Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä, onko normaalia.

Vierailija
28.09.2011 |

nyt on kasvattajan neuvot hukassa. olen perhepäivähoitaja ja lapsi joka on hoidossani kutsuu mua kakkapääksi, lyö, näyttää kieltä, heittää hiekkaa, leluja ja ihan mitä vaan sattuu mieleen tulemaan. tms.

tämä aina kun vanhemmat tulee hakemaan.

näinkö heillä kotona tehdään? aamulla ei vanhempi saa lasta kunnolla hoitoon vaan pitää repiä/kantaa muksu sisälle, kiukuttelevana ja vastahakoisena. lapsi ei itke mutta kiukkuaa ja heittää tavaroita yms. vanhempi saa kuulla kunniansa ja olevansa pölöpää, lapsi heittää kengät ja vaatteet tämän päälle yms. hoitopäivän aikana on asiat paremmin, eli eri lapsi kun on kuri ja säännöt. pitäiskö ottaa yhteys neuvolaan.

vanhempien kanssa on asiata juteltu ja sanottu että tuollainen käytös ei lapselta käy. ei muutosta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 5v.

Vierailija
2/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa muutaman päivän ja tulivat takaisin, alkoi kauhea reklamointi ja älämölä. mummulassa oli mennyt ihan hyvin ja olivat käyttäytyneet, mutta heti kun tuli vanhemmat näköpiiriin, alkoi kauhea valitus ja kiukku.

olisko kyse samasta ilmiöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei ole pelkkää kiukkua. lapsi oikeibn satuttaa lyö ym. ihan vahingoittaa. pienempänä myös puri. onneksi ei pure enää.

nyt mut on kutsuttu heille kylään, hirvittää mennä.

Vierailija
4/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytymiseen varmaan on. monet vanhemaat ei vaan sitä halua nähdä ja myöntää.

mene vaan rohkeasti kylään, ehkä siellä selviää enemmän.

Vierailija
5/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoineet, kun olet kertonut tuosta.

Tulee mieleen, että lapselle ovat siirtymätilanteet ilmeisesti todella vaikeita yleensäkin. Voisiko asiaa auttaa se, että tekisit kuvakorteilla päiväohjelman vaikkapa jääkaapin oveen. Kuvia voi tulostaa vaikkapa papunetin kuvapankista:

http://papunet.net/tietoa/materiaalit/kuvapankki.html

Itse olen ne laminoinut tai päällystänyt kontaktimuovilla, pysyvät parempina.

Ideana on, että lapsi voi päivän mittaan kääntää nurin ne toiminnot, joita olette jo tehneet.

Päiväjärjestyksen avulla lapsi osaa hahmottaa, koska hänet haetaan kotiin. Voit myös sanallisesti sanoa, että tänään vanhempasi hakee sinut kello neljältä, siihen on nyt vartti aikaa, on aika lopetella leikit. Ja hetken päästä sanot, että nyt on kymmenisen minuuttia siihen, että vanhempasi hakevat sinut.

Jos vanhempien saapumisaika vaihtelee, voit sopia, että he soittavat sinulle, kun ovat tietyssä kohtaa tulossa.

Olennaista on, että et anna lapselle lupaa haukkua ja riehua vain siksi, että vanhemmat ovat katsomassa. Juttele vanhempien kanssa ja sovi, miten tilanteeseen puututaan ja KUKA puuttuu. Ettei käy niin, että te kaikki aikuiset seisotte hämmentyneinä ja seuraatte sivusta, kun lapsi huutaa sinulle ja potkii! Heti joku - (sopikaa kuka) ottaa lapsen kiinni ja sanoo tiukasti lapsen tasolta katsekontaktissa, että "NOIN EI SANOTA kenellekään." Jos lasta on vaikea saada pyytämään anteksi, vanhempi pyytää hänen puolestaan. Eikä lasta päästetä irti potkimaan, vaan viedään nopeasti ulos teiltä, tarvittaessa puetaan ulkovaatteetkin sitten vasta ulkona.

Vierailija
6/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...........

Vierailija
7/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ikäänkuin mukavampi vastata, jos vastaisit.

Vierailija
8/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole vaikea siirtyä paikasta toiseen. lapsi on hyvin itsenäinen ja taitava. kehun hänät arjessa kun onnistuu. hoidossa on kaikki hyvin, uhmaa vaan sääntöjä paljon. lyö toisia ja vie leluja, haluaa olla päällikkö ja määrätä kaiken. pettymykset on vaikeita niellä.

Vierailija
9/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskoa helpommin.

Vierailija
10/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli syömään tulee mielellään, syö itse ja hyvin. vie lautasen tiskipöydälle, pukee itse, käy vessassa ihan itse, myös pyhkii. lähtee mieleelään ulos ja puistoon, kerhoon ym. tulee mielellään sisälle.

Vierailija
11/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastattu on..:)

Vierailija
12/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoineet. Kannattaa panostaa neuvonpitoon heidän kanssaan, koska hehän lapsensa parhaiten tuntevat.

Tuo lähtökiukku on sinänsä tyypillistä lapsille, mutta kohdistuuko se tosiaan VAIN sinuun? Vai etupäässä sinuun? Vai etupäässä vanhempiin ja vahingossa joskus sinuunkin?

Vierailija
13/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko jo ollut yhteydessä keltoonne? Hänet voisi pyytää paikalle observoimaan lähtötilanteita, hänellä olisi varmasti enemmän paukkuja arvioida ongelmaa ja mahdollisia ratkaisumahdollisuuksia. Toki kerrot asiasta myös lapsen vanhemmille.

Vierailija
14/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät mitä lapsi tahtoo ja haluaa...komentaa vanhempiaan. menee monasti siihen että mun on pakko puuttua, ottaa lapsi kiinni tai lopettaa hiekan heitto tms. viha kohdistuu yleensä muhun mutta myös muihin lapsiin ja vanhempiin.

Vierailija
15/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

............

Vierailija
16/16 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vanhemmat yrittävät kyllä mutta eivät taida osata oikein kieltää ja nöyrtyvät lapsen edessä. tekevät mitä lapsi tahtoo ja haluaa...komentaa vanhempiaan. menee monasti siihen että mun on pakko puuttua, ottaa lapsi kiinni tai lopettaa hiekan heitto tms. viha kohdistuu yleensä muhun mutta myös muihin lapsiin ja vanhempiin.

Hän saa sinun puolestasi tehdä niille vanhemmille selväksi, että heillä ON oikeus ja jopa velvollisuus napata tenavastaan kiinni, kun tämä alkaa riehua. Monet luulevat, että sellainen tulkitaan kurittamiseksi, mutta estäminen ei ole kurittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi