Siis OIKEESTI hyödyllinen Tupperware-tuote ja miksi?
Olen menossa Tupperware-kutsuille ja mietin kuumeisesti, mitä olisi järkevä sieltä ostaa? Ostaahan sieltä jotain pitää, vaikka tietenkään ei ole pakko. Nyt kaipaan vinkkiä, mikä olisi hyödyllinen Tupperware-tuote, siis sellainen joka olisi hintansa väärtti.
Kommentit (79)
Ajattelin alkuun että varmaan ihan turhake, mut oon tykännyt tosi paljon:-) voi keskittyä rauhassa esim. Kastikkeen tekoon kun ei tarvitse huolehtia riisistä. Mummollani on ollut 20v käytössä päivittäin se satelliitti kulho ja on tykännyt:-) kuorimaveistä ja saksia olen myös kuullut kehuttavan :-)
mutta täytyy sanoa että olen ollut tosi tyytyväinen lähes kaikkeen mitä tuli joskus kaverilta ostettua. Esim. taikinakulho aiheuttaa edelleen mielihyvää aina kun käytän sitä. Samoin leivinalusta, jossa on kaikenlaisia mittoja ja esim. kinkkusarvien teko varten valmiita ympyröitä.
läpyskä, jonka avulla saa väännettyä tiukat purkit auki. Se korvaa monessa ongelmassa miehen taloudessa. Viimeksi sen avulla aukesi lavuaarin hajulukon kierreputki - tai joku mikä siellä oli järkyttävän tiukassa.
Mutta ainakin purkkimallinen vatkain, jolla sa vaikka salaatinkastikkeet yms nopeasti vatkattua
Edellinen tarkoittaa uunivuokaa, mikä on nykyään Ultra Pro. Aivan huippu!
se "ikivanha" sininen ritsan mallinen kuorimaveitsi. Olen pessyt sen aina koneessa ja se on erinomainen vielä näin 10 vuoden käytön jälkeen.
Herkkuhissi on myös ollut paljon käytössä, samoin täytekkakku- ja voileipäkakkukuvut. Veitset on aivan mahtavia, itselläni on leipäveitsi ja juustoveitsi. On mulla muitakin tupperin tuotteita, mutta nuo on parhaat.
säilytyskulhot. Erikokoisia kippoja tiiviillä kansilla. Niihin pakataan ruuantähteet, ei levitä hajuja eikä haise jääkaapissa, kulhoissa voi kuljettaa eväitä tai ruokaa vaikka mökille, eivät vuoda.
Muita mitä käytetään jatkuvasti:
Mittamari (meillä kumpikin koko, pienempi ehkä enemmän käytössä), Toimii mittana, vatkauskulhona ja vaikka mehukannuna.
Mun lemppari: sipulisilppuri, ruohonleikkurimalli.
Tavallinen taikinakulho on mahtava.
Lävikkö jatkuvassa käytössä.
Perunasurvin paras survin ikinä.
No onhan näitä tuotteita näköjään meilläkin aika paljon, kuivamuonatkin on kaikki tuppereissa; jauhot, puurot, murot, sokerit jne.
sille kuorimaveitselle. Se on oikeesti niin hyvä! :)
Toinen kovassa käytössä oleva on mikrokannu.
Olen ostanut useammankin nuolijan ja aina pettynyt, kun silikoniosa joko liian kova tai liian lörppö, mutta Tupperwaren nuolija on juuri hyvä, käytössä on myös se kapea, millä saa hillo- ja ketsuppipurkista jämät.
ei vaan, anteeksi, se on vaan musta kaiksita hasukin.
Oikeasti olen todella tykästynyt nokkamukiin, jossa on sellanen pehmeä se nokkakansi. Se kun sopii myös muihin saman halkaisijan omaaviin mukeihin.
Ja jos vielä saatavilla, niin ostaisin sen klassikolelun missä lapsi voi laittaa niitä erimallisia paloja siihen palloon. Se on kuulemma jäämässä pois, ellei ole jo jäänyt.
nuolija ja säilytysrasiat hyviä :)
herkkuhissi. Tykkään laittaa siihen suola/maustekurkut, eikä tarvi onkia lasipurkin pohjalta. Tämän on myös mies myöntänyt hyväksi.
Muitakin on paljon käytössä esim, eväsrasioita eri mallisia ja paistinlastoista, pihdeistä yms olen tykännyt tosi paljon.
Myös mittakannut on meillä jokapäiväisessä käytössä.
tuo hissi on paras. Kurkkupurkit tyhjentää siihen ja loistava on. Ainoa tupperi mitä edes käytän päivittäin.
Ehdoton Tupperware-tuote on riisikeitin. Riisit ja vesi siihen, mikroaaltouuniin muistaakseni alle 15 minuutiksi ja riisi on valmista.
Toisella kerralla ostin pikkusetin rasioita. Ovat käytössä harvakseltaan. Toisella kerralla ostin sellaisen sekoitusastia, se on ollut meillä hyödyllisempi. Siinä tulee salaattikastikeet ja drinkit. Sillä voisi myös tehdä kermavaahtoa.
elämäni ensimmäisen Tupperware-tuotteen: Time Saver chopper -merkkisen laitoksen, jossa kannessa on kuminauha ja jota vetämällä alla oleva terä silppuaa sipulit tmv. nopeasti. Samassa laitteessa on myös vatkainosa. Sipulit ainakin hienontuivat nopeasti, vatkainta en ole vielä kokeillut. Voipi olla että tulee käyttölaite; tykkään pieneksi silputuista sipuleista ja tuohon ei tarvi sähköä; ei tarvi räppeillä johtojen kanssa.
elämäni ensimmäisen Tupperware-tuotteen: Time Saver chopper -merkkisen laitoksen, jossa kannessa on kuminauha ja jota vetämällä alla oleva terä silppuaa sipulit tmv. nopeasti. Samassa laitteessa on myös vatkainosa. Sipulit ainakin hienontuivat nopeasti, vatkainta en ole vielä kokeillut. Voipi olla että tulee käyttölaite; tykkään pieneksi silputuista sipuleista ja tuohon ei tarvi sähköä; ei tarvi räppeillä johtojen kanssa.
hankittu Tupperware-salaattilinko, tykkään tosi paljon.
astiasta, jonka saa painettua littanaksi ja taas käyttöä varten pohjan koveraksi. Olen ajatellut, että se olisi kätevä koiran kanssa lenkillä kesäsäällä, jos pikkulaukkuun laittaisi vesipullon ja tuollaisen littanan kupin. Voisi sitten pysähtyä jossain penkillä juottamassa koiraa. Edellinen koira joi suoraan pullon suulta, mutta tämä nykyinen kieltäytyy ja juo vain kupista.
siinä on myös mitat esim. pirakkavuokaan
helppo putsata
niitä on mulla 2
sit sipulileikkuri on ihan jees
ja osa hankittu jo yli 20 vuotta sitten.
Jatkuvasti käytössä useakin tuote, siis ihan päivittäin.
-mikrokannu ja muut mikroastiat. Kypsennämme perunat mikrossa usein. Valmistamme monia lihoja mikrossa. Varsinkin lapset osaa tehdä esim. jauheliha-tomaattikastikkeen helposti mikrokannussa, samoin broilerisuikaleista ja kasviksista lisukkeen riisille tai nuudeleille. Erilaiset lisäkekasvikset kypsennetään usein mikrossa. Ja tähteiden lämmittäminen on kätevää niissä mikroastioissa.
-riisinkeitin on todella kätevä, käytetään lähes aina, kun valmistetaan riisiä. Pastankeitin on nyt uutena kokeilussa ja munakaspurkki samoin.
-Mittamari, iso ja pieni. Monenlaiseen vatkaukseen ja lettutaikinoihin yms. (Vastaaviahan on nykyisin halvempiakin markkinoilla, omamme on hankittu 20 v sitten)
-kuorimaveitset ja muut keittiövälineet on käteviä ja kestäviä.
-juustoveitsellä on kätevä leikata ohuita tomaatti- ja kurkkusiivuja. Muutkin veitset laadukkaita.
-kuiva-aineet on meillä Tupperin purkeissa, säästävät tilaa hyvin kaapeissa.
-taikinakulhot löytyy, pikasekoittimet, leivinalusta, piparimuotit, salaattikupit ja pakastusrasiat jne.
-sipulileikkuri on hyvä, säästyy kyyneleiltä.
-lastenastiat oli loistavia silloin kun lapset olivat pieniä. Lelut ja piirustuslevyt kivoja ja kestäviä.
-eväsrasiat on käteviä ja kestäviä
-kylmälaukku usein kauppaostoksilla mukana
Montaa turhaa tuotetta en ole keksinyt. Hintaahan noilla on mutta minusta myös laatua. Meillä on vanhimmat käytössä olevat kipot jostain 60-luvulta olevia mummunperintönä tulleita.
Paljon löytyy onneksi halvalla kirppareilta. Olen omille aikuisille lapsilleni saanut hankittua pikkurahalla kirpparilta noita.
Sellaista kannattaa hankkia mitä tulee käytettyä. Jos et paljoa leivo, turha hankkia kalliita tarvikkeita siihen.
Ajattelin alkuun että varmaan ihan turhake, mut oon tykännyt tosi paljon:-) voi keskittyä rauhassa esim. Kastikkeen tekoon kun ei tarvitse huolehtia riisistä. Mummollani on ollut 20v käytössä päivittäin se satelliitti kulho ja on tykännyt:-) kuorimaveistä ja saksia olen myös kuullut kehuttavan :-)