Ovulaatio, vaikka e-pillerit?
Minulla oli siis n.viikko sitten kaikki ovulaation oireet vaikka syön pillereitä. Minulla on myös kuparikierukka. Kuukautisten pitäisi alkaa tänään mutta ei näy mitään merkkejä. Jos minulla oli ovulaatio, niin tulevatko kuukautiset sitten myöhässä, kun eivätkö kuukautiset yleensä ala parin viikon päästä ovulaatiosta?
Kommentit (12)
ovulaatio ja menkat tulee ihan normaalisti pillereiden kanssa, lääkkeet vain estävät munasolun kiinnittymisen... ja joo, yleensä ovulaation ja kk välillä on n 14 vrkautta.
Minä koin koko ajan, että syödessäni Yasmine-pillereitä kierto oli ihan samanlainen kuin luomuna, ovulaatiota myöten.Kun vaihdoin Diane Novaan, niin noita tuntemuksia ei enää ollut. Sinänsä on ihan normaalia kokea tietty kierto vaikka syökin pillereitä, sillä pelkät pillerit eivät poista esimerkiksi tietyssä kierron vaiheessa tulevaa valkovuotoa tms.
Minulla on ollut myös kausi, että välivuotoa ei tullut, ja raskausoireet jylläsivät. Kaikki oli ihan ok, elimistö vaan ei jostain syystä poistanut kohdun limakalvoa taukoviikon aikana. Tuota kesti jokusen kuukauden, ja kaikki oli taas normaalisti.
ovulaatio ja menkat tulee ihan normaalisti pillereiden kanssa, lääkkeet vain estävät munasolun kiinnittymisen... ja joo, yleensä ovulaation ja kk välillä on n 14 vrkautta.
Riippuu pillereistä; minipillerit vain estävät kiinnittymisen, yhdistelmäpillerit myös munasolun irtoamisen.
En vain tajua miksi ap'lla on sekä pillerit että kierukka...
Pillerit nimenomaan estävät sekä ovulaation että menkat. Se vuoto, joka tulee kun pillerilaatan syömisen lopettamisesta on muutama päivä, on välivuotoa, ei menkkavuotoa, koska sen mukana poistuu vain kohdun limakalvoa, ei munasolua (joka siis pillereiden kanssa ei koskaan kypsy eikä irtoa). Jälkiehkäisypillerit sen sijaan ehkäisevät hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen.
jotkut meistä ovat niin hedelmällisiä, että tuplaehkäisy on välttämätön. Vastuullista minusta. :)
on molemmat etten tulisi raskaaksi. Jos vaikka pilleri unohtuu tai jotain. Ne ovulaation merkit, mitä en aiemmin ole huomannut pillereiden kanssa, olivat siis valkovuoto ja se että parina päivänä teki älyttömästi mieli seksiä, muuna aikana ei pahemmin teekään. Toivottavasti ne kuukautiset alkaa kun tosiaan olen yrittänyt raskautumista kovasti välttää.
pillereiden ja kierukan kanssa! Voi jessus:)
kun pilleri voi helposti unohtua ja kierukkakin voi liikkua pois paikaltaan huomaamatta. Ja kuulemma vaikka söisi pillerit oikein ja kierukka olisi paikoillaan niin jotkut ovat silti tulleet raskaaksi.
Onko muillakin sellaista pillereiden kanssa, että silti tiettyyn aikaan kuukaudesta (ovulaation aikaan) tulee todella suuret seksihalut? Kertooko tämä että pillerit eivät toimi tehokkaasti eivätkä estäkään ovulaatiota? Tämä siis tapahtuu joka kuukausi, muita ovulaation oireita ei ole.
kellään tietoa asiasta?