Miten paljon käytätte kantoliinaa tai -reppua? Mä lähes yksinomaan!
Tajusin just, että saan kohta myydä uudet vaunut käyttämättömänä pois, koska olen ensimmäiset 6 kk kantanut lastani kantorepussa. Kyllähän se painaa, mutta voimat on kasvaneet samassa tahdissa lapsen painon kanssa. Teemme siis pitkiäkin ulkolenkkejä repun kanssa, samoin kaikki kauppareissut sun muut. Vaunut vievät mielestäni kamalasti tilaa esim. kaupassa ja julkisissa kulkuvälineissä. Ja lapsi viihtyy :)
Kommentit (2)
Sitten vähentyi, kun vauva oppi liikkumaan eikä enää niin malttanut olla "kiinnisidottuna" (on tosi aktiivinen ja utelias vauva, aikaisemminkin ainoa toimiva sidonta oli kakkosristisidonta kasvot eteenpäin). Lisäksi painoa on jo niin paljon, ettei sidonnat trikooliinalla enää onnistu ja ainoa sidonta, jossa vauva suostuu kudotussa liinassa olemaan on lonkkasidonta ja siinä taas ei jaksa kantaa kovin pitkiä aikoja (hartiat menee kipeäksi, koska paino ei jakaudu tasaisesti). Vauva on siis nyt 10kk. Edelleen kyllä käytetään liinaa esim. kävelyillä ja kaupoissa mutta jos olen yksin liikkeellä, niin otan mieluummin rattaat.
On se kätevää kun siihen tottuu. Tosin vaunuissakin on hyvä puolensa, esimerkiksi kassien roudaus siellä alakorissa, ja talvella minua joskus pelotti kantoliinailla liukastumisvaaran vuoksi.
Minä en ole pystynyt kantamaan vauvaani melkein ollenkaan, kun on tullut selkävika... ja tuntuu tosi pahalta ajatella että siellä se aina vain vaunuissa kököttää vaikka voisi olla äidin 'sylissä'.