Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä ei kai saisi sanoa ääneen, mutta minusta koirat eivät kuulu kaupunkiin.

Vierailija
02.03.2011 |

Ihan oikeasti... olen katsellut lähistöä kriittisellä silmällä ja tämä stadin lähiö näyttää näin talvisin kamalalta koirien kusiputkalta. JOKA paikka täynnä pissiläiskiä ja kakkaa.

Puhumattakaan siitä, mitä tuolla on kävellä sitten, kun lumet alkavat sulaa ja nuo kakkareet ovat penkkojen huvettua keskellä katua. Hyi hemmetti.

Pakko sanoa, että KOSKA iso osa koiranomistajista on vastuuttomia ja itsekkäitä, minusta kaupungissa pitäisi koiran pito kieltää kokonaan. Kaupunki ei ole koirallekaan kovin lajinomainen ympäristö...

Sisäsiistejä lemmikkejä tilalle, jos ei kerran osata viedä koiraa koirapuistoon ja/tai korjata ainakin ne pökäleet pois.

Nimim. kyrsiintynyt eläinrakas, joka viimeksi viikonloppuna joutui sanaharkkaan jonkun tampion kanssa kauppareissulla, kun tuo tyyppi kusetti koiraansa ihan kylmän viileästi autoani vasten parkkipaikalla

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirat eivät kuulu kaupunkiin, eivät kuulu ihmisetkään. (Itse en asu kaupungissa enää, enkä olisi kaupungissa asuessani jaksanut pitää koiraa, joten ei ole oma lehmä ojassa.)

Vierailija
2/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungissa, kunhan pissaavat ja kakkaavat kotonansa sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään eläimistä, mutta jonkinlainen ärsytys on kasvanut muutaman viime vuoden kuluessa. Tajuan tämän johtuvan koiranomistajista. Tajuavatkohan he, mitä aiheuttavat....Tiedän, etten ole ainoa, jonka antipatiat kasvaa koiria kohtaan.

Vierailija
4/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat eivät kuulu ihmisten määräiltäviksi.

Vierailija
5/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu, että osa koiranomistajista myös kuvittelee asuvansa maalla eikä kaupungissa. Eivät tajua, että kaupungissa on muitakin ihmisiä. Melkein päivittäin joku koiranomistaja tulee lenkillä koira irrallaan monenkymmenen metrin päässä itsestään, kas kun minun murrini ei on sellainen mussukka, että sitä ei voi pitää kiinni narussa, kun se traumatisoituisi... sitten koirat tulevat nuuhkimaan ja tekemään tuttavuutta vstaantulijoiden kanssa, joilla ei ole samoja intressejä.

Kerrostalossamme elää yläkerrassamme koira, joka hupinaan juoksee huoneistossa päästä toiseen ja törmäilee pattereihin. Joo, eivät kuulu kerrostaloon eivätkä kaupunkeihin.

Vierailija
6/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirat eivät kuulu kaupunkiin, eivät kuulu ihmisetkään. (Itse en asu kaupungissa enää, enkä olisi kaupungissa asuessani jaksanut pitää koiraa, joten ei ole oma lehmä ojassa.)

ja sitten vasta olla itsekkäitä ja harrastella. Eli minulla ei ole oikeutta haitata toisten elämistä jätteillä...

Plus että koirille itselleenkin maalla eläminen lienee parempi vaihtoehto.

ap

Vierailija
7/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuulu kaupuniin, kuten ei siat,, lehmät, hevoset, lampaat. Kaikki olettaa että noille eläimille pitää olla omat tilat, ja alueet, ei niitä viedä yleisille alueille paskalle.

Vierailija
8/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla työ ja muut harrastukset vie suurimman osan ajasta tai sellaisille jotka matkustelee kuukausikaupalla vuodessa eivätkä ole asettuneet paikoilleen.

Ketuttaa oma sisko, jolla koira ja hän matkustelee todella paljon ja jatkuvasti suunnittelee uusia reissuja, bileet vie aikaa, samoin työt ja opiskelu...missä koiran tarpeet? ai niin juu vuodesta 6kk hoidossa muualla

Vierailija
9/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuulu kaupuniin, kuten ei siat,, lehmät, hevoset, lampaat. Kaikki olettaa että noille eläimille pitää olla omat tilat, ja alueet, ei niitä viedä yleisille alueille paskalle.

Lisään listaan vielä kissat.

Vierailija
10/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään listaan vielä kissat.

sisäkissat? Olin asunut melkein kaksi vuotta opiskelija-asunnossani, ennenkuin tajusin, että seinänaapurillani on kissa. Ei se haitannut olemista millään tavalla. Kaupunkialueella vaikkakin sivussa asuttiin eikä se ulkoillut kuin kuulemma parvekkella.

Vierailija
11/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä täälä näytä olevan samaa ongelmaa. Ei paljoa näy pissa ja kakka jälkiä tien reunoilla. Omassa pihassa ne oman koiran jätöksen näyttäisi olevan. Meillä kerätään viellä lapiolla jätökset pois.

Vierailija
12/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vasta olla itsekkäitä ja harrastella. Eli minulla ei ole oikeutta haitata toisten elämistä jätteillä... Plus että koirille itselleenkin maalla eläminen lienee parempi vaihtoehto. ap

Kaupungissa asuessa pitää vaan ottaa toiset huomioon. Ihan samoin tämä koskee muitakin harrastuksia, pysäköintiä jne. Jotkut vaan ovat sellaisia, että ei ajatella yhtään muita. Esimerkiksi pysäköinnissä jotkut ottavat tarkoituksella sakkoriskin (ikään kuin kyseessä olisi valinta, että voin maksaa tästä pysäköintipaikasta sakon verran) yhtään ajattelematta, että se voi hankaloittaa jonkun toisen elämää! (esim. invapaikka)

Vierailija
13/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitää tukkia asumaan sinne Helsingin keskustaan kun kerran on niin kamalaa. Onneksi en siellä asu enkä ikinä sinne aio muuttaa.

Ja itse koirien pitoon, onhan juu niitä vastuuttomia omistajia, mutta kyllä ihan kaupungissa asuu vastuullisiakin koiranomistajia. Eihän ne koirat kaupunkiin "kuulu", mutta tietyistä asioista kun huolehditaan, voivat ne elää hyvän elämän sielläkin (ja myös naapurit ilman häiriötekijöitä). Että en nyt kärjistäisi tilannetta siihen, että kaupungissa ei saisi lainkaan pitää koiria. Pitää vain osata ottaa huomioon koiran koko ja käytöstavat niin kaikki sujuu hyvin. Moni ei sitä tee mutta hallelujat niille jotka tekee. Itellä on koira ja onneksi en keskustassa asu.

Vierailija
14/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitää tukkia asumaan sinne Helsingin keskustaan kun kerran on niin kamalaa. Onneksi en siellä asu enkä ikinä sinne aio muuttaa. Ja itse koirien pitoon, onhan juu niitä vastuuttomia omistajia, mutta kyllä ihan kaupungissa asuu vastuullisiakin koiranomistajia. Eihän ne koirat kaupunkiin "kuulu", mutta tietyistä asioista kun huolehditaan, voivat ne elää hyvän elämän sielläkin (ja myös naapurit ilman häiriötekijöitä). Että en nyt kärjistäisi tilannetta siihen, että kaupungissa ei saisi lainkaan pitää koiria. Pitää vain osata ottaa huomioon koiran koko ja käytöstavat niin kaikki sujuu hyvin. Moni ei sitä tee mutta hallelujat niille jotka tekee. Itellä on koira ja onneksi en keskustassa asu.

koska heillä selvästi on asenne, ettei muista tarvitse piitata ja SE on kyllä aika huonosti kaupunkiasumiseen sopiva asenne!

Olen samaa mieltä, ikävää tässä on, että piittaamattomista koiranomistajista kärsivät tunnolliset koiranomistajatkin.

Koska hurskaat toiveet tai nykyisenlaiset kiellot eivät tehoa alkuunkaan, siis ollenkaan, niin mitäs teet? Kun ei muu tehoa, kai se olisi järkevintä panna totaalikielto sitten. Koirat poliisin huostaan ja uudelleensijoitettaviksi, jos omistaja ei kykene osoittamaan kotipaikakseen maalaiskuntaa. Ja tietysti piiiitkä siirtymäaika niin, että nykyiset kaupunkikoirat ehtivät elää elämänsä kotonaan rauhassa loppuun -uusia vaan ei enää hankittaisi tilalle.

ap

Vierailija
15/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuttomat omistajat pistävät ulos juoksentelemaan yksikseen ja jäämään autojen alle.

Vierailija
16/77 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elukat maalle tai omakotitaloon jossa eivät häiritse ketään ja voivat kusta ja paskoa omaan pihaan. Koirat haisee muuallakin kuin sisällä, kissoista lähtee karvaa ja meteliä lähtee molemmista.

Oikeasti voisivat perustaa taloja mihin ei saa ottaa mitään lemmikkejä ja missä ei saisi tupakoida edes pihalla.

Vierailija
17/77 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen keskiluokkaisten ihmisten statuksen haku koiralemmikin avulla tuhoaa kaupunkiluontoa. Enkä tarkoita pelkästään kosmeettista ruskeaa ainetta vaan virtsaa, joka tuhoaa kasvillisuutta. Koirat häiritsevät lintujen pesimistä.

Nykyisin keskiluokka ei osaa myöskään pitää koiriaan hihnassa vaan pitävät koiria usein irti kaupungissakin. Koirat juoksentelevat ihmisten päälle, lasten leikkipaikoille ja ajoradalle. Ihmisillä ei ole myöskään kosketusta koirien koulutukseen vaan koirille lässytetään kuin vauvalle, mikä pahentaa tilannetta entisestään.

Sitten nämä samat ihmiset menevät aamulla töihin ja jättävät koiran koko päiväksi ulvomaan yksin tyhjään asuntoon. Ihmiselle ei näköjään riittänyt joidenkin koirarotujen jalostaminen sairaiksi, vaan kiduttamista pitää jatkaa edelleen ottamalla koirat kaupunkiin, täysin koirille sopimattomaan ympäristöön. Pelkän itsekkyyden takia. 

Vierailija
18/77 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agree!

Vierailija
19/77 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan kaupungista. Itse asun pikkukaupungissa ja omistan koiran. Metsä vieressä, asun omakotitalossa. Olen asunut myös Tampereella Hervannassa metsän vieressä. No Tampereen keskustaan en muuttaisi koiran kanssa. Ja ei se maaseutu ole mikään onni ja autuus koiralle, jos sitä pidetään yksin pienessä häkissä eikä se sen kummemmin pääse ulkoilemaan. Kerrostalokoirakin voi hyvin, jos sen kanssa tehdään pitkiä lenkkejä. Ja kaikki koirat eivät todellakaan hauku yksin ollessaan. Omat koirani eivät ole haukkuneet, olen naapureilta kysynyt. Ja miksi se koira pitäisi paskottaa omaan pihaan? Oma koirani ei ole koskaan suostunut paskomaan omaan pihaan. Ja ihan tiedoksi, kerään ne paskat paitsi en hoitamattomalta alueelta. Mutta ihmiset voisivat kyllä kerätä ne muut roskat, mitä heittävät luontoon. Ärsyttää sitten suunnattomasti kerätä oman taloni edustalta tupakka-askeja, juomatölkkejä, paperiroskia mitä ihmiset heittelevät. Se paska sentään maatuu aika äkkiä.

Vierailija
20/77 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida. Googlailin sopivaa koirarotua kaupungista ja keksutelu osui silmään ylläripylläri.

Olen kyllä ihmetellyt ulkona liikkuessa lähialueen koiria ja sitä että miten nuoikein tulee toimeen/viihtyy koirat täällä kaupungissa.

Joskus näkee isoja koiria esim lasten ja äidin kanssa kävelevän ulkona. Jotenkin oudonnäkököistä. Tuli olo kuin, 'perheessä ei ole isää niin otetaan koira'. 

Sinällään siis kaunista. Ja varmastis euraa lapsille.

Ihmettelen vaan, kun kummsikin nuo isot koirat tarttee paljon liikuntaa ja tolleen. Ja tuskin kovin onnellisia ovat.

Mutta eipä se ihmsiellekkään tämä kaupunkielämä oikeasti ole tervettä. On täällä etunsa mutta on tässä kyllä tullut olo että on tämä jotenkin v*tein epäluonnollista, olla omassa kopissa omassa kämpässä, vähän ku koira kodissaan.....ihme jos alkaa vituttaa väsyttää ja turhauttaa näin suomeksi sanottuna...

Hmh.... Silti haaveilen koirasta...🧡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi