On Suomalaiset sitten epäkohteliasta kansaa..
Ekan raskauden kohdalla sain jo kokea, että istumapaikkaa ei julkisissa anneta, oli kuinka viimeisillään tahansa.
Sitten kun se vauva on syntynyt, ei tarjouduta auttamaan vaunujen kanssa.
Nyt toista odottaessani ja viimeisilläni raskaana. Lapsen kanssa julkisilla liikkuessani en edelleenkään saa istumapaikkaa, en edes lapselleni.
Mikä siinä on?
Kommentit (4)
Minä olen sen verran röyhkeä että hain katsekontakia ja pyysin hymyillen apua. Silloin harva kehtaa kulkea ohi.
olen asunut kahdessa suurkaupungissa. ensin kauko-idassa kun odotin lasta ja yhden ainoan kerran yks mies tarjosi istumapaikkaa vaikka jokapaiva kuljin julkisilla ja aina joutui seisomaan koska oli niin hirvee ryysis. toinen suurkaupunki euroopassa joassa asuttiin kun lapsi oli rattaissa, eika kukaan auta. tosin en itsekaan tarjoa istumapaikkaa jollei joku ole aivan huomattavan paksuna.
Olen nyt ollut vuoden sisällä 15 maassa ja kyllä Suomessa ollaan erittäin kohteliaita, en nyt välttämättä tarkoita mitään Helsingin slummiasemaa tms mutta siis tavalliset ihmiset arkipäivän jutuissaan.
Asun eräässä 'sosioekonomisesti haasteellisemmassa' lähiössä. Äitiyslomallani huomasin mm. että suomalainen keski-ikäinen mies tai nainen ei yleensä anna istumapaikkaa, tai ei avaa ovea. Vanhemmat naiset, mikäli eivät alkoholisoituneita, ovat huomaavaisia. Miehetkin toisinaan.
Romaniväestöön kuuluvat naiset patistavat miehiään olemaan kohteliaita ja nämä tottelevat. Pääsääntöisesti parasta 'palvelua' saa minkä tahansa ikäiseltä maahanmuuttajamieheltä.
Oli oikeasti järkytys nähdä, miten Suomi-äijät kiirehtivät ohitseni esim. postin ulko-ovissa (olin vaunujen kanssa), ja nämä MULKEROT LIVAHTIVAT OHI kuin koira veräjästä.