Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka on varautuneita perusluonteeltaan?

Vierailija
01.10.2011 |

tavallaan mua harmittaa tämä. Tunnen ihmisiä, jotka on niin avoimia ja ei-varautuneita. Hymyilevät ja katsovat silmiin tuntemattomia, small talk sujuu rennosti ja ylipäänsä sosiaaliset tilanteet soljuu kepeästi. Minä taas olen varautunut: alussa ujo, minun on vaikea hymyillä tms. tuntemattomille, olen melko jäykkä sosiaalisissa tilanteissa ja kestää kauan, ennen kuin luontevasti pystyn itsestäni kertomaan. Olen läheisten ihmisten kanssa ihan huumorintajuinen, mutta vähänkään tuntemattomien kanssa muutun vakavamielisen oloiseksi. Onko muita varautuneita? Mitä ajattelet piirteestäsi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mun kohdalla sitä, että koin lapsena lievää väkivaltaa ja vähättelyä vanhempieni taholta, jotka olivat aina poissa.

Sen lisäksi ilman mitään kasvatusta saaneena otin vääränlaisen miehen lasteni isäksi eli luulin, että komea mies=unelmieni täyttymys. Kotona ei ollenkaan opetettu, että komea mies voi ollakin vaikka sellainen, joka tuhoaa elämäsi!

Nyt olen päässyt eroon tuosta miehestä, mutta siihen meni niin kauan, että lapset kärsivät, vaikka ovat jo aikuisia iältään.

Vierailija
2/5 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aiemmin ajatellut sen olevan niin ongelma, kun toisaalta tiesin olevani oikeassa seurassa hauska, rentoutunut ja keskustelukykyinen.

Mutta nyt olen tajunnut, että en tämänkään ominaispiirteen takia saa töitä mitenkään. Paikat menevät niille, jotka osaavat heti kättelyssä jutella rennosti jotain satunnaista ja oikein huokua sitä omaa sosiaalisuuttaan eteenpäin. Jos peruskäytöstavat riittäisivät, niin ei kai siinä sitten mitään, mutta eivätpä ne nykyään riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat ihan neutraaleja ominaisuuksia. Niistä on paljon hyötyä ja ne suojelevat ihmistä monessa tilanteessa. Ujous ei vielä kerro mitään ihmisen käytöksestä. Se kertoo vain siitä, mikä on ihmisen ensimmäinen tunne vieraassa tilanteessa. Ujolla ja varautuneella ihmisellä voi olla hyvät sosiaaliset taidot. Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot eivät ole sama asia.

Vierailija
4/5 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aiemmin ajatellut sen olevan niin ongelma, kun toisaalta tiesin olevani oikeassa seurassa hauska, rentoutunut ja keskustelukykyinen. Mutta nyt olen tajunnut, että en tämänkään ominaispiirteen takia saa töitä mitenkään. Paikat menevät niille, jotka osaavat heti kättelyssä jutella rennosti jotain satunnaista ja oikein huokua sitä omaa sosiaalisuuttaan eteenpäin. Jos peruskäytöstavat riittäisivät, niin ei kai siinä sitten mitään, mutta eivätpä ne nykyään riitä.

jos et jo ole lukenut.

Tuo syy, miksi työelämässä paikat menevät noille kuvailemillesi tyypeille, on työelämän moka, ei sinun. Lue se kirja, niin tajuat.

Vierailija
5/5 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt kurssilla, jossa sitä opetettin. Ujokin voi oppia fraaseja joita käyttämällä voi luovia uusissa tilanteissa kuiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän