Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia lahjoja lapsenne saavat isovanhemmilta?

Vierailija
01.10.2011 |

Millaisia lahjoja lapsenne saavat isovanhemmilta? Millaista muuta tukea saatte isovanhemmilta? Hoitoapua? siivousapua? Mökkilomia?.... Vaateapua? Ruoka-apua? tai apua harrastemenoissa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama pätee molemmin puolin isovanhemissa. Äitini on tavannut 4/5 lapseni viimeksi n. 7 vuotta sitten, sen jälkeen perheemme on kasvanut vielä yhdellä lapsella.

Anoppini niin ikään on tavannut tämän 4/5 lapsen kerran, nuorinta ei kertaakaan.

Tämä ei ole meistä lähtöisin, vaan isovanhemmista. Äitini ei yllättäen esim ole ollut kotona kun ollaan sovittu kyläilystä, ja anopin luokse ei koskaan mahdu kylään kun olisimme poikkeamassa. Eivät myöskään soittele kuulumisia tms.

No niin makaa kuin petaa...

lapsemme tietävät missä heidän juurensa ovat, ketkä ovat AINA heitä varten olemassa, jos he apua tarvitsevat. Ja toivottavasti me saamme joskus lapsenlapsia, joita kyllä hoidamme niin tarvittaessa. Ja autamme rahallisesti kykyjemme mukaan, sekä hankimme lahjoja kun niiden aika on. Joten hyvin olemme vanhuutemme jo pedanneet.

Vierailija
22/25 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut tähän mennessä isänsä vanhemmilta vaatteita, astioita, leluja, cd-soittimen, askartelutarvikkeita... Yhteensä tuhansien eurojen arvosta (ainoa lapsenlapsi ja molemmat vielä työelämässä). Lisäksi käyttävät lasta sirkuksessa, tivolissa, teatterissa ym. Tykkäävät touhuta ja olla lapsen kanssa, kun harvoin näkevät.

Minun äitini on antanut itsetehtyjä lahjoja; sukkia, mattoja, villatakkeja ja jotain pientä kaupasta ostettua kuten värityskirja tai kynät. Äitini on eläkkeellä eikä oikein jaksa mitään retkiä tms. mutta on opettanu tyttöä neulomaan ja virkkaamaan, ja monesti myös leipovat yhdessä. Myös mun äiti asuu kaukana ja nähdään harvoin.

Hoito- tms. apua en isovanhemmilta saa, enkä sitä kaipaakaan. Lomilla tietysti tyttö on yökylässä mummoloissa, mutta alote niihin tulee isovanhemmilta tai lapselta itseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain kirpputoreilta ostettuja leluja joita säilytetän mummulassa. Toisaalta on tähän mennessä saanut mummulta ja papalta 700€ omalle tililleen.

Mieheni on saanut 20 000 € auton, mä sain 6000€ auton, saatiin 30 000€ taloa varten, saadaan myös 4000 € joka toinen vuosi rahaa tilille. Tämä kaikki siksi koska ne rahat tulisi miehelle kuitenkin joskus ja sitten ei mene niin paljon perintöveroon.

Vierailija
24/25 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvi- ja välikausihaalarit, lisäksi aika ajoin tulee jotain sisävaatetta postipaketissa. Synttäri- ja joululahjoiksi tulee joku noin 40-60 euron juttu, kuten junaratapaketti tai legopaketti. Hoitoapua tulee vähän, koska välimatka on niin pitkä, mutta joskus mun isä tulee käymään ja auttaa silloin lastenhoidossa.

Toisilta isovanhemmilta tulee kaikenlaista (sisä)vaatetta muutamia kertoja vuodessa ja parin tunnin kestoista lastenhoitoapua, kun pitää vaikka itse käydä lääkärissä. Yökyläily ei onnistu näiden lähi-isovanhempien luokse, koska ovat jo vanhoja ja väsyneitä. Näiden isovanhempien mökille pääsemme myös melkein milloin haluamme.

Vierailija
25/25 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti hoitaa lasta päivisin eli on vuorotteluvapaalla puolivuotta. Laittavat myös lapsen tilille kuukausittain 20e. Ostavat vaipat ja ruoat omaan kotiinsa ja vaatteita ja leluja osittain kirpparilta. Maksoivat puolet vaunuista jotta saadaan sellaiset kuin halutaan.

Anoppi on kaupassa töissä ja tuo sieltä melkein aina jonkun lelun tai vaatetta. Haalareita on ostanut n. 10kpl vaikka lapsi on vasta kaksi. Viimeksi osti neljät kengät tulevaat talveen ja ensi kevääksi.

Aina saadaan ruokaa jos satutaan ruoka-aikaan kylään ja loput pakataan mukaan. Leipoo meille varta vasten ja syksyllä keitti mehut ja hillot. Sekä kesällä pesee matot minun avustuksella koska olen ollut raskaana tai vahtinut pientä lasta.

Eli ihan kivasti meillä isovanhemmat osallistuu lapsenlapsien elämään ja auttaa arjessa. :)