Eikö kukaan käytä enää voita leivonnassa
ja ruuanlaitossa? Aina kaiksisa ohjeissa on margariinia. Miksi? Onko se jotekin parempaa? Mun mielestä ainakin pullista tulee huomattavasti parempia voilla.
Kommentit (34)
Kuka käyttää vain voita muussa ruoanlaitossa? Meillä voi on korvannut esim rypisiöljyn täysin. Voin lisäksi käytetään oliivi- sekä kookosöljyä.
monesti käytän (auringonkukka)öljyä, voita joskus jos sitä sellaisenaan on. Usein käytän itse tekemääni rasvaseosta (500 g voita, 3 dl öljyä, 0,6 dl vettä) jota käytämme leivän päällä.
Pullaa en leivo :)
Tulee paljon paremman makuisia leivonnaisia.
Itse käytän joskus voita, mutta lähinnä juhlissa.
Sienet paistan voissa. Muuten suosin pehmeää rasvaa.
Mulat kiellettiin voi ja "voimariinit", kun kolesteroli on kohollaan.
käyttää kyllä, mutta itse en, mulla on maitoallergia.
mutta olen palannut siihen vasta parisen vuotta sitten.
kuka muka käyttää margariinia?? sehän on epäterveellistä ja maistuu karmealle!
kun mulla ainakin on ihan hyvin toimiva makuaisti. Minä siis käytän voita. Mieluummin sitten vähennän leivonnaisten syömistä kuin alan tekemään "herkkuja" jollain ällö-margariinilla.
Huippu oli jossain juhlissa, kun tarjolla oli Floralla tehty "munavoi". Siis voi kaamee minkä makuista se oli.
Mulat kiellettiin voi ja "voimariinit", kun kolesteroli on kohollaan.
Tuo ei kyllä nykytiedon mukaan pidä paikkaansa. Syöty kolesteroli ei mene sellaisenaan tukkimaan verisuonia, se kolesteroli on elimistön itsensä tuottamaa. Toiseksi, tyydyttyneen rasvan ja sv-sairauksien välillä ei ole yhteyttä, tämä on todettu suuressa metatutkimuksessa.
Voita voi siis käyttää aivan huoletta.
kuka muka käyttää margariinia?? sehän on epäterveellistä ja maistuu karmealle!
kaikki ne margariinit on kaupassa vain hämäykseksi.
Kunnon pullaan tulee voita ja kulutusmaitoa. Ja heti tämän kirjoitettuani alkoi tehdä mieli pullaa :D
on karppaajat jotka ei syö hiilareita ja pullaa, mutta vannovat voin nimeen
sitten on me virallisterveelliset, jotka syövät pullan silloin tällöin ja hiilareita, mutta vannovat margariinin terveellisyyden nimeen
Joten voisilmäpulla alkaa olemaan kahden eri koulukunnan yhdistelmä ja siten siis mahdottomuus.
Syöminen on korvannut uskonnot!
on karppaajat jotka ei syö hiilareita ja pullaa, mutta vannovat voin nimeen
sitten on me virallisterveelliset, jotka syövät pullan silloin tällöin ja hiilareita, mutta vannovat margariinin terveellisyyden nimeen
Joten voisilmäpulla alkaa olemaan kahden eri koulukunnan yhdistelmä ja siten siis mahdottomuus.
Syöminen on korvannut uskonnot!
on meitä, jotka luottavat ravitsemusasioissa omaan järkeen. Mä syön reippaasti sekä hiilareita että rasvaa.
Nykyisiä ravitsemussuosituksia ovat eniten arvostelleet ns. alakarppaajat, joiden mielestä hiilihydraattien saantia tulisi roimasti pienentää, samalla suurentaen rasvan ja erityisesti eläinrasvan osuutta. Pitkät seurantatutkimukset eivät ole selvästi osoittaneet tyydyttyneen rasvan (eläinrasvan) olevan itsenäinen sydän- ja verisuonitautien vaaratekijä. Mutta jos eläinrasvan saantia vähennetään ja samanaikaisesti suurennetaan tyydyttymättömän kasvirasvan saantia, vähenee sairastuminen sydäntauteihin. Tämä tulos on selvä.
Uudempi tutkimustulos on, että jos eläinrasvaa vähennetään ja sen tilalle tulee hiilihydraattia, sydäntautien vaara ei pienene, vaan saattaa jopa hieman suurentua. Tämä hiilihydraattien huono vaikutus näkyy kuitenkin vain silloin, jos hiilihydraattilähteet ovat huonoja, ts. niissä on vähän kuituja ja niissä oleva hiilihydraatti imeytyy nopeasti (siis niissä on korkea glykemiaindeksi). Eläinrasvan vähentäminen on ihan hyvä terveysteko, mutta vain silloin, jos sen tilalle tulee jotain terveellistä (kasvi- tai kalarasvoja tai kuitupitoisia hiilihydraatteja).
Parempi maku, ei tarvi syödä niin paljon.
päivä, vai joskus. Voita käytän pullanteossa. Minusta jokainen tehköön miten haluaa ja mihin on tottunut.
Eiköhän tässä maailmassa ole muutakin huolta kun voi, jossain pullataikinassa.