noniin, oon sit niin väsyny etten saa nukuttua
tätä mä vähän pelkäsinkin. Vauva on 3,5kk ja nukkuu pikkupätkiä. On kyl yöllä syömättä n.10 tuntii, eli rauhottuu tassuttelemal ja tutilla, mutta heräilee vähän väliä. Päivällä nukkuu liikkuvissa vaunuissa ihan hyvin kolmeki tuntia päikkäreitä, paikallaan olevissa 15-30min.
Mua väsyttää niin että oksettaa ja särkee joka paikkaa. missään asennossa ei oo hyvä olla ja en meinaa ees jaksaa nostaa tota seitsemän kilosta sätkyjalkaa.
Ei miestä, mun äiti vuodepotilas, iskä kyl pitää lasta jos oon siin vieres... Kellään kaveril ei oo lapsia, joten ei niitäkään saa näin pientä hoitaan.
Mun täti on pari kertaa ottanu vauvan vaunulenkille että saisin nukkuu, mutta ei siit oo mitää hyötyä ku en saa nukuttuu!
apua :(
Kommentit (13)
toi avena sativa muuten jotain sukua cannabis sativalle? :D
ap
Ettei olisi vauvalla nälkä, jos heräilee yöllä vähän väliä. 10 tuntia on tosi pitkä aika olla syömättä noin pienelle...
heräilee öisin nälkäänsä. ruoki sitä yöllä, niin eiköhän nuku vähän pidempään heräämättä
tekee ihan samaa vaikka antaa maitoo yöllä.
ap
mutta kokeile rentoutumisharjoituksia siinä tilanteessa, kun sulla olisi mahdollisuus nukkua, mutta uni ei tule. Kokeile rentouttaa jokainen kohta kehostasi jaloista ylöspäin. Kuvittele hengittäväsi esim. jalkaterään, ja aina uloshengityksellä rentouta. Toinen keino on jännittää jokainen ruumiinosa vuorotellen sisäänhengityksen aikana ja rentouttaa uloshengityksen aikana.
Oon itse kärsinyt kausiluontoisesta unettomuudesta yli 10 vuotta, ja mulla auttavat nuo rentoutumisharjoitukset nukahtamisessa, ellei ole unettomuus kovin pahasti päässyt päälle. Myös piikkimatolla makoilu ennen nukkumaanmenoa auttaa.
mä yirittäny jos jonkilaisia rentoutusharjotuksii, mut ei ne toimi ku rupeen stressaan et tän on ny pakko toimii et saisin unta :(
Jos et nukahda, et ole vain tarpeeksi väsynyt. Ei kaikki ihmiset tartte sitä perinteistä 8 tuntia yöunta.
Jos on riittävän väsynyt, sitähän nukahtaa vaikka seisaalteen.
Avena Sativa -uutetta, toimi ainakin mulla raskauden aikana kun en uskaltanut mitään unilääkkeitä ottaa!
Tsemppiä ap, tiedän kuinka kauheaa unettomuus voi olla :(
Jos et nukahda, et ole vain tarpeeksi väsynyt. Ei kaikki ihmiset tartte sitä perinteistä 8 tuntia yöunta.
Mahtaakohan itselläsi olla uniongelmia? Kärsin unettomuudesta, ja yksi sen vaivan inhottavia piirteitä on se, että vaikka on niin väsynyt, että ajatus ei juokse, sydän hakkaa hullun lailla pienestäkin rasituksesta, oksettaa yms. EI VAAN PYSTY NUKKUMAAN!
Tuo on ikävintä, mitä unettomuudesta kärsivälle voi sanoa. Ihan sama, kuin sanoisi masentuneelle, että koita vaan piristyä ja ottaa itseäsi niskasta kiinni.
Ihminen nukahtaa vaikka väkisin, kun on tarpeeksi väsynyt. Niin se vain on. Nukahtamisvaikeuksistakin kärsivä nukahtaa aina jossain vaiheessa = silloin kun väsymys vie voiton.
Ihminen nukahtaa vaikka väkisin, kun on tarpeeksi väsynyt. Niin se vain on. Nukahtamisvaikeuksistakin kärsivä nukahtaa aina jossain vaiheessa = silloin kun väsymys vie voiton.
Mutta siinä vaiheessa on monta päivää mennyt päin seiniä. Ja tokihan sitä voi torkahtaa hetkeksi, jolloin aivot nollautuu ja ruljanssi alkaa alusta, muttei silloin virkeä ole. Sun pitäisi selvästikin jakaa tämä asiantuntemuksesi esim. lääkäreille, ehkä saat nobelin :(
kyl mä torkahdanki hetkeks kun oon niin sippi et kävelen seiniä päin. Nukun ehkä puol tuntii ja jaksan taas kävellä niitä seiniä päin pari tuntia. Täytyy kokeilla tota luontaistuotetta, kun en uskalla mitää unilääkkeitä lähtee kerjäämään, koska vauva on kuitenki koko aika mun vastuulla.
ap