Siis sekoitatteko te tavalliseen maitoon totuteltaessa äidinmaitoa/korviketta ja lehmänmaitoa?
En ollut aiemmin moisesta tavasta edes kuullut! Ja kolme lasta minulla kuitenkin on.
Kommentit (10)
neljäs siirtyi kertarysäyksellä luomumaitoon 10kk iässä ja hyvin on mennyt.
vaan ensin yhdellä aterialla päivässä annetaan lehmänmaitoa ja jonkun ajan päästä toisellakin ja vähitellen kaikilla millä maitoa juodaan tai muuten käytetään.
Kyllä itse olen korvikkeen sekaan lorauttanut normimaitoa parisen viikkoa aina hieman enemmän ja enemmän. Sitten siirryttiin pelkästään normimaitoon. Lehmänmaito saattaa aiheuttaa koviakin vatsanväänteitä, jos sitä antaa yhtäkkiä pelkästään. Ja onhan se makukin erilainen korvikkeeseen verrattuna.
totuttelin aika nopeasti ilman mitään miksauksia.
neuvolasta sain ohjeen antaa yhdellä ruokintakerralla, mieluummin aamulla, tavallista maitoa ja tarkkailla miten menee. Ei ollut mitään ongelmaa, joten rupesin sit pikkuhiljaa antamaan enemmän tavallista maitoa. Varmaan 2 viikon päästä kaikki oli tavallista.
Ei ole mitään oireita yhdelläkään. Ja siis ihan kertaheitolla on vaihdettu.
ap
Minkä ikäiselle ootte jo antaneet tavallista maitoa? Itse odottelin esikoisen kanssa sitä vuoden ikää. Tämä toinen on nyt 10kk2vkoa. Uskaltaisko jo kokeilla?
Meille sanottiin, että kannattaa ensin tehdä esim. puuro tavalliseen maitoon. Kuumennettuna vatsaystävällisempää, viikon päästä jos vatsa ei reagoi, niin sitten pikku hiljaa siirtyä juottamaan maitoa sellaisenaan.
Minkä ikäiselle ootte jo antaneet tavallista maitoa? Itse odottelin esikoisen kanssa sitä vuoden ikää. Tämä toinen on nyt 10kk2vkoa. Uskaltaisko jo kokeilla?
Ei juonut korviketta, ja halusin lopettaa imetyksen vuoden kohdalla, joten oli saatava muun maidon määrää nousemaan siihen mennessä. Ei tullut mitään ongelmia.
Mutta jos vauvani olisi muutenkin juonut tuttelia, olisin varmaan lantrannut niitä aluksi keskenään.