveyttäsi/sairauttasi hoidat, ei lääkärisi.

Vierailija
4/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinuna kyllä kertoisin asiasta itse. Koska se, mitä lääkkeitä on käytetty tai ei ole käytetty, näkyy hoitotuloksissasi ja jos lääkäri luulee sinun käyttäneen kaikki määrätyt mutta koetulokset ei sitten ole sen mukaiset, et parane tai niissä näkyy jotain maksa-arvojen ongelmaa tms. hän määrää sinut lisätutkimuksiin tai kirjoittaa vahvempaa lääkettä ihan turhaan. Ei nekään ilmaisia ole, edes sulle, puhumattakaan, että tarpeettomat lisälääkkeet voi olla myös vaarallisia.

Sitäpaitsi, jos sulla oikeasti on niin vähän rahaa, ettet pysty ostamaan lääkkeitä, lääkäri voisi miettiä halvempia hoitokeinoja tai yeittää hakea sulle kattokorvauksen alentamista tai sossun tukea lääkkeiden saamiseen tai kaivella kaapistaan jotain ilmaisnäytteitä, joissa samat vaikuttavat aineet (mulle on joskus annettu). Rahanpuutteen takia ei pitäisi jättää sairauksia hoitamatta, se tuppaa vaan lisäämään rahanpuutetta.

Vierailija
5/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla väliä näkeekö vai ei, koska hän kuitenkin kysyy sinulta oletko syönyt lääkkeitä.

Kerro hänelle ettei ollut varaa ja se siitä.

Vierailija
6/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tiettyyn vaivaan minun on määrä kokeilla 3kk aikana 3 eri lääkettä/lääkeyhdistelmää.

Minulla oli rahaa ostaa vain yksi, ja se on auttanut todella hyvin. En siis ole hankkinut muita.

2 vkon päästä minulla on kontrolli, jossa on määrä minun kertoa kokemuksiani, mikä lääkkeistä / yhdistelmistä on ollut paras.

ap

Vierailija
7/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tiettyyn vaivaan minun on määrä kokeilla 3kk aikana 3 eri lääkettä/lääkeyhdistelmää.

Minulla oli rahaa ostaa vain yksi, ja se on auttanut todella hyvin. En siis ole hankkinut muita.

2 vkon päästä minulla on kontrolli, jossa on määrä minun kertoa kokemuksiani, mikä lääkkeistä / yhdistelmistä on ollut paras.

ap

Kerro rehellisesti, että sinulla ei ollut varaa ostaa kuin sitä yhtä lääkettä ja se toimi hyvin. Valehtelusta on sinulle itsellesi vain haittaa, jos myöhemmin tarvitsee lääkitystä muuttaa jää papereihisi tieto, että nämä muut lääkkeet ja yhdistelmaät eivät sopineet sinulle (vaikka todellisuudessa et edes kokeillut).

Vierailija
8/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin tätä yhtä ja koska se auttoi tosi hyvin, en ole ainakaan nyt vielä ostanut niitä muita.

En kehtaa lääkärille kyllä sanoa, ettei ollut varaa.

Vierailija
9/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri saa tiedon kysymällä apteekista, siellä tiedot. Luulen että saa tiedot potilaastaan. Itse lääkärin koneelta ei näy tietoa.

Vierailija
10/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että EHDOTTOMASTI pitää kertoa mitä syö ja mitä ei. Kaikki yhteisvaikutukset yms otetaan huomioon, ja tärkeä tietää myös jos et jotain syö. Et ole ehkä ainoa joka ei syö jotain, on paljon suurempi paha jättää keertomatta, turhaan nolostelet rahaa! Tod näk lääkärin kanssa voi miettiä esim korvattavuusasiaa tai ainakiin suunnitelmaa halvemmille lääkkeille. Lääkäri ei osaa lukea ajatuksia mutta jos tietäisi ettei ole varaa, usein voi valita esim vanhemman ja halvemman lääkkeen joka on varmasti parempi kuin ei mitään...

Vierailija
11/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tekisin, sanoisin että rahat on tosi tiukoilla ja jäi ostamatta ne kaksi muuta.

On totta että lääkäreillä on usein pieni varasto näytteinä saatuja lääkkeitä joista antavat tarvitseville, varsinkin jonkin erikoisalan lääkäreillä (ymmärrettävästi jollain terveyskeskuslääkärillä ei voi olla kaikkea mahdollista varastoissaan).

Sosiaalitoimistosta on mahdollsita saada maksusitoumus tarvittaviin lääkkeisiin vaikka et ihan toimeentulotukiasiakas olisikaan.

Mutta siis ennen kaikkea kannattaa suoraan sanoa lääkärille mikä oli tilanne. Et ole ensimmäinen etkä sadaskaan joka ei ole tehnyt lääkärin ohjeen mukaan! Ja sinulla on ihan pätevä ja ymmärrettävä syy.

Vierailija
12/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetä. Lääkärille voi kertoa tauloudestaan, jotta voidaan valita edulliset lääkkeet. Vain Kela tietää, mitä lääkkeitä on ostettu, eikä se kerro niistä kenellekään. Tietoa tarvitaan lääkekaton laskemiseen.

Vierailija
13/13 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä ei ole selalista yhteistä tietojärjestelmää, josta joku voisi katsoa, kenelle on myyty mitäkin.

LÄÄKÄRI EI TIEDÄ, MITÄ OLET OSTANUT. Ja vaikka tietäisi, niin sehän ei vielä tarkoita, että olet myös syönyt kaiken, mitä olet ostanut.

Lääkärin tehtävä on hoitaa koko ihmistä, hänen edessään ei tarvitse hävetä vähäisiä rahojaan. Kerro ainakin suoraan, että olet syönyt vain yhtä, jotta hän osaa hoitaa sinua oikein. Sanot, että se yksi on ollut sinulle sopiva, muita et ole kokeillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi