Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla "kaikesta pulaa"??

Vierailija
01.10.2011 |

Laitoin yhden foorumin lahjoitetaan-palstalle ilmon, jossa tarjosin parhaat päivänsä nähneitä lastenvaatteita ja omia vaatteitani postareiden hinnalla tai noutamalla. Yksi nainen otti heti yksärillä yhteyttä ja kertoi haluavansa kaiken. Lupasin toki ne hänelle, ja samalla kysyin, olisiko käyttöä vanhoille vuodevaatteille vaikka uusiokäyttöön tms. ja nekin kelpasivat. Sitten nainen kertoi, että hänellä on teini-ikäinen tyttö ja kaksi pientä lasta ja kaikille tarvittaisiin kovasti vaatteita, kotiin verhoja ja muuta kodintavaraa, pienimmälle jopa potta.

Noh, meillä oli kyllä kaapit täynnä roinaa ja ajattelin, että pääseepä kaikista eroon, kun nainen lupasi kaverinsa autolla noutaa. Tänään piti tulla, mut autoon oli tullut vikaa. Sovittiin nouto ensi viikon lopulle. Nainen kyseli vielä lisää tavaraa, kun kaikesta, "siis ihan kaikesta on meillä pulaa".

Toki voin lahjoittaa kaikki vanhat romumme heille, mut ihmettelen, miten ihan kaikesta voi olla pula? Eikö esim. sosiaalitoimen kuuluisi avustaa ihan perusasioiden kanssa? Ja kyllähän kirpputorilta saa todella halvalla esim. parittomia astioita tai pöytäliinoja. En ihan ymmärrä, voiko Suomessa olla näin täydellistä köyhyyttä. (Nainen on ihan suomalainen, puhuin puhelimessa hänen kanssaan, tosin vähän hitaalla kävi.)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole päihde- tai mt-ongelmainen nainen? Hiukan oudolta kuulostaa... Sossusta saa kyllä rahaa mut jos se menee päihteisiin, niin siinäpä se.

Vierailija
2/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin velkaongelmaisen miehen, naiivin luonteen ja surkean terveydentilan myötä tämä ihminen elää totaalisessa köyhyydessä, hyvä että katto pysyy päällä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meinaa myydä ne tavarat kirpparilla tai huutiksessa tms.

Vierailija
4/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on tullut ero, ja mitään ei ole saanut mukaansa. Sellaistakin sattuu.

Toinen on tämä kirpparivaihtoehto.

Vierailija
5/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tulee kyllä heti ekana mieleen, että meinaa myydä ne tavarat kirpparilla tai huutiksessa tms.

Vierailija
6/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ero+muutos terveydessä/työtilanteessa+kelan päätöksenteko kestää, niin siinä voi mennä puoli vuotta kerjätessä rahaa sukulaisilta ja kavereilta.

Tai raadollisempi vaihtoehto on se, että esim. sossun rahat menevät viinaan tai muihin aineisiin. Eiväthän ne rahat ihan kaikkeen riitä, mutta kuitenkin sellaiseen elämään, että _kaikesta_ ei ole pulaa, vaikka joistakin isommista asioista silti on.

Vierailija
7/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön yh, siis pohjasakkaa monen mielestä. Kaksi lasta, teini ja ala-asteikäinen, elatustuki tulee Kelalta, rahat riittää vuokraan, ruokaan ja nipinnapin lasten harrastuksiin (onneksi eivät ole kalleimmasta päästä) mut teini tarvitsisi vaatteita, kosmetiikkaa, pojalla kanssa pula vaatteista kun leikeissä kaikki menee rikki. Omat menot ihan minimissä, onneksi osaan ommella ja kutoa ja uusiokäyttää vanhoja vaatteita, verhoja jne. Pulaa on monesta asiasta ja yllättävät menot suistaa talouden hetkeksi raiteiltaan mut kyllä meillä sentään on matot lattialla, astiat, mikro ja kahvinjeitin ja verhot ikkunoissa ja lapsille & itselle on tarpeelliset vaatteet.

Vierailija
8/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

Vierailija
9/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän hänet mut vain palstan perusteella. Pyytää otetaan vastaan -osastolla ihan ihme tavaraa. Mut tietääkö joku enemmän?

Vierailija
10/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän hänet mut vain palstan perusteella. Pyytää otetaan vastaan -osastolla ihan ihme tavaraa. Mut tietääkö joku enemmän?

Sama henkilö!! Mitä taustalla on? T. Ap

Vierailija
11/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kirpparipaikka ollut jo tosi kauan ja käyn aika usein hakemassa kierrätyskeskuksesta vanhoja lakanoita. Mä kesällä värjäsin niitä musteella, siis kuumaan veteen kaadoin mustepatruunan, leikkasin suikaleiksi ja virkkasin monta koria. Tosi kivoja tuli.

Mä saan jatkuvasti työkavereilta ja tutuilta ylimääräistä rompetta ja ne laitan hyvin nopeasti eteenpäin.

Eli jos mulle tulis tilaisuus saada vaikka mitä, kyllä mullekin niillä käyttöä olisi.

Ja kyllä, rahapula on olemassa, vaikka ei enää akuutti, kun sain myytyä käsitöitä. Tällä hetkellä ennen kuin palkka tulee on tilillä alle 100 euroa rahaa.

Tälläisessä lahjoitushommassa voit ajatella itsesi kannalta = pääset kaikesta helposti eroon ja saat hyvän mielen. Suomessa on älyttömän vähän lähes varattomia ihmisiä, joille kelpaa mikä vaan, joten ole tyytyväinen.

Jos alat laskemaan paljonko hän voisi tienata esim vanhoista verhoista ? Jos ei ole Marimekkoa, Vallillaa, max 3 euroa, lakanoista 50 senttiä kpl ihan max, käytettyjä vaatteita on kirpparit täynnä, eli ...

Älä mieti liikaa. Ole tyytyväinen todellakin siihen että sä pääset helpolla ja pahimmassa tapauksessa jos henkilö on trokari tienaa muutaman kympin rahaa isolla työmäärällä, anna se ilo hänelle.

Mulla on ollut jo yli vuoden kirpputoripaikka, johon saan lahjoituksena myytävät. Yleensä annan jotain tilalle, esim leivon leipäkoneella leivän, siis jotain pientä, mutta osoitus arvostan. Mitään huippuarvokasta en ole saanut, ihan peruskirpparitavaraa. Paikka johon nämä vien ottaa 25 % myynnistä vuokrana ja tällä 75 % mä saan ostaa kirpparilta jotain, eli en saa sitä rahana.

Välillä on tosi hankalaa keksiä mitään ostettavaa ja aina välillä ostan lasten vaatteita, jotka ovat loistavassa kunnossa. Ystäväni täti omistaa kirpputorin Pohjanmaalla ja hän on pari krt Helsingissä käydessään käynyt mun luona hakemassa näitä vaatteita ja puhuttiin että hän saa itse ne hinnoitella ja mietitään sitten mitä tehdään.

Vähän aikaa sitten soitti ja kysyi käviskö perunat ja hän sitten toi ovelle saakka 7 isoa säkillistä perunaa.

Aloin sitten miettiä tätä kuviota. Mä saan tavaraa, joka myydään kirpparilla, tilalle otan hyvää lastenvaatetta, joka kuljetetaan muutaman sadan km päähän, jossa se myydään ja tilalle saan vuoden perunat. Monta onnellista tässä välillä.

Vierailija
12/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista tavaraa. Kaikesta tuntuu olevan kova pula! Omituisin keräilyartikkeli on käytetyt tutit, "hei kaikki äidit joilla on tutti-ikäsii lapsii". Googletas sähköpostiosoite.

Vierailija
13/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on trokari, koska tavara, mikä kelpasi, oli ihan ala-arvoista paikoin, mm. lakanoissa reikiä ja matot olleet parvekkeella. Heräsi vain kysymys, onko näin suurta köyhyyttä jo Suomessakin?!? Ja sit, kun joku äsken tiesi tämän ihmisen nimen, niin heräsi kysymys, mitä taustalla oikein on.

Vierailija
14/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hän sanonut, että hänen tyttärensä askartelee niistä jotain? Onko hän jotenkin mielenterveys-ongelmainen, vai mitä taustalla?

Vierailija
15/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoon 48.

Vierailija
16/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mäkin bongasin tutti-kyselyn ainakin Helistinen palstalta, ja kyseli muutakin. Mulle tuli ekana mieleen, että mahtaako olla edes lapsiakaan ( ehkä etänä korkeintaan?), koska tuo tutti-juttu on niin spooky... Ei kai kukaan terve nainen voi kerätä tutteja?

Vierailija
17/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin profiilit ainakin Helistimestä, Kaksplussalta ja kävin KV-infossakin, kun mulla on sinne tunnarit (en muista tätä ihmistä entuudestaan). Miten tämä sama ihminen ilmoittaa toisaalla olevansa yrittäjä ja yrittävänsä raskautta ekaa kertaa, ja toisaalla sanoo, että opiskelija ja monta lasta...

Jokin mättää ja pahasti. Ap, googlaapa vähän, neuvoisin olemaan antamatta mitään, suoraan sanottuna harhaiselta vaikuttaa.

Vierailija
18/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, mikä tapaus! Siis mikä on hänen motiivinsa? Ei mielestäni ollut huijari, koska olisi kelpuuttanut romutkin, mut googlaamisen perusteella vaikuttaa tosi... erikoiselta. Olisiko kuitenkin mt-vaikeuksissa oleva? Puhelimessa oli vähän tutkalla. Ja tää tutti-juttu: kerää käytettyjä tutteja. Ehkä annan tavarat jollekin toiselle.

Vierailija
19/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jollain voi olla pulaa ihan kaikesta vuositolkulla. On kylä selvästi tottunut saamaan. Pyytelee yhdellä palstalla mm koirien vaatteita ja kivoja sinisävyisiä pieniä mattoja ja sitten marisee että eikö kellään ole MITÄÄN antaa...

Vierailija
20/20 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihmeen Milla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi