Miksiköhän helvetissä SUOMENlippu pitää vetää salkoon kun on RUOTSALAISUUDENpäivä????
Kommentit (17)
Ei voi sanoa muuta, kun onneksi ei oo lipputankoa, niin ei tarvi liputtaa varsinkaa tällaisena pellepäivänä!
Meidän perheessä minä olen suomenkielinen, mies ruotsinkielinen ja lapset kaksikielisiä.
Hyvä numero 10 kun sivistit meitä: Emme tienneetkään, että Suomi on kaksikielinen maa ennen sinun kommenttiasi.
Miks ihmeessä pitää elämä pilata sillä että on ruotsalaisuuden päivänä lippu tangossa? On teillä kyllä pienet murheet. Hei haloo!!
Pitäisikö meidän olla jollain tavalla kiitollisia siitä, että olemme olleet Ruotsin vallan alla? Herätkää idiootit.
on SUOMENruotsalaisuuden päivä. Sitä suomi-sanaa ei vain jakseta roikuttaa siinä edessä jatkuvasti. Suomenruotsalaiset kun ovat suomalaisia, niin tietenkin liputetaan Suomen lipulla.
että päivä on suomenruotsalaisten päivä ja tokihan heitä suomen lipulla kunnioitetaan, koska ovat suomalaisia, vaikkakin ruotsinkielisiä.
Vierailija:
on SUOMENruotsalaisuuden päivä. Sitä suomi-sanaa ei vain jakseta roikuttaa siinä edessä jatkuvasti. Suomenruotsalaiset kun ovat suomalaisia, niin tietenkin liputetaan Suomen lipulla.
Ruotsalaisuuden päivä
Suomenruotsalaisten omaa päivää, ruotsalaisuuden päivää, vietetään 6. marraskuuta. Suomenruotsalaisille se symboloi oikeutta käyttää omaa kieltään Suomessa, mutta se on myös kansallinen juhlapäivä, jolloin halutaan kunnioittaa yhteistä, kaksikielistä isänmaata.
Vierailija:
Meidän perheessä minä olen suomenkielinen, mies ruotsinkielinen ja lapset kaksikielisiä.
Mutta eihän tämä ole kaksikielisyydenpäivä! Ei muuta kuin ruotsinlippua salkoon vaan jos sen kielisyyden takia on pakko liputtaa!
Minä en ainakaan kuuna päivänä ala juhlistamaan RUOTSALAISUUDEN päivää vetämällä Suomen lippua salkoon! Se tuntuisi lipun häpäisemiseltä. Meillä on kuitenkin VERELLÄ maksettu itsenäisyys.
Vierailija:
Minä en ainakaan kuuna päivänä ala juhlistamaan RUOTSALAISUUDEN päivää vetämällä Suomen lippua salkoon! Se tuntuisi lipun häpäisemiseltä. Meillä on kuitenkin VERELLÄ maksettu itsenäisyys.
Eikä varsinkaan häpäisemään liputtamalla toisten kansojen vallan puolesta!
Vierailija:
Eikä varsinkaan häpäisemään liputtamalla toisten kansojen vallan puolesta!
Kannattaisi hankkia lukutaito. :) Johan liputussyy aiemmissa viesteissä selitettiin...
liputtakoot ne, joilla on ruotsin lippu!
Me vedetään Suomen lippu puolitankoon.