mitä mieltä:voinko pyytää exältä päivän palkan?
hän halusi,että vien lapsen yhteen teatterijuttuun,minulla ei ole sellaiseen nyt rahaa,joten hän toki sanoi maksavansa liput,kunhan vaan vien lapsen.
ok,sopii minulle. mutta--se esitys on minun työpäivänä,ja joudun ottamaan palkattoman vapaan,eli kuluja tulee kuitenkin se 100e,kun en saa palkkaa-eli kehtaanko pyytää antamaan myös sen puuttuvan päivän palkan?
noloa,mutta juuri nyt olen niin tiukalla budjetilla,että se tarkottaisi todella tiukkaa.todella tiukkaa.kun käyttörahaa kuukautta kohden jää laskujen jälkeen vain vajaa 200e..
Kommentit (8)
että mitä jos menisikin kumminsa kanssa.? mutta ei,haluaa minun kanssa,kun jännittää,ja iskä nimenomaan halusi,että minä vien.ei itse pääse.
hitto että pitää olla köyhä!
ap
tai laitat lapset menemään kummin kanssa (sinä olet lasten äiti, voit katsos päättää!!)
Iskällä ei ole sanavaltaa kauheasti sinun tekemisiin, ainakaan tuollaisiin että pitäisi olla töistä pois.
Nyt toteat vaan, että tällä kertaa työ menee edelle ja jos lapsille ei kelpaa että kummi vie, niin sitten ei mennä ollenkaan.
Olisi ihan kauhean säälittävää ruveta kerjäämään eksältä rahaa tai totella tuollaisessa asiassa. Miksei lasten isä itse vie??
vaan sanoisin suoraan ex:lle tilanteen. "veisin mielelläni, mutta minulla on silloin työpäivä ja joutusin ottaaman sen palkattomana. Tällä hetkellä minullla on niin tiukkarahatilanne että en voi olla ilman päivän palkkaa." Ex joko järjestää toisen viejät tai sitten maksaa sinulle sen päivän palkan jos asia on niin tärkeä.
Eikö sitä esitystä ole esim. illalla tai viikonloppuna ym jolloin sinä tai ex:sä ette olisi töissä?
Kuulostaa siltä, että exäsi ymmärtää taloudellisen tilanteenne ja haluaa maksaa tällaisten tapahtumien kustannukset. Voisi kannattaa mennä tämä kerran lapsen kanssa ja selittää exälle, mitä se tarkoittaa teidän taloudelle. Minusta exällä on hyvä tarkoitus, eikä sitä pidä tyrmätä heti alkuun. Hyvällä tuurilla exä ensi kerralla ymmärtää joko valita ajan paremmin tai tarjoutuu korvaamaan tulonmenetyksen.
totean vain,että joudun ottamaan palkattoman päivän,ellei hän menisi lapsen kanssa.
ihan mukavaa,että isä auttaa ja haluaa tarjota lapselle juttuja,mutta ne joskus kuormittavat silti kukkaroani aikalailla:)
ap
Vein lapset isän maksamaan juttuun ja jouduin vaihtamaan parempi palkkaisen vuoron normivuoroon. Sitten oltiin ennen tilipäivään niin tiukoilla, että ihan rehdisti sitten siitä kerroin exälle. En siis pyytänyt itselle mitään, mutta exä laittoi mun tilille 50 euroa, että ostan viikonlopun ruuat. Ei me nälässä oltais oltu, mutta exä haluaa, että lapset syö "parempaa" kuin puuroa ja makaronilaatikkoa viikonloppuna. Ja opettanut lapset lauantai herkuille (mun luona se on leivontapäivä = kivaa, halpaa).
ap