G:Yo-arvosanasi ja miten jatko-opiskelit?
Kommentit (73)
yo-todistuksen ko. 9,4.
Nykyään KTM. Ketään ei ole koskaan kiinnostastanut yhtään yo-todistukseni (paitsi ilmeisesti tänään av:lla?), sitä ei ole koskaan missään kysytty.
kuin sen että äikkä oli E pistettä vaille L :D yleisarvosana taisi olla M, lukion päättötodistuksen keskiarvo oli 8,9. Minusta tuli yhteisöpedagogi (amk), käytännössä nuorisotyöntekijä. Viimeiset kolme vuotta olen ollut puoli vuosittain joko äitiyslomalla tai hoitovapaalla ja töissä.
Olen koulutukseltani FM ja ammatiltani äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja.
Englannista, kemiasta ja matematiikasta L. Äikästä M.
Yliopistossa opiskelen, pääaineena kemia.
10v töissä ja 10v kotiäitinä tähän mennessä.
Tärkeä vaihe elämässä. 3 x L, 2 x M. FM tutkinto, mutta siinä välissä olin 9 vuotta gradua vaille valmis - olin kotiäitinä:-). Nyt varsin hyvässä työssä, en ihan koulutusta vastaavassa, mutta sellaisessa, missä olen hyvä. Ei todellakaan mitään vakituista, mutta se ei haittaa yhtään!
kirjoitusten jälkeen opiskelin FL:ksi (humanistinen), olin työelämässä 5 vuotta ja opiskelin sen jälkeen KM:ksi (LO) - työskentelen opena (luokanopena oma luokka, opetan aineenopena myös yläkoulussa ja lukiossa).
kävin toisen asteen koulun, yhden ammattitutkinnon ja myöhemmin opiskelin kätilöksi
pääsin heti opiskelemaan proviisoriksi ja myös lääkikseen.
Proviisorin koulutusohjelman valitsin, valmistuin 4,5 vuodessa. Gradusta laudatur!
Keskiarvo tasan 8. 1xE, 3xM, 1xC ja 1xB(se ylimääränen kieli, jonka kanssa hakkasin päätäni seinään jo yläasteella).
Musta tuli restonomi.
Mistään en ole valmistunut lukion jälkeen, datanomiopinnot ovat kesken ja varmaan jäävätkin kesken. Projektipäällikkö It-alalla.
2xL,2xC (muistaakseni) ja maisteri erinomaisin arvosanoin.lukion päästötotari melko keskinkertainen, muistaakseni 7,8.Eipä tainnu siinä iässä paljon opiskelu kiinnostaa...
Maatilan emäntä nykyään, siihen tosin epäpätevä ja ylikoulutettu
Olin kurja lukiossa, mutta sen jälkeen suorittanut kaksi akateemista tutkintoa. Yliopisto voi olla helpompi kuin lukio sellaiselle, joka ei ole monilahjakkuus mutta pärjää hyvin joissakin yksittäisissä aineissa. Yliopistossa ei myöskään tarvitse muistaa asioita ulkoa kuten lukiossa, vaan asioiden yhdistämiskyky ja soveltaminen on tärkeintä.
Lääketieteen lisensiaatti, erikoistumassa.
Tiedän, että sosiaalifarmasian laitoksen gradut ovat asia erikseen. Itse olen valmistunut farmasian teknologialta /biofarmasiasta, jossa laudaturia gradusta ei ollut annettu 10 vuoteen! Suurin osa proviisorin todistuksen arvosanoistani oli erinomaisia.
Lääkikseen olin yli 400 hakijasta sijalla 2, proviisoriksi sijalla 1 pääsykokeiden ja ylioppilaskirjoitusten tulosten perusteella.