Suhde solmussa ja miehellä ehkä burn out, mikä neuvoksi? (tilitystä)
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä useita vuosia. Meillä ei ole lapsia. Jo jonkin aikaa musta on tuntunut, että kaikki ei vaan ole hyvin. Ensinnäkin, mies ei jaksa arkena huomioida mua mitenkään, ei usein edes keskustella. Saattaa joskus sanoa "älä puhu mulle" / "anna mun olla rauhassa" / "mä en jaksa puhua sulle". Arki on tällaista, viikonloppuna sitten jutellaan ja hellitellään. Mutta en halua olla vain viikonloppuheila.
Viime aikoina kaikki on mennyt vain enemmän pieleen. Mies käy välillä ihan ylikierroksilla, tapaa kavereita. Ja unohtaa mut.
Otin viikonloppuna puheeksi sen, että harkitsen poismuuttamista. Itkettiin molemmat ja mies tuntui olevan harmissaan. Nyt arjen alkaessa taas mies on väsynyt ja sulkeutunut. Tuntuu, että naisena en jaksa tällaista. Kaipaan kauniita sanoja, silityksiä, keskusteluja, ihailua, edes vähän huomiota.
Kaiken huippu on se, että mies on pian lähdössä parin viikon matkalle kavereidensa kanssa.
Pelkään itseäni. Olen viime päivinä haaveillut eräästä toisesta miehestä. Onneksi hän ei asu samassa kaupungissa.
Mitä te arvoisat av:laiset neuvoisitte tekemään tässä tilanteessa? Rukoilen teiltä nyt neuvoja.
Kommentit (15)
Eilen lähti taas viettämään iltaa kavereiden kanssa, soitin kerran kun oli asiaa ja mies vastasi ihan normaalisti...
Vaikea uskoa, että miehellä olisi toinen Eilen lähti taas viettämään iltaa kavereiden kanssa, soitin kerran kun oli asiaa ja mies vastasi ihan normaalisti...
Ja minä luulin, että hänellä on burn out.
En sano, että teillä olisi näin, mutta on se mahdollista. Omani kielsi, kun kysyin, onko toista. Kiinni jäi kun nainen tuli raskaaksi ja piti lapsen. Siinä ei selitykset auttaneet.
kommentti.
Osalle tuo burnis näkyy masennuksena ja haluttomuutena, mutta osalle ja omakohtaisena kokemuksena tiedän, että se voi yhtä lailla tuoda romantiikka/seksielämän ongelmat pintaan, siis miehen näkökulmasta.
Eli halut eivät katoa minnekään, mutta voimat riittävät vain suoraviivaiseen toimintaan. Jos henkisiä voimavaroja vähän kotioloihin, niin mies sitten jaksa "leikkiä" halutaanko vai ei, onko kotitöitä tehty eli "ongelmat" jotka normaalisti vahva psyyke hoitaa eivät hoidukaan, kun ei ole niitä voimavaroja. Tämmöisessa tilanteessa mies voi hyvinkin olla poissa hänelle epätyydyttävää tilannetta viikolla ja sitten viikonloppuna kun panoksia riittää muuhunkin kuin itsensä kasassa pitämiseen voi mies taas olla paremmin varustettu parisuhteen mahdollisiin pettymyksiin ja uskaltaa olla myös kotona.
Meillä vain vaimo pari kertaa vuodessa uupuu ja masentuu, ja näinä hetkinä ei ole mitään asiaa lähelle. En valitettavasti ole keksinyt mitään lääkettä asiaan vielä, toistaiseksi sinnittelen, en vain tiedä kuinka kauan jaksaa. Tosta ihmistä kun ei voi pakottaa mihinkään terapiaan, ellei itse ymmärrä sitä tarvitsevansa. Voimia sulle!!
Ei yhdessä oleminen ole yhtä juhlaa. Useimmat eivät myöskään jaksa joka päivä hellitellä toista teoilla tai sanoilla. Musta on ihan normaalia haluta olla joskus rauhassakin.
Ja kuten edelläkin, miehelläni oli toinen nainen joka paljastui vasta kun olin heittänyt mieheni pihalle törkeän käytöksensä takia. Oli burn out, rankka työ, pitkiä päiviä ja palavereita, ja minä tyhmä istuin kotona odottamassa ja ihmettelemässä, kun mieheni pani sihteerinsä kanssa.
Ihan vain siksi että se toi kurjat muistot pinnalle. Meilläkin mies alkoi olemaan hajoamassa. Uskoin pitkään että kyseessä oli työstä johtuva burn out. Lopulta selvisi että hänellä oli toinen. Siitä alkoi elämäni kamalin kaksi vuotinen.
Ihan vain siksi että se toi kurjat muistot pinnalle. Meilläkin mies alkoi olemaan hajoamassa. Uskoin pitkään että kyseessä oli työstä johtuva burn out. Lopulta selvisi että hänellä oli toinen. Siitä alkoi elämäni kamalin kaksi vuotinen.
Itse tässä elän juuri tilannetta, kamalaa aikaa todellakin ja ihmettelen, näkyykö tunnelin päässä joskus valoa?
8
Siitä on nyt viitisen vuotta aikaa. Käytiin terapiassa, ollaan juteltu juteltu juteltu. Mies haluaa korjata kaiken. Hoitaa itseään nykyään ja hoidamme parisuhdettamme. Ennen mentiin kylmästi urakeskeisesti, nyt rauhallisesti perhekeskeiseti.
Se eka vuosi meni mulla sumussa. En oikein muista siitä mitään. Kuin joku todella läheinen olisi kuollut.
-9-
Siitä on nyt viitisen vuotta aikaa. Käytiin terapiassa, ollaan juteltu juteltu juteltu. Mies haluaa korjata kaiken. Hoitaa itseään nykyään ja hoidamme parisuhdettamme. Ennen mentiin kylmästi urakeskeisesti, nyt rauhallisesti perhekeskeiseti.
Se eka vuosi meni mulla sumussa. En oikein muista siitä mitään. Kuin joku todella läheinen olisi kuollut.
-9-
terapiaa täälläkin kokeillaan, ehkä tämä joskus tästä muuttuu paremmaksi. Nyt olen vielä ihan liian rikki.
8
Sitten katsotte, että mikä teidän jutussanne mättää. Tekemänne CV auttaa siinä. Joko parannutte tai lähdette eri teille. Nyt on kuulkaas se maailmanloppu edessä ja suhteet vain hajoavat!
______
Millainen CV nyt laitetaan? Laita vaan yksi CV kaikkia työnhakuja varten!
Ei tuhanteen ja yhteen kysymykseen kannattaisi enää vastata.
Kerro jotain juuristasi ja kasvuympäristöstäsi, mainitse jotakin tärkeimpiä ihmisiä verkostostasi ja mainitse paikkakunnat, jotka voi liittää sinuun. Mahdollisesti mainitse joku poliitikko, joka sinua "kiinnostaa" jollakin tavalla (siis millä). Kerro missä olet matkustellut ja kuinka kauan viettänyt aikaa (myös lomamatkat ja opiskelumatkat) ja ilmoita selvästi mikä ollut loma-, työ tai opiskelumatka. Kerro matkan syy / aihe / tavoite tms.
Tarkasta esimerkiksi numerotiedustelusta 0100100 kuinka monta samannimistä kuin sinä on olemassa. Ja jos löytyy useita, niin tee pesäero niihin ja katso netistä mitä ne muut samannimiset puuhaavat. Kerro mahdolliselle työnantajallesi kuka niistä juuri sinä olet tai että et ole kukaan niistä.
Tarkasta, että osoitteet, jotka sinusta on rekistereissä on todella oikeat ja muutkin henkilötietosi ovat oikeat. Anna puhelinnumero, joka satavarmasti on vain sinun ja avattu näyttämällä oikeaa henkilöllisyystodistusta, siis paras on passi. Jos olet avannut puhelinliittymäsi vain ajokortilla (kaikki operaattorit hyväksyivät vielä viime viikolla ajokortin), niin tarkasta kaikki tiedot. Älä pidä salaista puhelinnumeroa, vaikka osoitetietoja ei kannata antaa numerotiedusteluun, ehkä - riippuu tapauksesta.
Siinä jotakin vinkkejä. Eiköhän työtä ala tulla. Jos ei tule, niin ota sekin viesti vastaan oikein ilolla. Kyllä niitä töitä myöhemmin tulee kaikille kunnon kansalaisille ja kunnollisella toimeentulolla. Mutta koska tulee, sitä en ennustajana osaa nyt sanoa. Olemme menossa kohti ennenkuulumatonta lamaa.
Ehkä kannattaisi laittaa se netti-CV vai olisko se CV-netti? Onko mitään eroa noissa kahdessa?
Käy allekirjoittamassa adressi "Kansalaispalkka kaikille Suomen kansalaisille", osoite oli adressit.com
Hyvää CN:n kirjoittamisen iloa kaikille! Se on nyt tärkeä kansalaistehtävä numero yksi kaikille työttömille!
Terveisin,
Asianajotoimisto
Yksissä häissä kävikin ilmi, että sen nimi oli Minna ja se oli minua paljon kauniimpi ja tyhmempi. Erosimme kun tajusin missä mennään.
ja mies oli niin väsynyt töistään iltasin ,että oli pakko mennä nukkuun jo ysin maissa, ehkä jopa vähän ennen ku sain lapset itse edes nukkuun... tästä kun huomautin , että ei kai aikuisen ihmisen tarvi mennä ysiltä nukkuun jos menee kuudeks töihin, nii kauheet selitykset, että "herää ite viiden maissa" jne.... kunnes paljastu että työkaveria oli pakko päästä paneen, ja mentävä sentakia vielä aikasemmin töihin, että pääsi sitten töistä lähtemäänkin aikasemmin "työkaverin" luo, ennen lasten hoidosta hakemista jne.... Mutta kummasti nytten kun asuu muualla, pihalle heitettyäni, niin kummasti jaksaa valvoa nuoren teinityttöystävänsä kanssa vaikka puolilleöin vaikka oliskin aamulla aikanen herätys...tms...
Meillä mies pitää pitkään aina sisällä kaiken työahdistuksen, se voi sitten olla pitkään hieman poissaoleva ja lopulta tulee rähähdys mulle pikkuasioista.
Ollaan puhuttu siitä, miten tunteita kannattaa purkaa kotona rakentavasti ja tätä nykyä mies osaa jo kertoa työmurheita, eikä nuo paineet niin kasaannu.
Toivottavasti teilläkin ratkeaa asia. Koita selvittää, että mikä siellä töissä sen mahdollisen burniksen ois aiheuttamassa.
miehellä oli toinen nainen ja oli "burn out" vain minun seurassani.